De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

2 plaatsers

Ga naar beneden

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12 Empty aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

Bericht van bas kremer di 26 mei - 21:13

Dag allemaal,

Graag zou ik twee tranducers aansluiten op mijn Simrad NSS12
Heb nu een enkele LSS1 via een sonar hub aangesloten onder het vlak van mijn bootje op 1 meter diepte en zou graag een tweede LSS2 aan een beugel op de boeg monteren op een 20 cm om beter in ondiep water te kunnen scannen.
Het liefste zou ik gewoon softwarematig kunnen schakelen tussen de ene en de andere tranducer en ze samen middels een y-kabel aansluiten op de sonarhub. Gaat dit werken?

Daarnaast weet iemand nog waar ik Sonarviewer kan downloaden, kan het linkje bij Lowrance niet meer vinden en zou het graag op een andere laptop installeren...

groet en dank,

Bas



bas kremer

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 01-09-14

Terug naar boven Ga naar beneden

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12 Empty Re: aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

Bericht van hjkeizer wo 27 mei - 7:00

Poeh, dat zal niet meevallen. Ik ben bang dat je de sonarhub op je dash moet zetten en de kabels moet ompluggen.
Softwarematig kun je met een y kabel alleen maar schakelen tussen links, rechts en both. Net als met een enkele transducer.

Heb je al wel es op de insight genesis site gekeken? Of een ander alternatief als een xtf viewer bekeken?
Zal es kijken wat ik nog aan sonarviewer achtig iets heb.

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12 Empty Re: aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

Bericht van hjkeizer wo 27 mei - 7:12

Ik hoop dat we het hier over het andere merk mogen hebben, alhoewel in dit geval gaat het om de sonarhub. Dat is natuurlijk een lowrance :p

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12 Empty Re: aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

Bericht van bas kremer wo 27 mei - 22:01

Dank voor de snelle reactie, wordt dan toch gewoon connectors wisselen en ik bang. Meende dat Simrad gewoon de professionele lijn van Lowrance was?

bas kremer

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 01-09-14

Terug naar boven Ga naar beneden

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12 Empty Re: aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

Bericht van hjkeizer do 28 mei - 3:53

Ik zeg nix ;-)

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12 Empty Re: aansluiten twee LSS transducers op Simrad NSS12

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum