De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kaart keuze hds 5

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Kaart keuze hds 5

Bericht van Mika do 29 apr - 8:00

Ik heb bij de aanschaf van de hds 5 gratis een nautic path kaart van Nederland gekregen waar ik (waarschijnlijk ook van wege mijn onervarenheid met navgatie apparatuur) tevreden mee ben.
Nu wil ik voor de aankomende vakantie naar Kroatië een nieuwe kaart aanschaffen en hoop dat er mensen zijn die me daar wat tips/antwoorden over kunnen geven

Is een nautic path kaart voor kroatie een goede keus of zou ik voor de duurde navionics moeten gaan en zo ja welke kaart geeft dan het meeste waar voor zijn geld.
Ik was al wezen kijken op internet naar de platium (geloof dat hij zo heet) deze zit rond de 220 euro ik was in iedergeval niet van plan om die hele dure 3d versie aanschaffen ook al weet ik dat je dan wel het maximale uit je hds 5 haalt.
zo rond die 220/230 euro wil ik er best wel voor uitgeven maar kan dit ook aan een nieuwe nederlandse kaart uitgeven en dan een nautic path alleen voor vakantie nemen.
Heeft iemand al eens voor zo'n keuze gestaan en was was je uiteindelijke beslissing?

Groet,

Michel

Mika
Silver member
Silver member

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-09
Woonplaats : Zaanstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van Danny Geysen do 29 apr - 8:35

Michel,

Misschien een keertje tot bij je dealer gaan en vragen of je een NauticPath Mediterranean mag zien op een toestel.

Zo weet je direct of het gebied dat je voor ogen hebt, op de kaart staat en of het voldoende detail bevat.

Op die manier weet je direct of de NauticPath voldoet of niet; deze is in ieder geval een stuk goedkoper dan een Navionics.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van Mika do 29 apr - 8:43

Danny

Het is inderdaad het beste om naar de dealer toe te gaan om het met eigen ogen te zien.
Op de meeste internetsites geven zo ook aan dat bepaalde kaarten niet mogen worden geruild en dat risico wil ik toch niet nemen.

Mika
Silver member
Silver member

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-09
Woonplaats : Zaanstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van Mika do 6 mei - 8:42

Ik heb nog wat verder rond gekeken op het internet, en denk dat ik voor de Navionics 5p271xl ga dit is de 3d versie met alle toeters en bellen
maar dan voor 185 euro met alleen de beperking van het vaar gebied.
Deze kaart beslaat de gehele Adriatische zee en verder als dat kom ik toch niet. De Nauticpath komt op de 99 euro dus dit vind ik wel acceptabel. Iemand ervaring met deze type kaarten?

Mika
Silver member
Silver member

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-09
Woonplaats : Zaanstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van Mika vr 22 jul - 21:59

Heb sinds eind december deze kaart in bezit.(platinum +)
en gisteravond deze in de hds 5 geplaatst.
In het begin dacht ik is dit het nou ik zie totaal geen verschil met de Nautic path.
na wat knoppen drukken zag ik dat het toestel om gezet moest worden van lowrance kaart naar navionics kaart.
Nu komt er inderdaad een andere kaar te voorschijn maar hoe zie ik nu de 3D vieuw's en de andere extra's die bij deze kaart horen ,dus wat voor instellingen moet ik nog veranderen.
Iemand een idee of in het bezit van deze kaart?

Mika
Silver member
Silver member

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-09
Woonplaats : Zaanstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van solid vr 22 jul - 22:26

Voor zover ik weet werkt 3D niet op de HDS5 die we in Nederland (Europa) gebruiken.
3D weergave heeft dus weinig toegevoegde waarde voor ons. Wat wel gebruikt kan worden is de overlay met satellietbeeld en voolgens mij op 1 of andere manier luchtfoto's van havens e.d.

solid

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 23-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van Juan Gonzalez vr 22 jul - 23:41

Het ligt een beetje aan de intepretatie van het woord 3 D. Ik heb zelf ook een platinum+.
Mijn verwachtingen waren ook vrij hoog gespannen m.b.t. 3 D beelden.

Oordeel zelf:
Pages --> Kaart --> Menu --> Camera (pan of roteer) --> Kaart opties --> uitzicht. Selecteer 3 D --> enter --> Photo overlay. Selecteer Vol. Met Photo transparancy kun je de hoeveelheid transparantie instellen. Kaart keuze hds 5 1710857839

Het hangt een beetje af van het gebied. Zoals Danny dacht ik al eens aangaf heeft het voor de schepen die langs de kust varen wellicht een bepaalde meerwaarde.

We lezen je bevindingen vast nog eens!

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaart keuze hds 5 Empty Re: Kaart keuze hds 5

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum