De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Navplanner software

5 plaatsers

Ga naar beneden

Navplanner software Empty Navplanner software

Bericht van roald vos di 3 nov - 6:54

Beste Danny,

Ik gebruik navplanner software om routes te plannen voor mijn Lowrance globalmap 7200. Probleem is dat mijn navplanner software (gratis verstrekt bij Navionics kaart) veelvuldig, zeg maar continue vastloopt, dit is buitengewoon storend. Is er andere software beschikbaar? en zoja waar kan ik die verkrijgen om zowel gebruik te maken van de navionics waterkaarten en mijn lowrance GPS 7200 plotter?
(PC is in orde en van de hoogste standaard)

vriendelijke groet
Roald Vos

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van Frenk Elings di 3 nov - 8:04

Roald, Is je navplanner software al up-to-date ? er is een 4.03 versie uit.

http://www.navionics.com/NavPlannerUpdateWarning.asp
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van Danny Geysen di 3 nov - 8:13

Roald,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet echt wild ben van Navplanner en de geboden interface, maar vastlopen doet hij bij mij niet. Ik gebruik versie 4.03; de Navionics is een Gold-kaart. Mijn PC is niet echt recent (P4 - 3200) met Windows XP Home en 2 Gig geheugen. En daar draait het programma vrij goed op. Routes aanmaken is geen probleem.

Een alternatief is Fugawi Marine Enc. Dit is een speciale Marine versie van Fugawi. De kostprijs bedraagt 280 dollar. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar in de USA wordt het wel vaker gebruikt. Voor meer info, zie:
http://www.fugawi.com/web/products/fugawi_marine_enc_navionics_detail.htm

Een gratis alternatief is een emulator van Lowrance gebruiken. Ik heb nog geen emulator van een GPS-toestel geprobeerd, maar wel bijvoorbeeld de LCX104 C . Deze emuator is prima te gebruiken in combinatie met Navionics-kaarten (als je tenminste de Navionics kaartlezer hebt). Deze emulator biedt een hoop mogelijkheden; bij emulators van een recentere generatie zijn een aantal opties uitgeschakeld. Je kan dan de route in de Maps0-directory van de installatie opslagen en daarna op een blanco SD-kaartje kopiëren.
Iets omslachtiger, maar wel gratis ...

http://www.lowrance.com/Downloads/Product-Emulators/

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Nav planner 4.03

Bericht van roald vos ma 16 nov - 7:30

Frank, Danny,

Heb de 4.03 versie geinstalleerd (na contact met Navionics te hebben gehad voor een product key), de bug is uit de software en hij valt nu niet meer uit. ik ben weer volmaakt gelukkig

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van Frenk Elings ma 16 nov - 8:20

Kijk.... daar houden we van Navplanner software Icon_biggrin gelukkige gebruikers !!!!!!!!!!!!
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van solid do 21 jul - 10:19

Nou vandaag ook navplanner en is gewoon klein drama. Sad Is versie 4.00 ik hoop dat 4-03 voor mij ook de oplossing is

solid

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 23-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van neanderthaler vr 22 jul - 10:35

Wat gaat er bij jou fout dan? ik heb er totaal geen problemen mee

draai het op window 7 en op xp.
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van solid za 23 jul - 1:41

Vandaag Navplanner aangeschaft. Thuisgekomen gelijk heel de zooi geinstalleerd op de laptop. Bleek er nog een update te zijn voor mijn kaartje dus dat eerst nog gedaan. Daarna Navplanner opgestart en ja hoor werkte perfect. Alleen bij de 2e keer opstarten foutmelding en kan programma niet meer opstarten. Lukt wel als ik mijn kaartje uit de reader haal alleen krijg ik dan de worldkaart en daar is verder weinig op te zien. Zo gauw ik mijn kaartje weer in de reader stop foutmelding en kan alleen programma nog afsluiten. Lijkt dus toch ergens iets verkeerd te gaan met het kaartje.

Maar goed alles nog maar eens op een andere laptop gegooid en precies hetzelfde verhaal. 1e keer geen probleem en daarna vertikt ie het

Ben bang dat er misschien toch iets vreemds gebeurt met updaten van de kaart. Iemand ervaring met updaten en daarna kaart gebruiken in NavPlanner ??

Heb net mailtje naar Technautic gedaan met heel het verhaal en serial aangevraagd bij Navionics voor update van versie 4.00 naar 4.03.

Ben benieuwd of 1 van beide soelaas kan bieden

Zal kijken of ik misschien ergens een volledig orgineel kaartje kan proberen.

Wordt vervolgd maar is voorlopig geen succes.




Vanmorgen e.e.a geprobeerd met GoldCart (helemaal orgineel zonder update of ongein). Leek in 1e instantie goed te gaan maar na 2 tot 3 keer afsluiten en opnieuw openen ook met die kaart hetzelfde probleem. Zijn kaart heeft een dekking voor groot gedeelte Europa en er zij in Navplanner verschillende kaarten (verschillende landen) te openen. Na enig proberen is onze conclusie als volgt:

Navplanner opent alle Europa kaarten van de Goldcard probleemloos, meerdere keren achtter elkaar zonder ook maar een enkele foutmelding. Foutmelding komt allen voor als de kaart van Nederland-Hamburg-Duinkerke (preciese naam weet ik niet) geopend wordt met nummer 5P398(XL). Dit kaartnummer geeft zowel de foutmelding van de Gold kaart als vanaf mijn platinum kaart.
Probleem zit dus zoals ik op dit moment kan beoordelen in de software van Navplanner of in de software in de map 5P398(XL).

Zit nu (nog steeds) te wachten op nieuwe serial van Navionics om de upgrade naar 4.03 te doen hopen dat dit de oplossing is

solid

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 23-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Navplanner software Empty Re: Navplanner software

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum