Coordinaten HDS 5m lukt niet
4 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Coordinaten HDS 5m lukt niet
Hoi,
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit komt het gaat om het volgende ik heb aantal boeken gekocht waar wrakken coordinaten staan volgens WGS84.
bv:52.14.16 (N) - 03.32.89 (E) ik heb een HDS5m waar ik de coordinaten op DEG-Min-Sec zet maar dan moet ik sec 3 cijferig in vullen .
Kunt u uit leggen wat ik fout doe en hoe ik het anders moet doen.Graag de voorbeeld cijfer 52.14.16(N) - 03.32.89 (E) deze coordinaten houden.
Met vriendelijke groeten
Levent
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uit komt het gaat om het volgende ik heb aantal boeken gekocht waar wrakken coordinaten staan volgens WGS84.
bv:52.14.16 (N) - 03.32.89 (E) ik heb een HDS5m waar ik de coordinaten op DEG-Min-Sec zet maar dan moet ik sec 3 cijferig in vullen .
Kunt u uit leggen wat ik fout doe en hoe ik het anders moet doen.Graag de voorbeeld cijfer 52.14.16(N) - 03.32.89 (E) deze coordinaten houden.
Met vriendelijke groeten
Levent
Sohbetcibaba- Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 29-05-09
Re: Coordinaten HDS 5m lukt niet
[img][/img]
Zou dit de locatie zijn?
Zou dit de locatie zijn?
JuanP- Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11
Dat kan wel kloppen maar hoe zet ik die inmijn HDS 5m met 3 cijfers als sec?????
gewoon een nul erachter zetten, en klaar is kees...
dus dan word het: 52.14.160(N) - 03.32.890 (E), meer kun je niet doen.
hopenlijk kloppen de coördinaten, want de coördinaten die je links en rechts op internet kunt vinden kloppen meestal niet.
succes, marcel.
dus dan word het: 52.14.160(N) - 03.32.890 (E), meer kun je niet doen.
hopenlijk kloppen de coördinaten, want de coördinaten die je links en rechts op internet kunt vinden kloppen meestal niet.
succes, marcel.
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Coordinaten
Hallo Levent
Als je navigeert op de laatste twee cijfers en het coordinaat klopt dan zal je het derde cijfer wat je niet in wil brengen
ook niet zo belangrijk zijn.Gewoon een 0 of 5 inbrengen voor een gemiddeld laatste cijfer.
Coordinaten? vaak zitten er oude bij als ED-50 waar jaren op genavigeerd is.
Dan moet je ze nog om kunnen rekenenen van ED-50 graden minuten-seconden naar graden dec/minuten
En dan nog omrekenen naar WGS-84, het nu gebruikte kaartformaat.
Wil je voor jezelf de coordinaten uitrekenen, dan met een passer vanuit de zeekaart de noorderbreedte en oosterlengte afmeten.
Een gedetaileerde kaart werkt nog het beste; een overzochtskaart is minder nauwkeurig.
Alles met al veel huiswerk te doen.
Op Bericht aan Zeevarende kan je gratis software downloden om e.e.a om te rekenen.
Veel succes
Arie
Als je navigeert op de laatste twee cijfers en het coordinaat klopt dan zal je het derde cijfer wat je niet in wil brengen
ook niet zo belangrijk zijn.Gewoon een 0 of 5 inbrengen voor een gemiddeld laatste cijfer.
Coordinaten? vaak zitten er oude bij als ED-50 waar jaren op genavigeerd is.
Dan moet je ze nog om kunnen rekenenen van ED-50 graden minuten-seconden naar graden dec/minuten
En dan nog omrekenen naar WGS-84, het nu gebruikte kaartformaat.
Wil je voor jezelf de coordinaten uitrekenen, dan met een passer vanuit de zeekaart de noorderbreedte en oosterlengte afmeten.
Een gedetaileerde kaart werkt nog het beste; een overzochtskaart is minder nauwkeurig.
Alles met al veel huiswerk te doen.
Op Bericht aan Zeevarende kan je gratis software downloden om e.e.a om te rekenen.
Veel succes
Arie
Arie de Lange- Gold Member
- Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
http://www.gpscoordinaten.nl/converteer-gps-coordinaten.php op deze site kun je de coordinaten omrekenen.
JuanP- Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11
Volgens omreken tabellen kom ik niet weg met een 0 of een 5 bv
N 52.14.16 E 03.32.89 = N 52.14.267, E 03.33.484 klopt dit als ik het zo doe>?????
N 52.14.16 E 03.32.89 = N 52.14.267, E 03.33.484 klopt dit als ik het zo doe>?????
nee, gewoon een 0 of 5 erachter zetten, meer kun je niet doen.
omrekenen heeft geen zin , want je hoeft helemaal niet om te rekenen, tenminste normaal gesproken staat de hds al op wgs 84, en je coördinaten zijn ook wgs 84, dus waarom omrekenen?
het derde cijfertje ( 0 of 5 ) is er alleen maar om nauwkeuriger te zijn.
twee cijfertjes achteraan is wat onnauwkeuriger.
heb je het wrak eenmaal gevonden gelijk een nieuw waypoint maken, en dan heb je zeker de goede coördinaten met drie cijfertjes achteraan.
succes, marcel.
omrekenen heeft geen zin , want je hoeft helemaal niet om te rekenen, tenminste normaal gesproken staat de hds al op wgs 84, en je coördinaten zijn ook wgs 84, dus waarom omrekenen?
het derde cijfertje ( 0 of 5 ) is er alleen maar om nauwkeuriger te zijn.
twee cijfertjes achteraan is wat onnauwkeuriger.
heb je het wrak eenmaal gevonden gelijk een nieuw waypoint maken, en dan heb je zeker de goede coördinaten met drie cijfertjes achteraan.
succes, marcel.
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Soortgelijke onderwerpen
» LCX-27C: kaart inlezen lukt niet
» coordinaten in een hds 8 zetten
» Coordinaten kloppen niet meer
» vraag mbt coordinaten invoeren
» Inlezen coordinaten Navplanner
» coordinaten in een hds 8 zetten