Positie transducer als achterkant dieper in het water ligt?
2 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
Positie transducer als achterkant dieper in het water ligt?
Ik heb sinds kort een lowrance mark 5x pro met de transducer op een titelok-stang op de spiegel.
Momenteel heb ik de transducer haaks op de stang (volgens het boekje) en ligt die dus ook recht in het water als de boot leeg is.
Maar ik (93 kilo) vis meestal alleen en ook de brandstoftank+accu liggen achterin.
Hierdoor ligt de achterkant van mijn boot dus behoorlijk wat dieper in het water dan de voorkant en daardoor lijkt het mij logisch dat de transducer dan te veel naar beneden wijst.
Ik heb de al het nodige op het scherm gezien, maar nog nooit mooie bananen; hooguit bananen waar 1/3e deel van ontbreekt.
Moet ik de transducer iets naar boven laten wijzen zodat die wanneer de boot volgeladen is wél recht in het water ligt?
Momenteel heb ik de transducer haaks op de stang (volgens het boekje) en ligt die dus ook recht in het water als de boot leeg is.
Maar ik (93 kilo) vis meestal alleen en ook de brandstoftank+accu liggen achterin.
Hierdoor ligt de achterkant van mijn boot dus behoorlijk wat dieper in het water dan de voorkant en daardoor lijkt het mij logisch dat de transducer dan te veel naar beneden wijst.
Ik heb de al het nodige op het scherm gezien, maar nog nooit mooie bananen; hooguit bananen waar 1/3e deel van ontbreekt.
Moet ik de transducer iets naar boven laten wijzen zodat die wanneer de boot volgeladen is wél recht in het water ligt?
juno- Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-09-10
Re: Positie transducer als achterkant dieper in het water ligt?
Juno,
Volgend plaatje is het antwoord op je vraag :
Zorg er voor dat, wanneer je boot geladen is, de transducer mooi evenwijdig met het wateroppervlak is.
Succes,
Volgend plaatje is het antwoord op je vraag :
Zorg er voor dat, wanneer je boot geladen is, de transducer mooi evenwijdig met het wateroppervlak is.
Succes,
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Soortgelijke onderwerpen
» Achterkant licht uitzetten van HDS -10
» Plaatsen transducer vlak bij een andere transducer?
» water in HDS 5
» Losse gps antenne
» automatisch volgen van positie
» Plaatsen transducer vlak bij een andere transducer?
» water in HDS 5
» Losse gps antenne
» automatisch volgen van positie
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: