De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Navico Mapcreator tool is te downloaden!

+8
Hendry Vis
aadelings
Bootvisser
Mörrum
marcel oomen
Peter W
hjkeizer
Danny Geysen
12 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen vr 11 okt - 4:09

ok, danny,
maar ik ben toch tevreden zo,
op 20 mtr. heb ik mooie beelden dus, bij inzoomen word het ietsje drukker bij steile taluds, maar dat is niet zo precies nodig, en daar waar het scherm zwart word ( veel lijnen bij elkaar) weet ik dat een steil talud ligt..
dus laat ik alles zoals het nu is8) ,

thanx van een tevreden mapcreator.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Peter W za 12 okt - 6:09

Volop zin om ermee verder aan de slag te gaan.
Ben nog op zoek naar een voedingskabel HDS, voor op de voeding hier thuis bij de computer.

Uiteindelijk doel is, om te kijken of ik eigen data (iso lines) hierop als overlay kan toepassen of integreren.

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen za 12 okt - 21:01

danny,

een vraagje:
als ik tijdens het vissen gebruik maak van een kaartje met at5 bestandjes erop, ( dus een kleurendieptekaart van mapcreator), kan ik dan töch opnames ( log sonar)maken op datzelfde kaartje?
de hds 7 heeft nl. maar één plaats om een kaartje in te steken.
omdat ik begrepen heb dat er eigenlijk geen andere bestanden mogen opstaan om de kleurenkaart te zien op je hds..
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen zo 13 okt - 1:34

vandaag een mooi dagje om wat aan de mapcreator te werken.
heb van alle ooit opgenomen gebieden prachtige (!!) kaarten gemaakt.
en heb hierdoor ook héél veel ( nu onnodig geworden) waypoints ( putje-talud-bergje etc.)kunnen verwijderen, waardoor de kaarten nóg duidelijker worden.
tegelijkertijd erachter gekomen dat als er 2 verschillende opnames kort bij elkaar liggen ( zeg eens 1 km) dan moet je die opnames bij tools/create map al direct in één kaart maken, want als je dit niet doet zullen de uiteindelijke at5 kaarten zich overlappen, en zal er één van de 2 opnames niet zichtbaar zijn,
doe er je voordeel mee,
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen zo 13 okt - 7:19

marcel oomen schreef:danny,

een vraagje:
als ik tijdens het vissen gebruik maak van een kaartje met at5 bestandjes erop, ( dus een kleurendieptekaart van mapcreator), kan ik dan töch opnames ( log sonar)maken op datzelfde kaartje?
de hds 7 heeft nl. maar één plaats om een kaartje in te steken.
omdat ik begrepen heb dat er eigenlijk geen andere bestanden mogen opstaan om de kleurenkaart te zien op je hds..
grts, marcel.
Klopt Marcel. Je kunt rustig Sonarlogs opslagen op hetzelfde kaartje, waar ook je AT5 bestanden op staan. Geen enkel probleem.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen zo 13 okt - 19:17

Danny Geysen schreef:
marcel oomen schreef:danny,

een vraagje:
als ik tijdens het vissen gebruik maak van een kaartje met at5 bestandjes erop, ( dus een kleurendieptekaart van mapcreator), kan ik dan töch opnames ( log sonar)maken op datzelfde kaartje?
de hds 7 heeft nl. maar één plaats om een kaartje in te steken.
omdat ik begrepen heb dat er eigenlijk geen andere bestanden mogen opstaan om de kleurenkaart te zien op je hds..
grts, marcel.
Klopt Marcel. Je kunt rustig Sonarlogs opslagen op hetzelfde kaartje, waar ook  je AT5 bestanden op staan. Geen enkel probleem.
dat is nog het beste nieuws tot nu toe, danny,
kan ik fijn met de kleurendieptekaarten vissen en ook nog nieuwe opnames maken,
wat wil een mens nog meer..?
ja, de basiskaart erbij natuurlijk.. gaat dat ook nog erbij op hetzelfde kaartje, en dan bedoel ik dat er dan toch meerdere at5 kaarten zich zullen gaan overlappen..

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen zo 13 okt - 23:52

yes yes, het is alweer gelukt !
de basiskaart van belgie staat er al op en de ópnames' van de stekken zijn ook zichtbaar..
geweldig gewoon, dit is pas het echte werk!
enige nadeel is dat daar waar je de stek hebt opgenomen een groot zwart vlak van ong. 2 bij 2 km te zien is, met daarin de stekopname.
op dat zwarte vlak is de basiskaart beperkt te zien,en zodra dat zwarte vlak in het scherm verschijnt word ook de basiskaart buiten dat zwarte vlak nog maar beperkt zichtbaar.
het is misschien wel zo dat dit aan mij ligt en dat hiervoor iets anders gedaan moet worden, maar dat horen we dan nog wel weer.
maar voor de rest ben ik supertevreden over het resultaat, ook over de basiskaart.( zelfs bomen staat erop..)
de computer is nu nederland aan het downloaden.. manjeprachtig !

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen ma 14 okt - 3:24

danny en andere ,
is het normaal dat je op bepaalde plaatsen de maas en de waal niet meer 'ziet' ?
kijk bv. eens op coördiaat 51.13.567 -  5.59.075
daar zie je heel mooi de maas en ineens nog maar een blauw streepje.
is dit bij jullie ook het geval of is er iets fout gegaan bij mijn download..?

grts, marcel.

Marcel,


marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen ma 14 okt - 3:31

Klopt Marcel,

Bij de laatste versie van de Insight Mapcreator blijkt dit soms het geval te zijn. Ik kijk deze avond wel eens of dit ook zo is op een kaart, die ik met een vorige versie van de Mapcreator gemaakt heb. Het probleem is in ieder geval al gemeld bij de software afdeling in Amerika.
Bedankt in voor de melding.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen ma 14 okt - 9:41

marcel oomen schreef:danny en andere ,
is het normaal dat je op bepaalde plaatsen de maas en de waal niet meer 'ziet' ?
kijk bv. eens op coördiaat 51.13.567 -  5.59.075
daar zie je heel mooi de maas en ineens nog maar een blauw streepje.
is dit bij jullie ook het geval of is er iets fout gegaan bij mijn download..?
grts, marcel.
Marcel,
Bij een vorige versie tekende hij daar inderdaad alles.
Zie bijgevoegd screenshot:

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Roermond_zps6ee70c96
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen ma 14 okt - 9:47

thanx danny,
dus als ik het goed begrijp, willen we het goed doen,
komen we de basismappen nog eens over aan het doen in een andere versie van imc..

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen ma 14 okt - 9:52

Dat is juist Marcel.
Ik heb de vraag gesteld in de VS om dit na te kijken, maar heb nog geen antwoord ontvangen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen ma 14 okt - 10:09

ok danny,
dan wachten we nog even in spanning af,
ik moet zeggen dat ik het allemaal helemaal te gek vind,
alhoewel ik van computers helemaal geen verstand heb,
ben ik er al ongeveer verslaafd aan het worden.
zaterdag op de waal gevist, en na de opnames in kaarten te hebben omgezet,
was het meteen duidelijk waarom een bepaald bootje steeds vóór een bepaald krib vistte ipv erachter.
bleek er voor deze krib een prachtig diep uitgesleten gat te liggen terwijl dit bij andere kribben niet gebruikelijk is
( meestal erachter)..
zo'n dingen, daar kom je normaalgesproken pas na jaren vissen achter, nu na één opname...

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Bootvisser di 3 dec - 22:51

Danny Geysen schreef:En de volgende stap zijn dit soort kaarten  op de HDS en de Elite. Nog heel even geduld daarvoor ...

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Shot53_zpsc7e341ea

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Shot52_zps439178a4
Zit er nog schot in Danny? Cool 
Enig idee of en wanneer nieuwe guides komen? cheers 
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Danny Geysen wo 4 dec - 8:19

Er is zeker nog evolutie Bootvisser ... Reefmaster wordt altijd maar verder ontwikkeld en ziet er steeds gelikter uit. De vorige dagen heb ik mij meer met Lowrance Insight Genesis bezig gehouden, maar ik hoop binnenkort weer enkele tips te kunnen geven wat Reefmaster betreft. Ook Navionics biedt een aantal leuke dingen aan. Allemaal zo boeiend, maar oh zo weinig tijd. Smile 
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Guido Steijaert wo 4 dec - 11:14

Er is een gemeen truukje waarom het niet werkt op de HDS Gen1 en de Elite serie. In IMC/NMC Moet je onder "Advanced Options" --> "Atlas Options" --> "Atlas Version 10" selecteren.

