De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke visvinder

4 plaatsers

Ga naar beneden

Welke visvinder Empty Welke visvinder

Bericht van JL do 17 jan - 6:00

Goedemiddag,

Ben hier net nieuw.

Ik heb sindskort een boot tot mijn beschikking en wil hiermee gaan vissen. (Baars, snoekbaars, snoek) Ik heb al op verschillende sites gezocht welke dieptemeter cq visvinder ik het beste kan nemen en komt telkens op het merk lowrance uit. Maaaaarr, welke kan ik het beste nemen??

Voor mij is het doel om in ondiep water 2 tot 4 meter goed het bodemverloop te kunnen zien, weet niet zulk ondiep water ook vis op de scanner zie??

Het gebied waarin ik vis betreft noord oost friesland, en ik wil ook het lauwersmeer op, hier zal het wel dieper zijn.

Is er een visvinder die ook een kaart weergeeft tijdens het varen zodat ik kan zien waar ik vaar? Welke waters staan er allemaal op deze kaarten? Staan hier ook de kleinere vaarten op?

En wat is het voordeel van een kleurenscherm?

Alvast dank voor de reactie,

JL

JL

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke visvinder Empty Re: Welke visvinder

Bericht van marcel oomen do 17 jan - 8:09

hey JL,

het eenvoudigst voor jou is gewoon een combitoestel pakken, waar een navionicskaartje van nederland in zit.
op dit kaartje staan alle wateren in nederland volledig op, boeien, dieptes, havens etc.etc.
via het plottergedeelte van het toestel kun je precies zien waar je vaart en dus ook waar je bent t.o.v. taluds e.d.
zie je een mooi punt, talud of een school (aas)vis op het sonargedeelte van je plotter ( je kunt het beeld nl. opsplitsen in sonar/plotter), maak dan direct een waypoint door effe op een knopje te duwen en via het 'kaartgedeelte' van je plotter kun je jezelf terugbrengen naar de betreffende plek.
zonder sonar kun je niet om de vis te vinden en zonder kaartplotter kun je niet op dezelfde plek terugkomen, iets wat heel moeilijk is ( zelfs zo niet te doen)op groot water waar je geen herkeningspunten hebt.
ikzelf heb me heel lang heel goed kunnen redden met een lowrence 522 igps, maar heb nu een hds 7 ( uitgebreider).je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar ik denk dat je dat nog niet wilt.
kleuren zijn veel beter als geen kleuren, je ziet er veel meer op , ook bv. de bodemhardheid( denk aan mosselbanken, stenen taluds, modderige bodem, plantengroei etc.).
ga dus gewoon voor een combitoestel ( sonar/plotter),
misschien kunnen andere forumleden je iets meer vertellen welke eenvoudige doch toch goede combi's er zijn,
succes met je keuze!
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke visvinder Empty Re: Welke visvinder

Bericht van Juan Gonzalez do 17 jan - 9:20

JL,

Ik ben het helemaal met Marcel eens. Een HDS 7 is een fantastisch fishfinder/ GPS. Een HDS 5 heeft dezelfde functies als een HDS 7. Het scherm is kleiner maar scheelt aanzienlijk in prijs.

Succes met je keuze!

grt, Juan

www.extremefishingholland.com
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke visvinder Empty Re: Welke visvinder

Bericht van JL vr 18 jan - 11:08

Dank voor jullie snelle reacties! Een combi toestel is precies wat ik nodig heb als ik dit zo lees. Een tomtom op het water met als bestemming vis.

JL

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke visvinder Empty Re: Welke visvinder

Bericht van Danny Geysen vr 18 jan - 21:09

JL, afhankelijk van het beschikbare budget kan je ook eens kijken naar de nieuwe Elite 7 HDI. Dan beschik je over een groot scherm, GPS, 2-D sonar en downimaging voor een aanvaardbare prijs. Tenzij je later ook echt met side-imaging wil gaan werken en dan heb je enkel maar de keuze tussen de verschillende HDS-toestellen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke visvinder Empty Re: Welke visvinder

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum