De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het begint met basiskaarten maken ...

+11
Leo
Guido
Maarten
JohnnyG
Guido Steijaert
Peter W
hjkeizer
Henk-jan
jelle
Bootvisser
Danny Geysen
15 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje di 21 apr - 22:22

Heb de HDS Gen 2 Touch met de nieuwste software.
Ben nu bezig met de insight map creator om de PBF bestand om te zetten na AT5 bestand alleen hij blijft bij 88 procent hangen steeds geeft een fout begin en eind punt mogen niet hetzelfde zijn meld het programma.


Zullen deze kaarten ook werken?

http://www.wosoft-ware.de/digitale-binnenkarten/
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Leo wo 22 apr - 5:15

Ik zou niet weten waarom insight map creator op 88% blijft hangen.

Die kaarten van die link werken wel denk ik. Probeer ze even dan weet je het.

Leo

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 03-12-14
Woonplaats : Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje wo 22 apr - 5:44

heb ze geprobeerd werken niet op mijn HDS
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Peter W wo 22 apr - 10:41

Moet gewoon werken, heb op hele oude toestellen gezet en op de allernieuwste Gen3. Denk toch dat er iets fout gaat.

Dat blijven hangen op 88% lijkt maar zo. Gewoon geduld hebben, maps van bv Frankrijk kan zo meerdere uren duren.

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje wo 22 apr - 22:57

Oke zal hem eens laten staan draaien
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje do 23 apr - 10:08

Zo inderdaad duurt uren is nu 11 uur bezig al met omzetten geen idee wat ik daar voor krijg hahha we wachten af.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje do 23 apr - 22:20

Zo de bestanden zijn omgezet na AT5 netjes op SD gezet in mapje navico-vector
Ik de HDS gedaan en inderdaad een heel verschil NOT er veranderd niets aan de kaart.
Heb het gevoel dat het misschien toch niet werkt op de HDS Gen2 Touch.

Bestand Large is 413.3MB
Medium is 3.1MB
Small is 82.4MB

Heb geen idee waar het aan ligt nu dat het niet werkt heb de HDS op Lowrance kaart staan en beelden 2D.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje do 23 apr - 23:31

Zo weer effe wat geprobeerd andere Sd card en wel nu doet die het wel erg raar dat de HDS zo gevoelig is voor bepaalde SD kaarten.


Laatst aangepast door Fredje op za 25 apr - 4:58; in totaal 1 keer bewerkt
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hans54 vr 24 apr - 23:48

waar is de insight map creator nog te vinden?
hans54
hans54

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 04-01-15
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Leo za 25 apr - 4:41

Hier is de link Hans.

Insight map creator

Leo

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 03-12-14
Woonplaats : Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje za 25 apr - 5:00

Zo andere SD kaart gekocht Nederland erop Denmark en Duitsland erg mooi.
Alleen het omzetten na AT5 duurd erg lang bijna 20 uur met de DBF file.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hans54 za 25 apr - 6:24

leo, bedankt voor de link, maar.............
hier krijg ik de map creator niet binnen, alleen de planner Crying or Very sad
weet iemand raad?
hans54
hans54

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 04-01-15
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje za 25 apr - 10:14

Hans dat probleem had ik eerst ook kreeg alleen de planner.

http://www.gofreemarine.com/developers/insight-map-creator/
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hans54 za 25 apr - 22:51

dank, dank

het is gelukt! Beetje omslachtige methode Sad
hans54
hans54

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 04-01-15
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje zo 26 apr - 3:57

Klopt inderdaad en veel rotzooi zit erbij de download verder
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Danny Geysen ma 27 apr - 8:28

Er zit helemaal geen rotzooi bij. Enkel een pure download van de gratis Mapcreator
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Sijbrand wo 29 apr - 21:49

Dag allemaal,
ik heb de functie van basiskaarten ontdekt en een basiskaart voor Nederland gemaakt en via Insight Genesis een paar dieptekaarten gedownload.
ik heb deze in losse directories op een SD kaart gezet en in mijn HDS 7 Touch (gen2) gestopt.
Werkt prima, echter elke 30 minuten (ongeveer) reboot het apparaat tijdens het (langzaam) varen.
ik heb de laatste firmware er al opgezet.

Nu heb ik wat rondgelezen en de volgende dingen gevonden:
* ik gebruik een class 10 kaart, class 6 is aanbevolen (nieuw kaartje inmiddels besteld)
* kaart van NL is op detailniveau vrij groot, ik heb inmiddels via bbbike.org een kleinere basiskaart gemaakt, scheelt een factor 10.

Heeft iemand soortgelijke problemen gehad? gaan bovenstaande acties de reboots oplossen?

groeten,
Sijbrand

Sijbrand

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 24-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje do 30 apr - 2:53

Klopt mijn HDS 7 touch slaat soms ook vast en start dan opnieuw op heb wat sd kaartjes geprobeerd bij de een gaat het beter dan de anders de class 10 gaat bijmij beter eigenlijk.
Heb het gevoel dat de HDS geen fijne SD slot heeft want de eene SD kaart werkt wel en de ander niet.

Of de HDS software kan het niet aan dat zou ook nog kunnen zal de SD kaart een op de HDS zetten kijken als het dan sneller gaat vanuit intern.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Fredje do 30 apr - 21:32

Hier een aantal nieuwere kaarten ze zijn zeer mooi.

http://www.wosoft-ware.de/digitale-binnenkarten/
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hans54 vr 1 mei - 7:49

Nadat het onmogelijk was om een sonar log te maken is mijn elite5HDI, door dealer (MDSI, Amsterdam) opgestuurd, ik ontving een elite5 CHIRP retour, loggen ging weer niet, update uitgevoerd naar 4.0.5.1.11, als ik een sonar log wil maken wordt wel een bestand aangemaakt op de SD kaart, er worden echter geen gegevens weggeschreven, bestand blijft 0 bytes, ik heb diverse SD kaartjes geprobeerd:  2,4,16 en 64 GB
Het bestand heet:  Chart 05_01_2015 [0].sl2  

wie weet raad?
hans54
hans54

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 04-01-15
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hans54 vr 1 mei - 8:08

Ik heb een mooie kaart gedownload van mijn vaargebied, op micro kaartje, perfect beeld en correcte positie op de kaart Prachtig, maaar.... het zou handig zijn als de kaart automatisch zou mee scrollen met de positie van de boot, nu moet ik dat handmatig doen. Kan dit ingesteld worden op de elite5 CHIRP ?
hans54
hans54

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 04-01-15
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hjkeizer za 2 mei - 0:09

Hans,
Moet je de cursor even uitzetten

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van hans54 za 2 mei - 2:58

Hoe simpel, dank Henk
hans54
hans54

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 04-01-15
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Danny Geysen zo 3 mei - 7:06

Sijbrand schreef:Dag allemaal,
ik heb de functie van basiskaarten ontdekt en een basiskaart voor Nederland gemaakt en via Insight Genesis een paar dieptekaarten gedownload.
ik heb deze in losse directories op een SD kaart gezet en in mijn HDS 7 Touch (gen2) gestopt.
Werkt prima, echter elke 30 minuten (ongeveer) reboot het apparaat tijdens het (langzaam) varen.
ik heb de laatste firmware er al opgezet.

Nu heb ik wat rondgelezen en de volgende dingen gevonden:
* ik gebruik een class 10 kaart, class 6 is aanbevolen (nieuw kaartje inmiddels besteld)
* kaart van NL is op detailniveau vrij groot, ik heb inmiddels via bbbike.org een kleinere basiskaart gemaakt, scheelt een factor 10.

Heeft iemand soortgelijke problemen gehad? gaan bovenstaande acties de reboots oplossen?

groeten,
Sijbrand

Ik vermoed dat een kleinere basiskaart nemen het probleem zou kunnen oplossen. In combinatie met de Insight Genesis kaarten zou het wel eens te veel kunnen zijn voor de Gen2 Touch. Heb je er ook nog een structurescan transducer aanhangen of andere 'apparaten' ?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Sijbrand zo 3 mei - 20:50

Danny Geysen schreef:
Ik vermoed dat een kleinere basiskaart nemen het probleem zou kunnen oplossen. In combinatie met de Insight Genesis kaarten zou het wel eens te veel kunnen zijn voor de Gen2 Touch.  Heb je er ook nog een structurescan transducer aanhangen of andere 'apparaten' ?

Dank Danny, SD kaart is inmiddels binnen. ik zal op beide kaartjes de kleine basiskaart zetten en op 1 ook de insight genesis kaarten en volgende keer testen. ik post het resultaat wel.

Sijbrand

Sijbrand

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 24-06-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Het begint met  basiskaarten maken ... - Pagina 4 Empty Re: Het begint met basiskaarten maken ...

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum