Inlezen coordinaten Navplanner
3 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Inlezen coordinaten Navplanner
Beste,
Ik maak gebruik van navplanner software voor het inlezen van coordinaten, welke vervolgens via een SD kaartje in de Lowrance GPS worden ingelezen. Mijn vraag betreft het volgende:
Het lukt mij niet om een excel file (*.csv) in te lezen via "import waypoints" in de navplanner, de volgende zaken zijn mijn inziens bekeken en onder controle:
1. Notatie van de coordinaten en notatie type (WGS - ED)
2. Opzet van de *.csv file is vrijwel identiek aan een export file (m.a.w de import file is in dezelfde stijl opgemaakt als een export file (kolommen)
3. Navplanner geeft aan "0 waypoints imported"
weet u raad?
groet
Roald
Ik maak gebruik van navplanner software voor het inlezen van coordinaten, welke vervolgens via een SD kaartje in de Lowrance GPS worden ingelezen. Mijn vraag betreft het volgende:
Het lukt mij niet om een excel file (*.csv) in te lezen via "import waypoints" in de navplanner, de volgende zaken zijn mijn inziens bekeken en onder controle:
1. Notatie van de coordinaten en notatie type (WGS - ED)
2. Opzet van de *.csv file is vrijwel identiek aan een export file (m.a.w de import file is in dezelfde stijl opgemaakt als een export file (kolommen)
3. Navplanner geeft aan "0 waypoints imported"
weet u raad?
groet
Roald
roald vos- Qualified HelpDesk Member Silver
- Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09
Re: Inlezen coordinaten Navplanner
Roald,
Als je mij een voorbeeldje van een CSV-import en CSV-export file (met enkele records) kan toesturen, wil ik het wel eens bekijken.
Ik stuur je mijn emailadres met PM.
Als je mij een voorbeeldje van een CSV-import en CSV-export file (met enkele records) kan toesturen, wil ik het wel eens bekijken.
Ik stuur je mijn emailadres met PM.
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Re: Inlezen coordinaten Navplanner
Roald,
Probeer de gegevens eens om te zetten met behulp van GPSBabel.
In dit programma kan je heel veel input en output formaten kiezen waaronder Lowrance.
GPSBabel is z.g. "Free Software" en te downloaden van:
http://www.gpsbabel.org/
Met vriendelijke groet,
Karel
Probeer de gegevens eens om te zetten met behulp van GPSBabel.
In dit programma kan je heel veel input en output formaten kiezen waaronder Lowrance.
GPSBabel is z.g. "Free Software" en te downloaden van:
http://www.gpsbabel.org/
Met vriendelijke groet,
Karel
GPS coordinaten inlezen
Danny,
Ik ben er inmiddels zelf "uitgekomen", eerst een export file gemaakt met navplanner en die als leidraad genomen om de import file op te stellen. Met name ; of , als separatieteken zijn verraderlijk, evenals de hoeveelheid tekens achter de komma
Dank voor je aanbod om me te helpen
groet
Roald
Ik ben er inmiddels zelf "uitgekomen", eerst een export file gemaakt met navplanner en die als leidraad genomen om de import file op te stellen. Met name ; of , als separatieteken zijn verraderlijk, evenals de hoeveelheid tekens achter de komma
Dank voor je aanbod om me te helpen
groet
Roald
roald vos- Qualified HelpDesk Member Silver
- Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09
Soortgelijke onderwerpen
» LCX-27C: kaart inlezen lukt niet
» INlezen vaarroute GPS Lowrance 7200C
» Coordinaten HDS 5m lukt niet
» coordinaten in een hds 8 zetten
» Omzetten coordinaten *.ptf in *.usr