Dan zou het moeten werken.

18 januari 2014 hebben wij een workshop waterkaartenmaken.

MVG

Guido Steijaert

Guido Steijaert

Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amersfoort

http://www.dieperzicht.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Hendry Vis vr 31 jan - 8:12

Hoi,

Ik begrijp dat de .at5 kaarten ook te gebruiken zijn op lcx en lms toestellen maar de mogelijkheden zijn minder. Graag zou ik eens een dergelijke kaart maken voor een lcx toestel.

1.Wat moet je anders doen in de navico tool t.o.v stappen in de handleiding (van Danny) voor het maken van .at5 kaarten voor HDS/Elite toestellen?
2. Zijn de at5 kaarten ook te gebruiken op een global map 5200 of 5300 toestel?

Alvast bedankt, Hendry

Hendry Vis

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 26-09-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Guido Steijaert vr 31 jan - 22:20

Beste Hendry,

Het enige wat afwijkt is de Atlas versie. volgens mij als je 6 of 7 pakt, moet het werken. In IMC/NMC Moet je onder "Advanced Options" --> "Atlas Options" --> "Atlas Version 7" selecteren.

Je bent natuurlijk ook van harte welkom een workshop kaarten maken bij te wonen. Deze is kosteloos. Neem je eigen units mee en dan kunnen we het meteen uitproberen.

Guido Steijaert

Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amersfoort

http://www.dieperzicht.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Hendry Vis zo 2 feb - 8:11

Guido,

Bedankt voor je reactie. Ik heb altas versie 7 gekozen. De kaart is nu wel zichtbaar in de GPS maar kleurt helemaal blauw/geel en zit vol met strepen. Enig idee wat er fout gaat.
Altas versie 6 geeft een foutmelding en versie 10 geeft hetzelfde resultaat als versie 7.

Toestel is voorzien van de nieuwe software 2.5.0


Alvast bedankt,

Groet, Hendry

Hendry Vis

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 26-09-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Guido Steijaert zo 2 feb - 10:01

Antoord moet ik je schuldig blijven. Je mag mij eventueel de bestanden sturen, dan ga ik er mee stoeien voor je.

Guido Steijaert

Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amersfoort

http://www.dieperzicht.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Hendry Vis ma 3 feb - 20:28

Oké, nou het is niet voor mezelf dus ik dacht probeer het even snel of het lukt. Maar ik zal het tegen hem zeggen. Bedankt voor het aanbod. Lijkt me het handigste dat hij gewoon een hds of elite koopt.

Hendry Vis

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 26-09-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van timhulshof ma 3 feb - 23:12

hey guido ....ja ik wil nog keer langskomen voor zon workshop.............het verhaal hierboven ging over mij Smile

timhulshof

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 03-02-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van Guido Steijaert ma 3 feb - 23:30

Hoi Tim,

In dat geval wil ik je adviseren het advies van Hendry op te volgen : "Lijkt me het handigste dat hij gewoon een hds of elite koopt."  Very Happy 

Guido Steijaert

Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amersfoort

http://www.dieperzicht.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van timhulshof ma 3 feb - 23:38

ja misschien wel leuk om er een combi van te maken.....workshopje en juiste speelgoed mee naar huis Smile

timhulshof

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 03-02-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Navico Mapcreator tool is te downloaden! - Pagina 3 Empty Re: Navico Mapcreator tool is te downloaden!

Bericht van marcel oomen wo 5 feb - 1:57

marcel oomen schreef:thanx danny,
dus als ik het goed begrijp, willen we het goed doen,
komen we de basismappen nog eens over aan het doen in een andere versie van imc..

grts, marcel.

danny ,
is er al inmiddels iets bekend of er al een andere versie is?
ik heb zoals je weet nu een andere computer en kan dan gelijk helemaal opnieuw beginnen als de nieuwe verbeterde versie er is.
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum