De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

+2
Frenk Elings
Erwin
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x  - Pagina 2 Empty Re: (vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

Bericht van Danny Geysen ma 10 okt - 20:03

Erwin schreef:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.162087117215342.38559.100002421655539&type=3


Erwin,
Dit zijn typische beelden voor een 50/200 kHz-transducer, die op 200 kHz gebruikt wordt.
De zendhoek van deze transducer op 200 kHz bedraagt 12° t.o.v. 20° bij een single-frequency transducer op 200kHz.
Dit betekent dat je:

1. minder vis zal zien op het scherm en dat
2. de vissignalen (banaantjes) compacter ( minder lang) zullen zijn.

Het zal dus met deze transducer moeilijk zijn om van die uitgesproken banaantjes op je scherm te krijgen, zoals Juan in zijn screenshots laat zien.


Laatst aangepast door Danny Geysen op di 11 okt - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x  - Pagina 2 Empty Re: (vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

Bericht van Erwin di 11 okt - 8:19

Tjah, dat is toch wel een beetje teleurstellend. Dus leren leven met de verticale vissignalen wordt het motto? Of is dit nog te verbeteren?

Ik ga het iig morgen eens met jouw instellingen proberen Juan ? Je weet maar nooit, ondanks dat jij een andere transducer hebt.

Erwin

Aantal berichten : 43
Registratiedatum : 27-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x  - Pagina 2 Empty Re: (vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

Bericht van JuanP wo 12 okt - 6:28

Waarom gebruik je geen standaard lowrance TD? De Airmar P319 is meer iets voor in een zeilboot ed om de diepte te peilen.
JuanP
JuanP

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x  - Pagina 2 Empty Re: (vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

Bericht van Erwin wo 12 okt - 9:39

Nou jah, de reden dat ik hiervoor gekozen heb is dat hij mooi weggewerkt zit aan de binnenkant van mijn boot. Dat het toch de nodige gevolgen heeft voor de resultaten op scherm had ik niet in die mate verwacht.
Als ik terug ben van vakantie ga ik het toch ng eens met jouw instellingen proberen.

Ik ga eerst een weekje van de zon genieten.

Bedankt voor jullie info tot zover

Erwin

Aantal berichten : 43
Registratiedatum : 27-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x  - Pagina 2 Empty Re: (vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

Bericht van Juan Gonzalez do 13 okt - 22:42

Hoi Erwin,

Ik denk dat je in je vorige berichtje JuanP met Juan hebt verward. Very Happy Probeer idd de instellingen eens die ik je heb gestuurd. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe deze instellingen zich verhouden tot jouw (ingebouwde) transducer.Wellicht is het mogelijk om een screenshotje te plaatsen van het resultaat.

Echter, ik schat in dat je de mooiste beelden krijgt met een transducer die direct contact maakt met het water. Ik gebruik zelf de Universal Sonar 2 die in mijn fronttroller is ingebouwd maar ik kan ook de Lowrance HST-WSBL transducer op de fronttroller monteren. De HST-WSBL transducer kun je ook op de spiegel van je boot monteren wanneer je niet over een fronttroller zou beschikken. Vind je het zonde om te gaan plakken en boren dan kun je deze transducer alsnog gebruiken middels een zuignap of een losse transducerstang. Mits verder alles op orde is (software, bekabeling ed.) ga je zeker weten bananen zien!! tongue

Prettige vakantie!

vr. grt,

Juan

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

(vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x  - Pagina 2 Empty Re: (vervanging) Stekker transducer kabel hds 5x

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum