De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Transducer lss 1

2 plaatsers

Ga naar beneden

Transducer lss 1 Empty Transducer lss 1

Bericht van Johantoer di 5 jun - 9:08

Even een vraagje kan je transducer van de lss 1 ook met de kabel naar de spiegel toe monteren?
Hij zit nu nog gemonteerd op de bijgeleverde bracket,maar omdat het zicht aan een kant geblokkeerd door het staartstuk van de motor wil ik hem aan de onderkant van mij boot monteren(met de kabel naar achteren dus).
Naar mijn idee geeft transducer dan alleen het beeld 180 graden andersom aan.(als nu links van het scherm dus ook echt links van de boot is zal dat als je de transducer om draait dus contra zijn,rechts dus).
Ik heb ergens op het internet wel plaatjes gezien van boten die de transducer andersom hadden zitten maar zijn er soms forumleden die mij hier wat meer over duidelijk kunnen maken??
Vriendelijke groet Johan..

Johantoer

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Transducer lss 1 Empty Re: Transducer lss 1

Bericht van hjkeizer di 5 jun - 9:37

Ja hoor geen punt. Je kunt in je plotter ook het beeld weer flippen, zodat het beeld weer normaal is

Transducer lss 1 Scaled.php?server=822&filename=27532603

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Transducer lss 1 Empty Re: Transducer lss 1

Bericht van hjkeizer di 5 jun - 9:58

Waar wil je de transducer plaatsen en wat voor boot heb je?
Bij mij kun je ook zien dat de transducer tegen de staart aan kijkt aan de bakboordzijde.
Mijn LSS is ook 180 graden gedraaid

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Transducer lss 1 Empty Re: Transducer lss 1

Bericht van Johantoer wo 6 jun - 6:24

Dag op je vraag welke boot ik heb,ik vaar met een Alumacraft Lunker.
Zoals ik al aan gaf zit de TD nu op de spiegel gemonteerd met de bijgeleverde bracket,maar omdat hij tegen de motor aan kijkt en ik niet steeds de motor op en neer wil doen(gaat elektrisch hoor)wil ik hem onder de boot monteren vlaak achter de spiegel.
Je geeft aan dat je het beeld kan flippen?waar kan ik dat doen en hoeveel graden gaat dit?ook 90 graden bijvoorbeeld?
Waarom ik dit vraag is omdat je dan het beeld in de vaar richting zou kunnen zetten wat prettiger leest natuurlijk.
Vol spanning wacht ik af

Johantoer

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Transducer lss 1 Empty Re: Transducer lss 1

Bericht van hjkeizer wo 6 jun - 8:14

Vlak voor de spiegel bedoel je?
En dan onder de kielbalk?
Dan heeft je schroef vuil water (gevaar voor cavitatie) en is de transducer onbeschermd voor voorwerpen die onderwater door de prop worden aangezogen.
Je boot heeft geen step, dus kan ie niet onder.
Als je een setback hebt, zou je hem tussen de boot (dus achter de spiegel) en staartstuk kunnen monteren



Je bedoelt 180 graden. Ja dat is flippen.
90 graden draaien kan natuurlijk niet

Omzetten in het structure opties menu
http://www.lowrance.com/upload/Lowrance/Documents/Manuals/StructureScan_OM_EN_988-0179-00_A_w.pdf
bladzijde 11

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Transducer lss 1 Empty Re: Transducer lss 1

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum