De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

2 plaatsers

Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van rex huntjens wo 5 jun - 7:20

Hallo visvrienden,

Ik wil mij heel graag verdiepen in het zelf maken van waterkaarten. Heb inmiddels al flink gespeurd op het net maar ik kom niet veel verder.
DrDepth ziet er super uit maar is niet meer beschikbaar??
Insigth Genesis is het enige wat ik nu eigenlijk kan vinden ( als het allemaal waar is wat ik op die demo's zie dan ben ik verkocht.. ). Dat daar voor betaald moet worden vind ik niet eens zo heel erg, echter, de gratis kaart die je kan downloaden overtuigd mij niet. Ik schijn in de Indische Oceaan te vissen en ik kan de kaart niet voldoende inzoomen om er iets van te zien. De sonar beelden zien er verder prima uit.

Kan het misschien zijn dat ik de Elite 7 moet updaten?
Gezien het feit dat ik niet echt super handig ben computers ben ik hier een beetje huiverig voor ( stom misschien.. ). Ben ik misschien daarna data kwijt? Of zijn mijn instellingen opeens anders ( is update geschikt voor Nederland..? )

Zo zal ik best nog meer vragen hebben..

Kan iemand mij verder helpen want ik wil hoe dan ook het maximum uit mijn apparaat halen.

rex huntjens

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van Danny Geysen wo 5 jun - 7:37

Dag Rex,

Welkom op de Lowrance Helpdesk.

I.v.m. je Elite 7 : die kan je best ineens updaten naar de laatste software: versie 1.8 http://www.lowrance.com/en-US/Software-Updates/Elite-7/

In de vorige versie zat inderdaad een bug in de loggingsfiles. Als je loggingsgegevens van Nederland of België gebruikte om zelf een waterkaart te maken, kwam je ergens in de Indische Oceaan uit. Met de nieuwe versie is dat alvast verholpen.

DrDepth is zoals je zelf al opgemerkt hebt, niet meer beschikbaar. Naar wij vemoeden zal het ook niet meer beschikbaar komen. Een heel goed alternatief is Reefmaster van een Autstralische ontwikkelaar. Reefmaster staat nog niet zover in de ontwikkeling als Drdepth, maar je kunt er al wel dieptekaarten mee maken, met oeverlijnen en eilanden, bekijken in 3D, je waypoints beheren enz.... Momenteel kan je al een volledig werkende testversie downloaden op http://reefmaster.com.au/ . Heel binnenkort (begin volgende week) zal het programma ook te koop zijn via www.sonarmappingsolutions.be , met Nederlandstalige ondersteuning.

Veel succes met je Elite 7 en de mapping Very Happy
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van rex huntjens wo 5 jun - 7:58


Hi Danny,

Supersnelle reactie, top! Very Happy

Nu probeer ik mijn .SL2 file te importeren maar daar dan krijg ik deze melding:

The application slg2txt.exe is required to import Lowrance generated sonar log files.
The location of the Lowrance application slg2txt.exe has either not been set, or has been set incorrectly.
Set the location of the slg2txt application in the Global Settings window.

Waar vind ik deze applicatie??

Alvast bedankt

rex huntjens

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van Danny Geysen wo 5 jun - 8:04

Rex,

Dan moet je bij Lowrance de Sonar Log Viewer downloaden. Het progamma slg2txt.exe is daar een onderdeel van.

http://www.lowrance.com/en-US/Support/Sonar-Log-Viewer/

Als je dan Reefmaster laat verwijzen naar de locatie waar je slg2txt. exe hebt opgeslagen op je PC, is alles weer in orde.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van rex huntjens wo 5 jun - 9:27

Haha, ook weer gelukt...

...echter.... als ik het bestand importeer via " Import GPS Assets " dan duurt het ff en dan kom ik in een menu uit. Als ik dan het bestand selecteer om hem daadwerkelijk in de kaart te zetten dan toont hij alleen de wereldkaart zonder gps/sonar data van mij. Heb al vele verschillende setings geprobeerd maar ik kan de data niet op de kaart terugvinden...

Een hoop vragen,weet ik, maar ik ben zeer benieuwd of dit kan werken!

alvast bedankt weer

rex huntjens

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van Danny Geysen wo 5 jun - 9:48

Dan maak je een nieuw project aan.
Je selecteert de tracks die je in dit project wil gebruiken.
Met de rechtermuisnop voeg je de geselecteerde tracks in het project.
Dan bepaal je het gebied waar je effectief een kaartje van wil via de tool 'Define Map Boundary.
Ten slotte zie je aan de rechterkant van het scherm 3 bolletjes verschijnen. Als je op het middenste klikt, zie je je kaart verschijnen.

Het is eigenlijk niet zo moeilijk, maar je kunt toch beter eerst de How to's eens lezen:

http://reefmaster.com.au/index.php/reference/tutorials-and-how-to-s

De ontwikkelaar van het programma is momenteel ook bezig om een aantal filmpjes te maken met demo's hoe één en ander werkt.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van rex huntjens wo 5 jun - 9:55

Thanks!!!! Morgen weer proberen Smile

rex huntjens

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van rex huntjens vr 7 jun - 8:50

Hi Danny,

Gelukt! Very Happy Very Happy Very Happy
Mooi om je eigen water op deze manier te zien ( openbaring.. ). Het was even stoeien maar resultaat is er naar...Moest idd de up-date uitvoeren.
Misschien een heel klein beetje jammer is dat je alleen de contourlijnen kan exporteren zonder kleurschakeringen...

Heb dan toch weer paar klein vraagjes:

- ik vis in de Maas, de waterstand kan daar aardig variëren bij ons ( verschillen van 4 meter of zo door het jaar heen ). Hoe moet ik dat compenseren? Kan dat handmatig ( ik weet de waterstand van een meetstation dichtbij maar ik neem aan dat die niet te koppelen is met Reefmaster ). Ben erg benieuw hierna want dat moet volgens mij wel kunnen wil je een steeds betere kaart opbouwen door de tijd heen....

- makkelijke vraag, ik kan toch de lcm bestand gewoon in de lowrance stoppen en dan verschijnt er een kaart op mijn beeldscherm toch??

Alweer alvast bedankt

rex huntjens

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van Danny Geysen za 8 jun - 7:36

rex huntjens schreef:Hi Danny,

Gelukt! Very Happy Very Happy Very Happy
Mooi om je eigen water op deze manier te zien ( openbaring.. ). Het was even stoeien maar resultaat is er naar...Moest idd de up-date uitvoeren.
Misschien een heel klein beetje jammer is dat je alleen de contourlijnen kan exporteren zonder kleurschakeringen...

Kijk, technisch kan het wel, alleen moet Lowance de software daarvoor vrijgeven en voorlopig is het nog niet zover.[


Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Th_shot36_zps394a22a6

Heb dan toch weer paar klein vraagjes:

- ik vis in de Maas, de waterstand kan daar aardig variëren bij ons ( verschillen van 4 meter of zo door het jaar heen ). Hoe moet ik dat compenseren? Kan dat handmatig ( ik weet de waterstand van een meetstation dichtbij maar ik neem aan dat die niet te koppelen is met Reefmaster ). Ben erg benieuw hierna want dat moet volgens mij wel kunnen wil je een steeds betere kaart opbouwen door de tijd heen....

Je kunt wel degelijk de gegevens ophalen van dat meetstation in Reefmaster. Alleen heb ik die functie zelf nog niet toegepast.. Bij gelegenheid kijk ik wel eens hoe dit werkt.

- makkelijke vraag, ik kan toch de lcm bestand gewoon in de lowrance stoppen en dan verschijnt er een kaart op mijn beeldscherm toch??

Jazeker, alleen mag je niet vergeten je toestel op Lowrance te zetten i.p.v. Navionics. En dan zal je de LCM zien verschijnen. Succes.
Alweer alvast bedankt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht! Empty Re: Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum