aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12
Dag allemaal,
Graag zou ik twee tranducers aansluiten op mijn Simrad NSS12
Heb nu een enkele LSS1 via een sonar hub aangesloten onder het vlak van mijn bootje op 1 meter diepte en zou graag een tweede LSS2 aan een beugel op de boeg monteren op een 20 cm om beter in ondiep water te kunnen scannen.
Het liefste zou ik gewoon softwarematig kunnen schakelen tussen de ene en de andere tranducer en ze samen middels een y-kabel aansluiten op de sonarhub. Gaat dit werken?
Daarnaast weet iemand nog waar ik Sonarviewer kan downloaden, kan het linkje bij Lowrance niet meer vinden en zou het graag op een andere laptop installeren...
groet en dank,
Bas
Graag zou ik twee tranducers aansluiten op mijn Simrad NSS12
Heb nu een enkele LSS1 via een sonar hub aangesloten onder het vlak van mijn bootje op 1 meter diepte en zou graag een tweede LSS2 aan een beugel op de boeg monteren op een 20 cm om beter in ondiep water te kunnen scannen.
Het liefste zou ik gewoon softwarematig kunnen schakelen tussen de ene en de andere tranducer en ze samen middels een y-kabel aansluiten op de sonarhub. Gaat dit werken?
Daarnaast weet iemand nog waar ik Sonarviewer kan downloaden, kan het linkje bij Lowrance niet meer vinden en zou het graag op een andere laptop installeren...
groet en dank,
Bas
bas kremer- Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 01-09-14
Re: aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12
Poeh, dat zal niet meevallen. Ik ben bang dat je de sonarhub op je dash moet zetten en de kabels moet ompluggen.
Softwarematig kun je met een y kabel alleen maar schakelen tussen links, rechts en both. Net als met een enkele transducer.
Heb je al wel es op de insight genesis site gekeken? Of een ander alternatief als een xtf viewer bekeken?
Zal es kijken wat ik nog aan sonarviewer achtig iets heb.
Softwarematig kun je met een y kabel alleen maar schakelen tussen links, rechts en both. Net als met een enkele transducer.
Heb je al wel es op de insight genesis site gekeken? Of een ander alternatief als een xtf viewer bekeken?
Zal es kijken wat ik nog aan sonarviewer achtig iets heb.
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Ik hoop dat we het hier over het andere merk mogen hebben, alhoewel in dit geval gaat het om de sonarhub. Dat is natuurlijk een lowrance :p
hjkeizer- Gold Member
Dank voor de snelle reactie, wordt dan toch gewoon connectors wisselen en ik bang. Meende dat Simrad gewoon de professionele lijn van Lowrance was?
bas kremer- Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 01-09-14
Ik zeg nix ;-)
hjkeizer- Gold Member
Soortgelijke onderwerpen
» Transducers
» Twee dieptemeters op 1 trancducer?
» Gebruik van een double T connector met twee toestellen
» Welke transducers kunnen er op de Elite 7HDI?
» Nmea Simrad CR44
» Twee dieptemeters op 1 trancducer?
» Gebruik van een double T connector met twee toestellen
» Welke transducers kunnen er op de Elite 7HDI?
» Nmea Simrad CR44
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: