De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

X75 zonder sonar signaal

2 plaatsers

Ga naar beneden

X75 zonder sonar signaal Empty X75 zonder sonar signaal

Bericht van Fabcon wo 10 okt - 9:12

Ik heb een lowrance x75 gekocht. Deze heb ik geprobeerd te testen in de vijver. Ik krijg echter totaal geen signaal van de transducer. Er zitten in de stekker met een T in het midden 2 pinnen In de stekker op de finder. Aan het snoer van de sonar zitten 3 van de 4 gaatjes in de stekker bedraad. Als ik hem echter op de finder prik maakt echter maar 1 pin contact. Klopt dit? Heb ik een verkeerde sonar? De verkoper beweerd dat het altijd gewerkt heeft. Met of zonder transducer geeft totaal geen verschil. Diepte blijft o.o en grafisch ook 1 lijn bovenin. Hoe kan ik iets testen of heeft iemand foto van stekkers van kastje zowel stekker. Voor de duidelijkheid, vijver is 150 cm diep. Tevens valt mij op dat als ik de x75 uitzet met het knopje 3 sec. Vasthouden alle instellingen teruggaan naar de basis. Dus diepte in feet etc. Iemand een idee....

Fabcon

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 10-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

X75 zonder sonar signaal Empty Re: X75 zonder sonar signaal

Bericht van Danny Geysen za 13 okt - 19:21

Als je de stekker insteekt en het toestel aanschakelt, hoor je de transducer dan tikken? Indien niet, is toch waarschijnlijk de transducer defect. Vermoedelijk zal je niet zo eenvoudig een vervangtransducer op de kop kunnen tikken, aangezien dit apparaat toch al een aantal jaren uit de handel is.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum