GEEN BRON
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
GEEN BRON
Tijdje niet gebruikt maar ik krijg geen signaal op mijn unit bij keuze structure scan.
Geen bron wordt weergegeven.
Alle stekkers aansluitingen, transducer etc gecheckt, kan de oorzaak niet vinden.
Iemand tips wellicht.
Hoor het graag.
BVD Jaap
Geen bron wordt weergegeven.
Alle stekkers aansluitingen, transducer etc gecheckt, kan de oorzaak niet vinden.
Iemand tips wellicht.
Hoor het graag.
BVD Jaap
jaap- Gold Member
- Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 13-06-11
Re: GEEN BRON
Structurescan ingebouwd of blackbox?
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Ik heb een aparte blackbox. Wat ook niet goed werkt is dat ik geen sonarbeelden vanaf mijn andere unit op de 8M krijg, terwijl netwerk sonar wel staat aangevinkt op beide toestellen.
Vanzelfsprekend zijn de gele stekkers in beide app. ingeplugd.
Vanzelfsprekend zijn de gele stekkers in beide app. ingeplugd.
jaap- Gold Member
Jaap,
Meestal betekent dit dat de structurescan box geen stroom krijgt of defect is. Brandt het Powerlampje vooraan op de box?
Meestal betekent dit dat de structurescan box geen stroom krijgt of defect is. Brandt het Powerlampje vooraan op de box?
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Dat is wel een goeie ja ga ik b'kort checken. Het zou natuurlijk ook nog de zekering kunnen zijn bedacht ik vanmorgen.
Bedankt al vast.
Wat ook raar is de laatste tijd dat de 8m unit af en toe uitvalt en daarna weer vanzelf opstart. Dat gebeurt dan wel een paar keer op een dag, maar soms ook helemaal niet, snap ik echt niets van.
Bedankt al vast.
Wat ook raar is de laatste tijd dat de 8m unit af en toe uitvalt en daarna weer vanzelf opstart. Dat gebeurt dan wel een paar keer op een dag, maar soms ook helemaal niet, snap ik echt niets van.
jaap- Gold Member
Ik zou eerst proberen het probleem met de strucurescan box op te lossen.
Mogelijk is daarmee het probleem l met de 8m ook opgelost.
Indien niet opgelost, de stroomkabel/connectoren/zekering van de 8m een keer nakijken.
Ofwel is de accu misschien in slechte staat of onvoldoende geladen. Dat kan je ook eens checken.
Indien dat allemaal in orde is kan je eens testen zonder dat er een SD-kaartje in het toestel zit. Valt het toestel dan nog uit?
Mogelijk is daarmee het probleem l met de 8m ook opgelost.
Indien niet opgelost, de stroomkabel/connectoren/zekering van de 8m een keer nakijken.
Ofwel is de accu misschien in slechte staat of onvoldoende geladen. Dat kan je ook eens checken.
Indien dat allemaal in orde is kan je eens testen zonder dat er een SD-kaartje in het toestel zit. Valt het toestel dan nog uit?
Ja in die volgorde ga ik eea eens testen. Nogmaals bedankt voor de tips.
Jaap
Jaap
jaap- Gold Member
jaap,
als je toestel soms uitvalt en daarna vanzelf weer aangaat heb je zekerweten een stroomprobleem, en waarschijnlijk een accu die te min 'daar' heeft.
ik heb nl. hetzelfde gehad en na een nieuwe en zwaardere accu deed alles het perfect.
succes!
als je toestel soms uitvalt en daarna vanzelf weer aangaat heb je zekerweten een stroomprobleem, en waarschijnlijk een accu die te min 'daar' heeft.
ik heb nl. hetzelfde gehad en na een nieuwe en zwaardere accu deed alles het perfect.
succes!
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Nou het gekke is dat de HDS 7 gewoon zijn werk blijft doen en de 8M uitvalt en ze staan beide op dezelfde accu.
jaap- Gold Member
dan wat Danny zegt:
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Heeft de 8M een langere stroomkabel?
Dat zou al een verschil kunnen maken.
Dat zou al een verschil kunnen maken.
Volgens mij is ie even lang, een standaardaansluiting. Maar ik ga eea vd week eerst maar eens goed bekijken. In elk geval bedankt voor al het meedenken alvast.
jaap- Gold Member
Soms is het gewoon simpel. Realiseerde me dat het kastje van de structurescan op een aparte zekering was aangesloten en idd zekering defect. Hij doet het dus weer.
Wat betreft het uitvallen dat gebeurt alleen als ik de kaart(navionics)voor heb staan, heel vreemd. Bij andere menu's gebeurt het niet.
Wat betreft het uitvallen dat gebeurt alleen als ik de kaart(navionics)voor heb staan, heel vreemd. Bij andere menu's gebeurt het niet.
jaap- Gold Member
Hartelijk dank voor de terugmelding Jaap. Gelukkig was het euvel dan snel verholpen. Nog veel succes met je structurescan.
Soortgelijke onderwerpen
» HDS 10 generatie 1 geeft geen bron melding bij structurescan
» Geen temperatuurweergave
» Geen sidescan?
» Geen diepte aanduiding
» Hds 9 touch geen diepte
» Geen temperatuurweergave
» Geen sidescan?
» Geen diepte aanduiding