Geheugen vol - instellingen opslaan
2 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Geheugen vol - instellingen opslaan
Hallo,
Mijn GPS kaartplotter (lowrance 7200C) onthoud geen enkele instelling nadat ik deze heb ingegeven (dit i.t.t. mijn dieptemeter Lowrance 510C) welke iedere instelling keurig opslaat en bewaard. Ik krijg bij de plotter continue de melding dat er geen geheugen beschikbaar is en dat er waypoints verwijderd moeten worden etc. (de aanwezige sd kaarten zijn vrijwel leeg) mijn vragen
1. Hoe kan ik mijn instellingen laten bewaren na uitschakelen apparaat
2. Heeft mijn probleem iets met te m aken met geheugen opslag
graag advies
groet en dank
Roald
Mijn GPS kaartplotter (lowrance 7200C) onthoud geen enkele instelling nadat ik deze heb ingegeven (dit i.t.t. mijn dieptemeter Lowrance 510C) welke iedere instelling keurig opslaat en bewaard. Ik krijg bij de plotter continue de melding dat er geen geheugen beschikbaar is en dat er waypoints verwijderd moeten worden etc. (de aanwezige sd kaarten zijn vrijwel leeg) mijn vragen
1. Hoe kan ik mijn instellingen laten bewaren na uitschakelen apparaat
2. Heeft mijn probleem iets met te m aken met geheugen opslag
graag advies
groet en dank
Roald
roald vos- Qualified HelpDesk Member Silver
- Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09
Re: Geheugen vol - instellingen opslaan
Roald,
Kiijk eens onder SYSTEM SETUP/ CHECK FREE STORAGE.
Daar wordt procentueel de gebruikte ruimte op het interne geheugen van het toestel aangegeven.
Indien dit 90 % of meer bedraagt, wordt het tijd om bepaalde waypoints, tracks of routes te verwijderen of te backuppen naar een SD of MMC geheugenkaartje. (via TRANSFER MY DATA/SAVE)
Indien de gebruikte ruimte veel minder bedraagt, is er waarschijnlijk een software of hardware probleem.
Je kan dan eerst een soft reset proberen; als dat niet helpt kan je overgaan tot een hard reset. Dit laatste verwijdert wel alle waypoints, tracks en routes. Dus eerst backuppen dan als je ze wilt behouden.
Indien soft of hard reset geen oplossing brengt, is er waarschijnlijk een defect aan het interne geheugen van het toestel en zal je terug naar de dealer moeten.
Succes
Kiijk eens onder SYSTEM SETUP/ CHECK FREE STORAGE.
Daar wordt procentueel de gebruikte ruimte op het interne geheugen van het toestel aangegeven.
Indien dit 90 % of meer bedraagt, wordt het tijd om bepaalde waypoints, tracks of routes te verwijderen of te backuppen naar een SD of MMC geheugenkaartje. (via TRANSFER MY DATA/SAVE)
Indien de gebruikte ruimte veel minder bedraagt, is er waarschijnlijk een software of hardware probleem.
Je kan dan eerst een soft reset proberen; als dat niet helpt kan je overgaan tot een hard reset. Dit laatste verwijdert wel alle waypoints, tracks en routes. Dus eerst backuppen dan als je ze wilt behouden.
Soft reset 1. Turn unit OFF | Hard resest 1. Turn unit OFF |
2. Press and hold the PAGES key | 2. Press and hold the ZIN&ZOUT Keys at the same time |
3. Press and hold the PWR key | 3. Press and hold the PWR key |
4. Release both buttons when the USA map appears | 4. Release both buttons when the USA map appears |
Indien soft of hard reset geen oplossing brengt, is er waarschijnlijk een defect aan het interne geheugen van het toestel en zal je terug naar de dealer moeten.
Succes
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Soortgelijke onderwerpen
» Problemen geheugen HDS10 na meest recente update
» Tip i.v.m. instellingen
» Instellingen X510c
» instellingen x510c
» Instellingen Mark-5x DSI
» Tip i.v.m. instellingen
» Instellingen X510c