De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M Empty Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M

Bericht van lekkervissen di 17 sep - 0:23

Hoi allemaal,

ik heb een probleem met het vinden van het instellen van mijn kaart op de HDS 7M, ik wil graag dat de kaart zich gaat aanpassen (draaien)
bij het draaien van de boot maar niet mijn pijltje want iedere keer vaar ik dan achteruit op het scherm en dan is links rechts en rechts links heel moeilijk varen.
Ik heb wel een Nederlandse beschrijving maar ben daar een beetje een leek in:oops:  vandaar even deze vraag.
En dan nog even een vraag, toen ik de het toestel de eerste keer gebruikte had ik altijd een groene stippellijn achter mijn pijltje (Route die je vaart)
deze heb ik waarschijnlijk uitgezet en nu weet ik niet meer hoe deze te activeren en te deactiveren. ik heb deze HDS 7M bij Evin gekocht.

M.v.g,
Jan.
lekkervissen
lekkervissen

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 21-07-11
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M Empty Re: Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M

Bericht van marcel oomen di 17 sep - 1:28

jan,

je toestel staat dan op 'noord boven' , maw het noorden is altijd boven aan de kaart, dus als je richting zuiden vaart oftewel richting 180 graden, dan vaar je op je kaart naar onder.
stel dus niet 'noord boven' in maar bij menu- kaartopties-koers boven.
de route die je vaart moet je instellen bij pages-waypoints, routes, trails aanvinken,dan sporen aanvinken.
hier kun je de oude route ( trail 001 aanvinken) menu-verwijderen als de kaart bv. te vol loopt, en de nieuwe route weer laten opnemen zodat je weer een lijntje hebt waar je gevaren hebt.
(nieuw spoor aanvinken- menu- nieuw-bewaar.)
succes,

marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63

Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M Empty Re: Kaart laten draaien inplaats van pijl HDS 7M

Bericht van lekkervissen di 17 sep - 1:35

Marcel bedankt, ik ga er mee bezig ik laat het hier wel even weten als het is gelukt.

M.v.g,
Jan.
lekkervissen
lekkervissen

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 21-07-11
Leeftijd : 68

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: