De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Navico Mapcreator tool is te downloaden!

+8
Hendry Vis
aadelings
Bootvisser
Mörrum
marcel oomen
Peter W
hjkeizer
Danny Geysen
12 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen di 24 sep - 19:45

Voor wie graag zelf waterkaarten maakt voor de Lowrance kaartplotter:

De nieuwe Navico MapCreator Software is gratis  ter beschikking om raster kaarten of vector kaarten om te zetten naar het Lowrance AT5 formaat. Vanaf nu kan je dus bv. de gekleurde DrDepthkaarten omvormen voor gebruik op je HDS, Elite,  enz...   AT5  is de toekomst voor Lowrancekaarten; mogelijk zal LCM in een latere fase niet meer werken.

Meld je aan in de Insight Store en donwload gratis de NMC (Navico Mapcreator Tool)

https://insightstore.navico.com/site/insight_charts/7?type=NL-MC-DL&subcategory_id=27&prod_id=522

Als je het voorbeeld op de download site goed bekijkt, herken je duidelijk het Zoommeer.  Dat is niet toevallig; in de voorbij weken en maanden heb ik intensief aan de ontwikkeling en het testen van deze nieuwe tool kunnen deelnemen.

Helaas kan ik op dit ogenblik weinig ondersteuning bieden omdat ik nog enkele dagen op visvakantie ben.

Misschien kunnen we vanaf  volgende week een nieuw Topic  starten, speciaal over de Navico Map Creator.


Laatst aangepast door Danny Geysen op do 10 okt - 7:16; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van hjkeizer wo 25 sep - 7:24

Zal het ook es proberen op mijn NSS, het zusje van de HDS

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Peter W wo 25 sep - 7:32

Kan je Navico Map Creator gebruiken zonder data te delen?

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 25 sep - 9:45

Peter,

Je mag niet verwarren met Insight Genesis. Daarbij stuur je de data naar Lowrance en die maken een kaart voor je. Daarbij kan je ondertussen ook al kiezen of je de data deelt of niet.

Maar ik had het over de NMC (Navico Mapcreator Tool) Daarbij stuur je geen data naar Lowrance, maar maak je de AT5 -file lokaal aan op je computer met behulp van de tool.

Het beste download je de tool en lees je een keer aandachtig de handleiding. Van rasterkaarten of vectordata maak je je eigen kaart voor gebruik op je kaartplotter.

Vanaf volgende week heb ik meer tijd ter beschikking om ondersteuning te bieden.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van hjkeizer wo 25 sep - 10:03

Ik kan het nog niet helemaal volgen.
Rasterkaarten zijn er wel, maar die moeten dan toch ook worden voorzien van calibratiepunten.
Wil mijn WinGPS kaartjes wel es omzetten naar Navico formaat.
Volgende week maar es stoeien onder deskundige begeleiding.
Eerst nog een poosje hengelen.
Mooi rustig vis en SI weer

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 25 sep - 10:24

Hendrik, hierbij alvast één tip voor de rasterkaarten. Je moet die omzetten naar het Geotiff formaat (datum WGS84 of Lowrance Mercator) + TWF file. En dan lust de NMC-tool de kaart wel. Het resultaat is een AT5 die werkt op 1 zoomniveau. Voor meerdere zoomniveau's moet je dus meerdere Geoftiffs aanmaken in verschillende resoluties. Meer uitleg volgende week.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen wo 25 sep - 18:48

werkt niet op de hds gen 1 heb ik begrepen? Sad 

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 25 sep - 19:38

Toch wel Marcel, het werkt zelfs nog op LMS en LCX.
De tool is daar op voorzien. Er zijn minder mogelijkheden, maar het kan wel.
Goed de handleiding lezen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Mörrum wo 25 sep - 22:35

Op de website zag ik dat je het programma alleen mag downloaden als je een HDS of hoger hebt. Ik werk nog met een LMS. Is er dan toch een manier om aan het programma te komen? Of gewoon stug downloaden?

Mörrum

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 25-09-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 25 sep - 23:16

Kan je de Tool downloaden? Want je kunt er kaarten mee maken die geschikt zijn voor de LMS.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Peter W do 26 sep - 3:07

Danny Geysen schreef:Peter,

Je mag niet verwarren met Insight Genesis. Daarbij stuur je de data naar Lowrance en die maken een kaart voor je. Daarbij kan je ondertussen ook al kiezen of je de data deelt of niet.

Maar ik had het over de NMC (Navico Mapcreator Tool) Daarbij stuur je geen data naar Lowrance, maar maak je de AT5 -file lokaal aan op je computer met behulp van de tool.  

Het beste download je de tool en  lees je een keer aandachtig de handleiding. Van rasterkaarten of vectordata maak je je eigen kaart voor gebruik op je kaartplotter.

Vanaf volgende week heb ik meer tijd ter beschikking om ondersteuning te bieden.
Helder Danny,

Hier ook druk, zal het zeker bekijken.

