De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scherm Lowrance mark 5x pro

4 plaatsers

Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 9:40

Hallo,

Ik heb gisteren deze dieptemeter gekocht en als ik bij google zoek naar afbeeldingen van deze dieptemeter dan is heel het scherm gevuld. Maar bij mij heb ik rondom een rand van 5mm wat niet gebruikt word. Enig idee hoe dit komt en of dit normaal is? Bij systeem info staat Versie:2.8.0 OS: 1.47.3 Build: RR14715G

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Frenk Elings vr 30 dec - 10:06

klinkt vooralsnog niet normaal...screenshotje misschien ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 10:34


Je moet je inbeelden dat je gewoon heel het scherm ziet, alles wordt weergegeven en past op het scherm alleen vult het niet heel het scherm. 5mm rondom word niet gebruikt.

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Frenk Elings vr 30 dec - 10:41

ehhh...zoiets ?

Scherm Lowrance mark 5x pro S7_021004_999_01?rgn=0,0,964,862&scl=1
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 10:51

Nu dat ik de afbeelding gepost heb zie ik pas dat jij hetzelfde had gedaan als mij Smile maar het is dus idd zoest en dan nog 5mm
Scherm Lowrance mark 5x pro Lrn175001

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Frenk Elings vr 30 dec - 11:22

Ik neem aan dat jouw plaatje door jezelf is bewerkt ? zo ja dan ben je denk ik erg ruim geweest met je 5 mm kader :-) het plaatje van mij is origineel dus als je kader ook maar even in de buurt komt van mijn plaatje dan is dat dus volstrekt normaal.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 11:26

dat is idd door mezelf gedaan om het duidelijk te maken wat ik bedoelde Smile ik zal eens even een foto maken met mijn gsm (als de kwaliteit goed is tenminste) tot zo

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 11:37

Zo ruim ben ik toch niet geweest blijkbaar Smile
Scherm Lowrance mark 5x pro Afb001ht
Scherm Lowrance mark 5x pro Afb003g

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Frenk Elings vr 30 dec - 11:42

Dit is inderdaad wel erg breed.....ik zou ook geen enkel instelling kunnen bedenken die dit kan oplossen.....Ik stel voor dat je met de unit (en je telefoon) naar je dealer gaat en hem dit schermprobleem voorlegt. of onze Lowrance dokter Danny moet nog een suggestie hebben ?...
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 11:45

Danny? Smile

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Danny Geysen vr 30 dec - 22:45

Cor,

Ik heb de indruk dat er iets aan de hand is met de resolutie van je beeldscherm.
Mogelijk heeft het iets te maken met de grootte van de items in de gepojecteerde items (overlay).
Daarom zou ik eerst eens alles terug instellen naar de fabrieksinstellingen:

2 X MENU
SYSTEEM
STANDAARDINSTELLINGEN HERSTELLEN
HERSTELLEN

Toestel uit en terug aanschakelen.

En als dit geen soelaas brengt, zal je terug naar de dealer moeten vrees ik.
Succes,

Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor vr 30 dec - 22:58

Ik dacht ookal dat het aan de resolutie lag. Volgens mij heb ik gisteren al eens de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen maar voor de zekerheid zal ik het nogmaals proberen als de accu terug opgeladen is.
Ik heb al contact gehad met de verkoper en hij zou dit topic doorsturen naar Lowrance.

Tevens nog twee vraagjes: Kan het kwaad dat de 2e ingang aan de achterkant niet dicht is? Ik heb daar namelijk geen optionele kabel aangesloten en zodanig is de stekkeringang dus blootgesteld aan water.

Ik las trouwens ook bij de specificaties dat de x5 pro 10-17 V aankan. Wilt dit zeggen dat je ook een accu zwaarder als 12V mag gebruiken?

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor zo 1 jan - 0:59

Ik heb gisteren eens gekeken naar de dieptemeter toen hij uitstond en dan zie je ook een rand. Daarmee bedoel ik dat het gedeelte wat gevuld word als hij aanstaat een soort groen als kleur heeft en de rand heeft een iets andere kleur. Dus ik denk dat het schermpje niet goed is.

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Frenk Elings zo 1 jan - 8:40

Cor....Ik krijg net info uit de eerste hand....het verschijnsel wat jij hebt met het kader, blijkt een normaal voorkomend verschijnsel te zijn wat veroorzaakt wordt door de software van de X5 toestellen. Ik post hiervan nog even 2 pics mee met hetzelfde kader.

Ben dus bang dat dit een normaal fenomeen is ondanks dat het (ook voor ons) er wat vreemd uitziet omdat andere Lowrance series dit kader niet hebben.

Scherm Lowrance mark 5x pro 5x11

Scherm Lowrance mark 5x pro 5xpro11

Dit nog even ter info voordat je lelijke dingen tegen je dealer gaat roepen Laughing
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor zo 1 jan - 9:05

Nee, dat doe ik niet, daar kan de dealer niks aan doen.
Maar Frank, zoals ik in mijn vorig bericht al zei denk ik toch dat het aan het scherm licht. Als je hem bekijkt als hij uitstaat dan zie je ook verschil op het scherm. (als je hem in goed licht houd). de rand heeft een andere kleur "groen" dan het midden van het scherm (als je me begrijpt, een foto posten zal moeilijk zijn want dat zie je denk ik niet op de foto.)
Wat je op de foto's ziet die jij nu gepost hebt, die blokken in de simulatie, dat doet de mijne ook. Ligt dat gewoon aan de simulatie of gaat hij dat ook doen als ik hem "echt" gebruik?

Tevens nog twee vraagjes: Kan het kwaad dat de 2e ingang aan de achterkant niet dicht is? Ik heb daar namelijk geen optionele kabel ( snelheid/ 2e temperatuur) aangesloten en zodanig is de stekkeringang dus blootgesteld aan water.

Ik las trouwens ook bij de specificaties dat de x5 pro 10-17 V aankan. Wilt dit zeggen dat je ook een accu zwaarder als 12V mag gebruiken?

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Juan Gonzalez zo 1 jan - 9:37

Hoi Cor,

Na het bekijken van de foto's die binnen dit topic geplaatst zijn ben ik ff gaan kijken hoe e.e.a. bij mijn units zit.

Mijn HDS toestelen hebben geen rand maar mijn X 96 TX wel. Ik doe er een foto bij. Hiermee zeg ik niet dat daarmee het 'probleem' is opgelost. Echter, blijkbaar komt het bij sommige units voor.

Scherm Lowrance mark 5x pro X96f



grt,
Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Frenk Elings zo 1 jan - 9:38

Ik ga ervan uit dat het kader ook aanwezig is als je hem daadwerkelijk gaat gebruiken en zoals gezegd, schijnt het normaal te zijn.

vraag 1: Kan geen kwaad en als je zeker wilt zijn, om de tijd even licht zuur-vrij insmeren( vooral als je veel op "het zout" komt.

vraag 2: Nee, de 5 volt extra is slechts aanwezig als buffer voor eventuele piekspanningen. Zo kunnen niet of slecht gezekerde units ook (tijdelijk) een piek opvangen (altijd zekeren overigens). Dus gewoon 12 volt blijven voeden.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor zo 1 jan - 11:46

Frenk, je hebt mij een beetje verkeerd begrepen. Ik bedoelde niet de rand maar de blokken in de simulatie modus. Als je goed kijkt op de door jou geposte foto's,zie je dat de simulatie niet volledig getoond wordt.

Dat heb ik ook, soms heb je een paar seconde dat je een heel scherm vol hebt met beeld, en even later komen er blokken waar niks word weergegeven.

Scherm Lowrance mark 5x pro 5xpro11


Ik gebruik hem niet op zoutwater trouwens. Bestaan er geen dichtingen voor misschien?

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Juan Gonzalez zo 1 jan - 23:29

Hoi Cor,

Ik ken jouw unit net niet goed genoeg. Misschien zijn die blokken onderdeel van de simulatie? Komen de blokken telkens op het zelfde moment wanneer je de simulatie-modus draait?

Het is mogelijk dat je in het 'echt' ook wel eens deze blokken te zien krijgt, bijv. op momenten dat je sonar/transducer bodemcontakt zoekt. Bij mij gebeurt het een enkele keer wanneer door golfslag mijn transducer even uit het water komt.

Overigens heb ik ff gegooled op 5 x pro afbeeldingen. Het valt mij op dat er nogal wat 'rand'-foto's tussen zitten. Niet zozeer de catalogus foto's gemaakt door Lowrance, maar eerder de consument-foto's. Ik herken de rand bijv ook van de overbekende x 125 en x 135 toestellen. En de groene gloed waar jij over spreekt, die herken ik ook. Bij mij is die echter groen/oranje en lijkt veroorzaakt te worden door de wijze waarop de unit het beeld opbouwd en e.e.a. zich verhoudt tot de brightness van het scherm.

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Cor ma 2 jan - 6:16

Ik heb vandaag even op you tube gekeken en het is dus blijkbaar normaal want die hebben het ook. Toch blijf ik het raar vinden dat niet het hele scherm benut word. IK zou graag wel eens willen weten waarom ze dat gedaan hebben. Smile

Iedereen die mij geholpen heeft hier op hert forum, bedankt!

Gr Cor

Cor

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 30-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scherm Lowrance mark 5x pro Empty Re: Scherm Lowrance mark 5x pro

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum