De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

instellingen x510c

2 plaatsers

Ga naar beneden

instellingen x510c Empty instellingen x510c

Bericht van rana za 19 sep - 10:49

Ik ben in het bezit van een x510 c.
Wat zijn goede instellingen voor water tussen de 2 en 12 meter diep.
Als ik bij sonareigenschappen het opsporen van de bodem aanvink heb ik enkel goed beeld op dieper dan 5 meter. Als ik ondieper vis wordt de bodem aftekening erg onduidelijk. dikke laag zwart.

Ik heb al geexpirimenteerd met gevoeligheid, ping snelheid en geruisondrukking, maar krijg geen scherpe bodem tekening.
klopt dit of doe ik iets niet goed?
gr martijn

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

instellingen x510c Empty Re: instellingen x510c

Bericht van Frenk Elings zo 20 sep - 0:05

Martijn, je zult de unit zowieso op handmatig moeten zetten voor het beste resultaat. Ik neem verder aan dat je het bereik van de dieptemeter (onder en bovendiepte) hebt ingesteld voor 2 tot 12 meter. Het is dan logisch dat op 3 meter water de boel onduidelijk wordt, omdat je unit de beschikbare pixels blijft verdelen tussen die 2 en 12 meter. Ga je voor langere tijd vissen op 3 meter water, schroef dan je bovendiepte terug naar zegguhhh een meter of 6, dan blijf je ook eventuele gaten naar 6 meter nog zien.

Op deze manier krijg je al je pixels beschibaar op een bereik van 4 meter ipv 10 en dat scheelt wel wat in detail.... instellingen x510c Icon_lol
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum