De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kaart Zweden

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kaart Zweden Empty Kaart Zweden

Bericht van Bram ma 16 nov - 1:14

Toen ik bij MDIS mij 1e GPS kocht, heb ik daar een Navionics 25G voor de Nederlandse wateren én een NauticPath Europe North voor onze vistrips naar Zuid Zweden aangeschaft.
Inmiddels heb ik een LCX27-c en gebruik nog steeds dezelfde kaarten.
Die NauticPath Europe North deed het perfect rondom Karlskrona, waar we uitsluitend 'op zee' aan het snoeken zijn.
Dit jaar zijn we naar Dalsland geweest en willen daar volgend jaar weer heen.
Echter die NauticPath kaart geeft dus geen gedetailleerde info van de meren in Dalsland en Värmland weer. Wel weer (een deel van) het inmens grote Vänern.
Volgens de site van Navionics moet je voor dat gebied de 44XG, 45G of 49XG hebben.
Volgens MDIS is het niet echt nodig en erg duur om een Platinum versie aan te schaffen.

De vraag is dus: welke kaart is de beste?
44 en 49 bestrijken een veel groter gebied en zijn dus interessant voor mogelijke trips naar een ander gebied.

Bram

Bram
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 22-12-08
Woonplaats : Zaandam

http://www.steelhead.nl/snoektrip

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart Zweden Empty Kaarten Zweden

Bericht van Dick van Hattem ma 16 nov - 9:27

Hallo Bram,

Als jij de Bram bent die ik wel eens op een beurs gesproken heb ?.....Zaandam....?

Bel mij even of stuur een mailtje dan zal ik je (uitgebreid) antwoorden omtrent de kaarten. Het is namelijk zo dat uitsluitend de meren die verbonden zijn aan het Dalslandkanaal goed aangegeven zijn met detaild. Voorbeeld: Ostra Silen, Vastra Silen, Laxsjon, Foxen, Lelang, Vanern, Hjarmalen, Vattern. Van kleinere meren krijg je op geen enkele kaart de details te zien die je graag zou willen zien.

De kaart van "zuid Zweden" loopt tot de hoogte van de lijn Oslo-Stockholm. Daar kan je redelijk goed mee uit de voeten zolang je onder die lijn blijft. Alle kustwateren van Vastervik en Karlskrona zijn daarop goed terug te vinden. Maar aangezien er in Zweden 96.000 grote en kleine meren liggen is het ondoenlijk voor de makers van deze kaarten om ze allemaal op kaart te zetten, dat zou een hele kostbare grap worden, en het is nu al kostbaar genoeg............... Kaart Zweden Icon_cry

Groet
Dick

Dick van Hattem
Prostaffer
Prostaffer

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 09-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum