De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Navico Mapcreator tool is te downloaden!

+8
Hendry Vis
aadelings
Bootvisser
Mörrum
marcel oomen
Peter W
hjkeizer
Danny Geysen
12 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Guido Steijaert ma 24 feb - 0:59

1 maart in Amersfoort, workshop waterkaarten maken. Voor degenen die het lastig vinden er mee te beginnen is dit een mooie springplank.



Guido Steijaert

Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amersfoort

http://www.dieperzicht.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Maarten vr 7 maa - 13:06

Hendry Vis schreef:Guido,

Bedankt voor je reactie. Ik heb altas versie 7 gekozen. De kaart is nu wel zichtbaar in de GPS maar kleurt helemaal blauw/geel en zit vol met strepen. Enig idee wat er fout gaat.
Altas versie 6 geeft een foutmelding en versie 10 geeft hetzelfde resultaat als versie 7.

Toestel is voorzien van de nieuwe software 2.5.0


Alvast bedankt,

Groet, Hendry

Ik heb het zelfde probleem met de LMS 522 igps. Tevens heb ik geprobeerd te exporteren via reefmaster, deze exporteert hem ook via "Insight map creator" met het zelfde resultaat. Het maken van de basis map werkt wel op dit apparaat.

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Vfingw

Maarten

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 06-03-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen za 8 maa - 9:50

Maarten,

Kan je mij eens een kleine AT5-kaart, die het bij jou niet doet, een keertje naar mij sturen.
Indien mogelijk ook de gegevens in SHP-formaat.
Ik heb hier zelf ook een LMS522 staan. Dan kan ik eens kijken wat er juist misgaat.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Maarten zo 9 maa - 5:46

Hoi Danny,

Leuk dat je hier even naar wilt kijken, ik heb je de data gemaild.

Groeten, Maarten

Maarten

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 06-03-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van DavidN di 10 jun - 2:47

Danny,

Ik had je vorige zondag gebeld, om even te plaatsen wie ik ben :-)
Als ik je link volg van op de 1e pagina van dit topic kom ik op Navico Insight Genesis uit ipv Map Creator. Dan daarop aan account gemaakt en alles goed doorgenomen. Tracks ingeladen, dat lukt allemaal. Maar dan ...

1) Ik kan enkel track per track bekijken, de functie Merge Trips is uitgegrijsd en kan ik niet aanklikken.
2) De functie Map Generation is eveneens uitgegrijsd. Kan dus geen AT5 bestand maken.


Wat doe ik fout ? Is dit sowiezo de goede Tool ?


Laatst aangepast door DavidN op di 10 jun - 10:39; in totaal 1 keer bewerkt

DavidN

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-05-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen di 10 jun - 7:03

David,

Dit is een andere Tool, waarbij je bestanden (sonarlogs) gaat uploaden bij Lowrance. In ruil krijg je kant en klare kaarten. Wil je ze gebruiken op je Lowrance toestel, moet je een jaarabonnement nemen van 75 EURO.

De tool waar ik je over gesproken heb is de Insight Map Creator. Deze is gratis en kan je gratis downloaden na registratie op de Insight Genesis Website. Log daarna in, kies PURCHASE. Kies dan Insight Software en klik de Insight Map Creator aan voor 0 dollar.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van DavidN di 10 jun - 10:38

Ok bedankt, ik heb het hier https://insightstore.navico.com/site/insight_charts/7?type=NL-MC-DL&subcategory_id=27&prod_id=522 gedownload maar ik vind het programma nergens op PC terug. Mijn pc doorzoeken via Verkenner geeft ook geen resultaten weer.

DavidN

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-05-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Peter W wo 11 jun - 3:30

DavidN,

zoek naar een bestand waarvan de naam IMC bevat.
Bijvoorbeeld Insight Map Creator versie 0.7.3.0 voor een 64 bit systeem heeft de bestandsnaam:

IMC_0_7_3_0_Application_x64

En anders zelf een map aanmaken,
nog een keer downloaden en kies "opslaan als", dan kies je je map.
Dan "hier uitpakken", werkt het makkelijkste met alles terugvinden.

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van DavidN vr 13 jun - 8:09

Ok Peter,

Ondertussen is het gelukt met MapCreator.
Mijn Reefmasterkaart opgeslagen als AT5 bestand ( duurt wel even dat opslaan naar AT5, 40min laden kan dat ? )
Alleen welke bestanden moet ik op de SD kaart plaatsen van mijn HDS-7 Touch ? Krijg voorlopig maar geen kaart te zien op mijn dieptemeter.

DavidN

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-05-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen vr 13 jun - 11:02

David,

Heb je wel een kleurstelling uit het AT5-kleurenpalet gekozen of eentje uit het RGB-pakket? Deze laatste zijn namelijk enkel bedoeld om op je PC te gebruiken en zijn bijgevolg niet te zien op je Lowrance Kaartplotter.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 4 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van DavidN ma 16 jun - 7:55

Ja Danny, AT5 kleur gekozen.
AT5 bestand op SD kaart gezet maar ik krijg niks te zien.

DavidN

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 25-05-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum