De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke dieptemeter?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Welke dieptemeter? Empty Welke dieptemeter?

Bericht van sharky do 10 jun - 1:14

Hoi,
Ik ben op zoek naar een kleurendieptemeter en heb mijn oog laten vallen op de lowrance HDS 5x (versie zonder plotter)bezit al een globalmap 7200,ik zou deze gebruiken op de noordzee aldus geringe dieptes waar ik ga vissen.
Ernaast verschillende keuzes aan transducers zoals een 200khz,83-200khz,50-200khz!
Enige ervaringen zijn welkom met de HDS 5x of mss een andere type dieptemeter want nogmaals ik zoek enkel een dieptemeter geen combi etc
En welke transducer is meest geschikt voor onze noordzee?
Alvast bedankt en groeten,Sharky.
sharky
sharky

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-06-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : oost-vlaanderen (belgie)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dieptemeter? Empty Re: Welke dieptemeter?

Bericht van Wim Van de Velde do 10 jun - 20:15

Hoi Sharky,

het hangt er een beetje van af welke visserij je doet op zee, als je alleen op de banken vist op platvis e.d. zal een hds 5 zeker voldoen, als je echter veel op de wrakken vist dan ben je beter af met een groot scherm zodat je een beter (in)zicht heb op de ligging van het wrak. Als je al heel lang vist op zee dan heb je meer ervaring inzake posite van wrakken, al bij al is een hds 5 een zeer goed toestel mét een duidelijk klein beeldweergave! De Noordzee is niet diep om een speciale transducer, dus het gewone type van 200 kHz is goed genoeg!
grt
Wim Van de Velde

Wim Van de Velde
Prostaffer
Prostaffer

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 12-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dieptemeter? Empty Re: Welke dieptemeter?

Bericht van sharky do 10 jun - 23:36

Hoi Wim,
Alvast bedankt voor je reactie,
Ik vis idd bijna altijd op het zand,kwestie dat ik netjes de randen van de banken kan afspeuren.
Zou ik eventueel de HDS 5 x kunnen verbinden met een ethernetaansluiting naar mijn globalmap 7200 want dit scherm is wel wat groter?
Heb ondertussen al wat doorgenomen en toch heel veel problemen met de HDS versies die worden meestal wel opgelost door updates etc maar mss moet ik maar uitkijken naar een vb:x 510c en familie.
Wat betreft dealers,zijn er eigenlijk zaken in belgie die de lowrance toestellen hebben staan en je eventueel ze kan zien werken?
Ben zelf van oost-vlaanderen (belgie).
Met vriendelijke groet,Sharky.
sharky
sharky

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-06-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : oost-vlaanderen (belgie)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dieptemeter? Empty Re: Welke dieptemeter?

Bericht van Hans van Dinter vr 11 jun - 1:52

Je kan alleen maar units met elkaar verbinden met het ethernetwerk als beide units geschikt zijn voor een ethernet netwerk. Er moet dus op beide een gele aansluiting zitten. Anders lukt dit niet.
Hans van Dinter
Hans van Dinter
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dieptemeter? Empty Re: Welke dieptemeter?

Bericht van sharky di 15 jun - 10:26

Het is de Lowrance HDS-5 x geworden Welke dieptemeter? Icon_smile
Wat betreft de connectie met de globalmap 7200 was het enkel ethernetkabel verbinden en ik kon meteen gebruik maken van de sonar beelden zonder enige update etc!
Helder beeld en kleuren lijkt me super toestel te zijn!
Binnenkort gaan we deze ff testen op de noordzee.
Grtz Sharky.
sharky
sharky

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-06-10
Leeftijd : 51
Woonplaats : oost-vlaanderen (belgie)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke dieptemeter? Empty Re: Welke dieptemeter?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum