De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 fishfinders op boot

3 plaatsers

Ga naar beneden

2 fishfinders op boot Empty 2 fishfinders op boot

Bericht van patrick103 vr 2 mei - 23:51

Nu ben ik volop informatie aan het verzamelen om 2 fishfinders op mijn boot te installeren en mijn keuze is bijna gevallen op een elite 7 hdi combo of elite 5 hdi combo  Very Happy Maar om een 2 toestel op de boot te installeren zit ik ook met 2 transducers wil ik bijvoorbeeld een elite 7 hdi en voor van voor een elite 5 hdi storen die transducers niet met elkaar als ze dezelfde frequentie hebben
Heb gelezen dat alleen de hds gen 2 gekoppeld kunnen worden zodat ik maar met 1 transducer verder kan.
Bijvoorbeeld een hds 5 combo en dan een hds 7 m die dan de gegevens ontvangt van de hds5.
Wie kan mij hier over eens een duidelijke uitleg geven wat mogelijk is en wat niet.
Mijn duidelijke voorkeur gaat naar de elite 7 hdi of 5 hdi omdat die meer mogelijkheden heeft dan de hds gen 2 volgens mij maar wat met het 2 toestel op mijn boot.

Ik hoor het wel groeten  Patrick Gabriel

patrick103

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 15-03-13
Leeftijd : 58
Woonplaats : Lommel Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

2 fishfinders op boot Empty Re: 2 fishfinders op boot

Bericht van Danny Geysen za 3 mei - 5:16

Op het ogenblik dat je storing zou krijgen met een DEilte 5 HDI en Elite 7 HDI zou je op één van beide toestellen de 83 kHz frekwentie kunnen gebruiken. Op die manier kan je wel beide toestellen gebruiken.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

2 fishfinders op boot Empty Re: 2 fishfinders op boot

Bericht van patrick103 ma 5 mei - 6:54

Dus Danny als ik het goed begrijp is het nog niet zeker of ik al dan niet storing zal krijgen tussen de 2 toestellen op dezelfde frequenties.
Denk dat ik naar een alternatief zal moeten zoeken zodat ik en mijn vismaat hetzelfde te zien krijgen van wat er onder de boot gebeurd.
Alvast bedankt

Mvg Patrick Gabriel

patrick103

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 15-03-13
Leeftijd : 58
Woonplaats : Lommel Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

2 fishfinders op boot Empty Re: 2 fishfinders op boot

Bericht van hjkeizer ma 5 mei - 7:07

Mate van interferentie (hazepaadjes) ligt aan de afstand van de transducers.
Maar als je een voldoende grote afstand wil bereiken heb je of erg ondiep water of een joekel van een schip nodig

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 fishfinders op boot Empty Re: 2 fishfinders op boot

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum