De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mark x5 dsi

2 plaatsers

Ga naar beneden

mark x5 dsi Empty mark x5 dsi

Bericht van oph do 25 okt - 5:27

Beste ,

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe fishfinder .
Nu is men oog gevallen op de mark series . Maar ik twijfel nog tussen mark x-5 pro of een mark x-5 dsi .
Welke toestel raden jullie mij aan ? Ik vis voornamelijk op snoek , baars en snoekbaars .

mvg
Jeroen Dirkx

oph

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

mark x5 dsi Empty Re: mark x5 dsi

Bericht van Danny Geysen do 25 okt - 19:46

Jeroen,

Dat is best een moeilijke vraag,omdat heel veel afhangt van je persoonlijke voorkeuren. Er wordt gebruik gemaakt van 2 totaal verschillende technieken. De meeste onder ons zijn al langer vertrouwd met de 2D-sonar techniek (Mark 5X Pro) en kunnen bijgevolg deze beelden vrij goed interpreteren. De down imaging van de Mark 5x DSI is een nieuwere techniek, waarmee nog veel vissers vertrouwd moeten geraken. De veel hogere frekwenties (455 en 800 kHz) t.o.v. de 2D-sonar (200 en 83 kHz) laten wel toe dat er veel meer detail getoond kan worden.

Beide technieken hebben zo hun voor-en nadelen.
Later op de dag zal ik nog enkele voorbeeld screenshots posten, zodat je zelf een goed beeld kunt vormen van de verschillen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

mark x5 dsi Empty Re: mark x5 dsi

Bericht van Danny Geysen vr 26 okt - 6:29

Jeroen,

Ik heb een aantal screenshots toegevoegd. Ze zouden u een idee moeten geven wat je van de Mark 5x PRO mag verwachten en van de Mark 5x DSI. Op elk screenshot komt het linker gedeelte overeen met de DSI en het rechtergedeelte de PRO. Op die manier kan je zelf beslissen wat voor jouw het duideljkste is. Al deze screenshots komen trouwens van een grote plas bij jouw in de buurt, waar ik ook al wel eens vis. Very Happy
Veel succes met de keuze.

mark x5 dsi Th_Down_2D_b
mark x5 dsi Th_Down_2D_c
mark x5 dsi Th_Down_2D_d
mark x5 dsi Th_Down_2D_e
mark x5 dsi Th_Down_2D_f
mark x5 dsi Th_Down_2D_g
mark x5 dsi Th_Down_2D_h
mark x5 dsi Th_Down_2D_a
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

mark x5 dsi Empty Re: mark x5 dsi

Bericht van oph za 27 okt - 1:29

Oke bedankt danny , heb ondertussen de dsi bestelt . omdat ik toch nog niet zoveel ervaring heb een dieptemeter heb ik meer besloten om direct met dit systeem te leren werken .

Ben eens benieuwd

mvg

oph

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

mark x5 dsi Empty Re: mark x5 dsi

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum