Screenshots nieuw + Sonar Viewer
+4
JuanP
Bootvisser
Danny Geysen
Juan Gonzalez
8 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
Screenshots nieuw + Sonar Viewer
Hallo allen,
In deze periode van het jaar is het op het grote water (of zijarmen daarvan) een hele klus om scholen witvis te vinden. Toch is het gelukt om een aantal scholen te localiseren m.b.v. de HDS-units. En wederom liggen de rovers er omheen! Nee, we vangen geen grote hoeveelheden maar als we er een vangen....niet normaal.
Hierbij wat nieuwe shotjes van de afgelopen 2 weken. Sommige shots heb ik door het (gratis) programma "Sonar Viewer" gehaald.
Grt,
Juan
In deze periode van het jaar is het op het grote water (of zijarmen daarvan) een hele klus om scholen witvis te vinden. Toch is het gelukt om een aantal scholen te localiseren m.b.v. de HDS-units. En wederom liggen de rovers er omheen! Nee, we vangen geen grote hoeveelheden maar als we er een vangen....niet normaal.
Hierbij wat nieuwe shotjes van de afgelopen 2 weken. Sommige shots heb ik door het (gratis) programma "Sonar Viewer" gehaald.
Grt,
Juan
Juan Gonzalez- Gold Member
- Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Re: Screenshots nieuw + Sonar Viewer
Echt schitterende screenshots Juan, levende reclame voor de HDS-toestellen.
Een beter beeld kan ik mij echt niet voorstellen met de technologie, zoals we die nu kennen.
Deze beelden bewijzen:
a) dat je transducer werkelijk perfect op je boot hangt
b) dat je de HDS echt in je vingers hebt.
Wil je nog meer info uit je toestellen halen, zal je toch een Structurescan moeten overwegen.
Vooral bij screenshot nr 3 had ik graag op de downscan gezien wat de 3 meer vertikale strepen, rechts boven van de baitball zijn? Ook aasvis of misschien toch enkele rovers? Wie zal het zeggen?
Een beter beeld kan ik mij echt niet voorstellen met de technologie, zoals we die nu kennen.
Deze beelden bewijzen:
a) dat je transducer werkelijk perfect op je boot hangt
b) dat je de HDS echt in je vingers hebt.
Wil je nog meer info uit je toestellen halen, zal je toch een Structurescan moeten overwegen.
Vooral bij screenshot nr 3 had ik graag op de downscan gezien wat de 3 meer vertikale strepen, rechts boven van de baitball zijn? Ook aasvis of misschien toch enkele rovers? Wie zal het zeggen?
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Bedankt voor het compliment Danny.
Waar ik mij bij de eerste 2 shots over verbaas is het feit dat ik deze genomen heb op water waar op dat moment nog geen 30 cm zicht was. Best troebel dus. Een paar %-tjes hier en een paar %-tjes daar aanpassen en voila. Kraakheldere beelden. Geen photoshop oid maar originele HDS beelden! En zoals je zelf ook al aangeeft, de positie van de transducer is werkelijk enorm belangrijk. Dat heeft wel wat tijd gekost want dat heeft ook te maken met gewichtverdeling van al hetgeen je telkens weer mee schouwt. Is de boot aan een kant te zwaar (waardoor de zendhoek veranderd) dan heeft dat invloed op de beeldkwalitiet...
Ik heb mij bij shot 3 moeten inhouden om toch niet ff de hengel in de hand te nemen. Maar zoals je weet plan ik 'zoek-dagen' en visdagen. Eerst investeren in het vinden van nieuwe stekken met prooivis, ff wachten of deze gedurende langere tijd daar blijven rondhangen om vervolgens een paar hele mooie vis te scoren. Het is een discipline spelletje wat ons telkens weer bizarre vis oplevert. Ik stuur je wel een paar foto's...
En structurescan komt er aan. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar en hoe m.b.t. de Lss-1, maar komt vast goed.
Grt,
Juan
Waar ik mij bij de eerste 2 shots over verbaas is het feit dat ik deze genomen heb op water waar op dat moment nog geen 30 cm zicht was. Best troebel dus. Een paar %-tjes hier en een paar %-tjes daar aanpassen en voila. Kraakheldere beelden. Geen photoshop oid maar originele HDS beelden! En zoals je zelf ook al aangeeft, de positie van de transducer is werkelijk enorm belangrijk. Dat heeft wel wat tijd gekost want dat heeft ook te maken met gewichtverdeling van al hetgeen je telkens weer mee schouwt. Is de boot aan een kant te zwaar (waardoor de zendhoek veranderd) dan heeft dat invloed op de beeldkwalitiet...
Ik heb mij bij shot 3 moeten inhouden om toch niet ff de hengel in de hand te nemen. Maar zoals je weet plan ik 'zoek-dagen' en visdagen. Eerst investeren in het vinden van nieuwe stekken met prooivis, ff wachten of deze gedurende langere tijd daar blijven rondhangen om vervolgens een paar hele mooie vis te scoren. Het is een discipline spelletje wat ons telkens weer bizarre vis oplevert. Ik stuur je wel een paar foto's...
En structurescan komt er aan. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar en hoe m.b.t. de Lss-1, maar komt vast goed.
Grt,
Juan
Wederom prachtige shots Juan!
Zo zie je maar weer dat veel tijd investeren om je apparatuur te leren kennen zich vroeg of laat altijd terug betaald!
Zo zie je maar weer dat veel tijd investeren om je apparatuur te leren kennen zich vroeg of laat altijd terug betaald!
Bootvisser- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09
Bedankt allemaal voor de complimenten!
grt,
Juan
grt,
Juan
Zijn de beelden nog ergens tevinden zou ze ook graag zien.
Fredje- Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15
Ja ik kan de beelden ook niet zien.
Jammer
Jammer
HenkvanGerwen- Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 04-03-14
Leeftijd : 71
Waar is die sonar viewer nog te downloaden??
Fred,
Hier kan je de Sonarviewer nog downloaden: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21557081/SonarViewer_2.1.2.exe
Onder XP werkte die perfect. Windows 7 was al wat minder. Hoe het met Windows 8 loopt weet ik niet. De viewer wordt al een tijdje niet meer verder ontwikkeld.
Hier kan je de Sonarviewer nog downloaden: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21557081/SonarViewer_2.1.2.exe
Onder XP werkte die perfect. Windows 7 was al wat minder. Hoe het met Windows 8 loopt weet ik niet. De viewer wordt al een tijdje niet meer verder ontwikkeld.
Oke Bedankt Danny
De viewer loopt niet op windows 8, je krijgt een foutmelding.
Kunnen die beelden niet op een andere manier zichtbaar gemaakt worden?
Kunnen die beelden niet op een andere manier zichtbaar gemaakt worden?
HenkvanGerwen- Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 04-03-14
Leeftijd : 71
Het software pakket Reefmaster Pro beschikt naast de functie om waterkaarten te maken ook over een perfecte SonarViewer, zowel voor het 2D beeld, als de downscan als de sidescan.
Als er gebruikers zijn die geïteresseerd zijn in Reefmaster Pro, mogen zij mij altjd een PM sturen.
Als er gebruikers zijn die geïteresseerd zijn in Reefmaster Pro, mogen zij mij altjd een PM sturen.
Kunnen we de volle drdepth licentie er op inruilen?
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Helaas niet Hendrik. Wie een Drdepth licentie heeft kan die rustig verder blijven gebruiken; er komen alleen geen updates meer. Voor die gebruikers, die de stuurknuppel zelf in handen willen houden, kunnen aan de slag met Reefmaster. Voor diegenen die snel en makkelijk resultaten willen, kunnen eens kijken naar Insight Genesis van Lowrance of Sonarcharts van Navionics. Voor ieder wat wils zou ik zeggen ...
Kunnen we gezamelijk Reefmaster Pro kopen en er 1 licentie bij krijgen voor iedereen hahahahah
Sonar viewer en windows 8
Zelf gebruik ik Sonar viewer in Vista maar heb ook een Windows 8 met daarin de software van Sonar Viewer.
Werken allebei hardstikke goed, geen enkel probleem.
Arie
Zelf gebruik ik Sonar viewer in Vista maar heb ook een Windows 8 met daarin de software van Sonar Viewer.
Werken allebei hardstikke goed, geen enkel probleem.
Arie
Arie de Lange- Gold Member
- Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
Soortgelijke onderwerpen
» Screenshots nieuw 3.5 en 4.0 met settings
» Sonar Log Viewer 2.1.2
» Nieuwe Sonar Viewer 2.1.0
» Log sonar-Plotter
» Screenshots en US2
» Sonar Log Viewer 2.1.2
» Nieuwe Sonar Viewer 2.1.0