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen do 26 sep - 9:02

Hier vind je alvast een aantal voorbeelden.

https://www.facebook.com/hubert.rauschecker/media_set?set=a.572887612746275.1073741825.100000751243756&type=1
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen di 1 okt - 9:30

Zoals eerder beloofd volgt hier een eerste korte handleiding. Hierbij gaan we een bestaande Drdepth-rasterkaart in kleur omzetten naar het Lowrance AT5 formaat voor gebruik op je HDS of Elite. Dit is nog niet de perfecte kaart, maar geeft je wel een beeld hoe één en ander in zijn werk gaat. Later zullen nog andere voorbeelden volgen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/21557081/Aan%20de%20slag%20met%20de%20Navico%20Mapcreator%20Tool.pdf

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Shot008_zpsd4561c06


Laatst aangepast door Danny Geysen op di 8 okt - 9:58; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen wo 2 okt - 4:14

danny,
ben eens heel voorzichtig begonnen;
als ik de tool wil downloaden dan moet ik het serienummer en de plotter content id invullen.
deze laatste ( plotter content id) staat niet in mijn hds, wellicht omdat het geen gen 2 is...
en een gen 1 staat niet bij de keuzemogelijkheden, dus heb ik de gen 2 geselecteerd( niet de touch),
, en hier moet ik plotter content id invullen, die echter niet in de gen 1 staat, hoe verder?
ben heel benieuwd of het lukken gaat, maar indien wel, lijkt me super !!
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Bootvisser wo 2 okt - 7:06

Danny,

Ben er eens mee aan de slag gegaan. Heb exact de stappen gevolgd zoals beschreven maar krijg helaas niks te zien, blank scherm dus.
Zowel op de HDS gen 1 als ook op de Elite 7 geen resultaat.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Bootvisser wo 2 okt - 8:38

Op de Elite 7 is het inmiddels gelukt, zie plaatje. Alleen kan ik niet verder inzoomen dan 100 mtr.
Op de gen 1 nog geen resultaat.



Navico Mapcreator tool is te downloaden! AT5voorbeeld_zps30eee189
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 2 okt - 8:40

marcel oomen schreef:danny,
ben eens heel voorzichtig begonnen;
als ik de tool wil downloaden dan moet ik het serienummer en de plotter content id invullen.
deze laatste ( plotter content id)  staat niet in mijn hds, wellicht omdat het geen gen 2 is...
en een gen 1 staat niet bij de keuzemogelijkheden, dus heb ik de gen 2 geselecteerd( niet de touch),
, en hier moet ik plotter content id invullen, die echter niet in de gen 1 staat, hoe verder?
ben heel benieuwd of het lukken gaat, maar indien wel, lijkt me super !!
grts, marcel.
Marcel,

Je kunt toch ook gewoon Windows kiezen, zonder een plotter in te geven?
Dat is ook voldoende.
De kaarten die je aanmaakt via de Navico Mapcreator zijn niet gebonden aan één of meerdere plotters.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 2 okt - 8:41

Bootvisser schreef:Op de Elite 7 is het inmiddels gelukt, zie plaatje. Alleen kan ik niet verder inzoomen dan 100 mtr.
Op de gen 1 nog geen resultaat.
Heb je in de Navico Mapcreator  bij Min zoom 1  ingevuld en bij Max zoom 16 of 32 ?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen wo 2 okt - 9:16

ga het eens proberen danny ,

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van aadelings do 3 okt - 8:50

Is gelukt Danny op de HDS 10 Gen 1,op naar de volgende stap
Groetjes Aad
aadelings
aadelings

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 01-08-13
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alkmaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen do 3 okt - 9:02

aadelings schreef:Is gelukt Danny op de HDS 10 Gen 1,op naar de volgende stap
Groetjes Aad
Mooi zo.
Het zou leuk zijn Aad mocht je een screenshot kunnen posten. Dat kan inspirerend werken voor de andere bezoekers. Very Happy
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van aadelings do 3 okt - 9:13

Is goed maar wordt wel morgen.
aadelings
aadelings

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 01-08-13
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alkmaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van aadelings do 3 okt - 22:44

Hier een screenshot van mijn HDS 10 gen 1.
Dit is een meer die niet helemaal is opgenomen, maar het is een eerste probeersel

Navico Mapcreator tool is te downloaden! 0db9
aadelings
aadelings

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 01-08-13
Leeftijd : 76
Woonplaats : Alkmaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen do 3 okt - 23:42

aadelings schreef:Hier een screenshot van mijn HDS 10 gen 1.
Dit is een meer die niet helemaal is opgenomen, maar het is een eerste probeersel

Netjes Aad; mooi dat je hem op je HDS te zien krijgt.
Hartelijk dank voor het delen van dit screenshot.

Eerstdaag zet ik een nieuwe handleiding online hoe je prachtige basiskaarten kunt maken.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Bootvisser vr 4 okt - 10:46

Ik kijk er al naar uit Danny en ben ook heel benieuwd naar wat er zoal mogelijk mee is.
Op jouw eerdere vragen hierboven mbt de instellingen kom ik binnenkort nog op terug, heb nu even weinig tijd.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum