De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Installatie structurescan transducer

+4
Arie de Lange
marcel oomen
Danny Geysen
lucasdesanty
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van lucasdesanty do 8 jan - 9:13

Goedeavond heren,

Even een update over mijn installatie. Helaas heb ik mijn nieuwe HDS touch nog niet mogen uitproberen op het water. Dus de screenshots die komen er nog aan. Wel ben ik aan de slag gegaan met een snijplank van ikea (de dikste die ik kon vinden van kunststof). Deze heb ik op elkaar gelijmd met Sykaflex en van te voren voorbehandeld met Sykaflex activator. Nou deze plankjes krijg je met géén mogelijkheid meer van elkaar af. Deze 2 plankjes hebben een afmeting van 25 cm breed en 10 cm hoog. Deze moet ik nog plakken op de boot met dezelfde Sykaflex en voorbehandeling. Helaas wordt er geadviseerd dat de temperatuur minimaal boven de 10 graden moet zijn voor een optimale hechting en deze temperatuur is er de laatste weken nog niet geweest in Zuid Limburg. De structurescan komt aan de binnenkant te hangen ietwat lager als de 2d sonar. Ik schroef alles dus op de ikea plaatjes waardoor ik niet meer in de boot hoef te schroeven en kan zo ook wat dingen aanpassen mocht die nodig zijn want het plankje is groot genoeg. Zodra de boel bevestigd is zal ik een foto plaatsen.
Houdt jullie op de hoogte,

Groetjes Lucas

lucasdesanty

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 29-09-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van HenkvanGerwen do 8 jan - 10:44

Dag Lucas,

zorg dat je de plaatjes als het nodig is nog van je boot af kunt halen, m.a.w. als Sykaflex als het ware min of meer inbrandt in de toplaag van je boot dan krijg je het nooit meer los en dat kan ook niet bedoeling zijn.
HenkvanGerwen
HenkvanGerwen

Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 04-03-14
Leeftijd : 71
Woonplaats : Valkenswaard

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van hjkeizer do 8 jan - 19:05

Als het er weer af moet kun je dit gebruiken

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Beauty

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van lucasdesanty zo 11 jan - 22:08

Goed om te weten, dank voor jullie informatie!

Groetjes,

Lucas

lucasdesanty

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 29-09-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van Peter W vr 23 jan - 20:24

RVS plaatjes, worden op maat gemaakt, incl. moertjes en bevestiging+ ty-rap voor €7,50 incl. verzenden.
http://www.roofvisforum.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=81873&hilit=lowrance

Erop kitten mer Sikaflex

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 117023

Zo zit het bij mij

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 169117

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 169118

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van lucasdesanty zo 25 jan - 2:11

Beste Peter,

Heb ik verdorie lopen kloten met die ikea plankjes. Gelukkig nog niet op de boat geplakt met Sikaflex, want het is nog steeds te koud om te kitten (volgens de gebruiksaanwijzing).
Heb meteen bij de beste heer een bestelling gedaan als hij ze nog maakt. Ik heb m een pb gestuurd op het roofvisforum. Dank voor je foto's; jij hebt ze precies bevestigd zoals ik het in mn hoofd heb zitten.
Nu maar hopen dat de rvs plaatjes nog gemaakt worden.
Wat nou als ik besluit om de plaatjes nadat ze geplakt zijn zou willen verplaatsen, dan zit je natuurlijk wel met een probleem, want volgens mijn krijg je die er niet meer vanaf nadat ze geplakt zijn met Sikaflex.

Groet,

Lucas

lucasdesanty

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 29-09-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van hjkeizer zo 25 jan - 6:16

zie vorige pagina

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van joeri wilmssen ma 26 jan - 9:48

@ Peter,

Mooi gedaan met die plaatjes maar niet makkelijk om de transducers een beetje naar links of rechts te verschuiven zonder de hele zooi (bij manier van spreken) helemaal terug los te snijden en van nul te beginnen. Ik ga (van 't werk) een stukje van zo'n 60 cm Rexroth-profiel meebrengen (google maar eens) en dat zonder gaten op mijn boot monteren. Dan nog 3 plaatjes laten laseren (op 't werk)  die met speciale Rexroth-vijzen in de groef van het profiel kunnen schuiven en klaar is kees.
Hiermee ga ik makkelijk van links naar rechts kunnen schuiven met al mijn transducers.

Hangt je structure-scan transducer niet 'achterstevoren' op de foto? Ik dacht dat, net zoals bij de klassieke transducer, dat de kabel er langs de achterzijde (tegen de spiegel vd boot)  moest uitkomen...

MVG,   Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

Installatie structurescan transducer - Pagina 2 Empty Re: Installatie structurescan transducer

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum