De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Instellingen Elite 4x hdi

Ga naar beneden

Instellingen Elite 4x hdi Empty Instellingen Elite 4x hdi

Bericht van wiegerbouma ma 15 jun - 9:07

Sinds kort ben ik in het bezit van een elite 4x hdi i.p.v de X 4 pro.
Dit toestel vorig jaar in Denemarken ook al eens gebruikt en daar was op dieptes van 3 meter en meer aasvis goed te zien. (met en zonder fishalarm)
Hier vis ik veelal in (troebelig) klei polderwater van 1 meter diep of minder en hooguit 2 - 2.5 meter diep. Ik krijg hier geen aasvis en visbogen te zien, wat ik ook probeer.
Daarnaast zitten er veel verticale strepen op het sonarbeeld, die pas verdwijnen na de autogevoeligheid op -10/-15 te zetten. Weet niet of dit juist is.

Kan ik stoppen met instellen omdat het water te ondiep is en hierdoor is er geen duidelijke weergave mogelijk ?
Of weet iemand anders de juiste instellingen om wel visbogen en aasvissen te voorschijn te krijgen ?

Laatste instellingen waren:

Sonar:
Aanpassen : autogevoeligheid 0
Bereik: auto
Frequentie: 200 khz
Pingsnelheid: laag
Sonaroptie: ruisonderdrukking: hoog en helderheid water : normaal


Downscanning:
Autocontrast: aan
Bereik: auto
Frequentie: 455
Pingsnelheid: langzaam
Stroringsonderdrukking: aan
Helderheid water: normaal

Ik hoop dat iemand mij een paar waardevolle tips of juiste instellingen kan geven.

Bij voorbaat dank


wiegerbouma

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 15-06-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum