De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lowrance lcx 15 gps vragen.

2 plaatsers

Ga naar beneden

lowrance lcx 15 gps vragen. Empty lowrance lcx 15 gps vragen.

Bericht van mynameismud do 9 jun - 10:45

hallo allemaal,

Ik zit even met de volgende vragen waar ik niet uit kom.

Kan iemand mij hier misschien vertellen of de GPS functie op de lowrance lcx 15 ci ook werkt zonder extra antenne? (ik zou m kunnen uitproberen ja maar dat gaat nog even niet omdat er nog het e.e.a. gesoldeerd moet worden).

Als de GPS functie niet werkt zonder antenne zijn er dan meerdere antennes van verschillende merken geschikt voor mijn unit of is dat dan alleen de beacon receiver van lowrance?

Ook vroeg ik me af, wanneer de GPS wel zou werken, of het dan beter is om een wel antenne aan te schaffen omdat het apparaat dan secuurder werkt i.v.m. het vissen.

Wellicht hebben mensen ervaring met deze unit en kunnen zij mij van wat meer aanvullende informatie over b.v. het leggen en aansluiten van de kabels in de boot i.v.m storingen, welke kaarten erin gaan enz. enz. geven.

Ik hoop het een en ander wijzer te kunnen worden.

m.v.g.

ferry

mynameismud

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 09-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance lcx 15 gps vragen. Empty Re: lowrance lcx 15 gps vragen.

Bericht van Danny Geysen vr 10 jun - 7:29

Ferry,

Zonder externe GPS-antenne (of GPS-toestel) ga je geen positiegegevens kijgen of kan je ook niet navigeren.

Een Lowrance-GPS antenne is natuurlijk de makkelijkste methode om dit op te lossen. Maar ...

Je kan ook een (verouderd) GPS-toestel gebruiken en via de datakabel van de Lowrance verbinden zodat je NMEA0183 data van het GPS-toestel kunt ontvangen. Het schema kan je hieronder vinden.
Dit is niet de beste oplossing, maar het werkt wel en hoeft niet eens zo duur te zijn.

Succes,


lowrance lcx 15 gps vragen. NMEAGPS-1

Onderstaande tekst komt uit de user manual van de LCX-15 CI:

The LCX-15CI/15CT can accept position information from any GPS
receiver that transmits NMEA 0183 data. Use the wiring diagram shown
above for NMEA input to the LCX-15CI/15CT.

Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance lcx 15 gps vragen. Empty Re: lowrance lcx 15 gps vragen.

Bericht van mynameismud di 14 jun - 9:25

hey bedankt voor de tip. heb m vd week even getest en de gps functie werkt idd niet zonder antenne.

nu vraag ik me af welke of wat voor een soort antenne ik nodig heb voor mijn toestel.

iemand die het weet?


gr



mynameismud

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 09-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance lcx 15 gps vragen. Empty Re: lowrance lcx 15 gps vragen.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum