De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mark 5 X Pro settings voor kanalen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mark 5 X Pro settings voor kanalen Empty Mark 5 X Pro settings voor kanalen

Bericht van juno vr 3 sep - 3:55

Hi,

ik heb net een Mark 5X pro gekocht, en ben benieuwd of het verstandig/zinvol is om de settings te finetunen voor het water waar ik voornamelijk op zal vissen.
Het gaat hier om het slepen op sloten, vaarten en kanalen van pakweg 1 - max 5 meter diep. In de herfst/winter wil ik wat groter water opzoeken om te gaan dropshotten.

Hier en daar heb ik verhalen gehoord over dat je bij ondiep water het beste aan je dieptemeter-settings kan sleutelen om het maximale er uit te halen omdat je anders weinig zal kunnen zien.
Klopt dit? Zijn er bepaalde instellingen die écht gewijzigd moeten worden bij ondiep water of voldoen de automatische/standaardsettings?

Thanks alvast.

juno

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mark 5 X Pro settings voor kanalen Empty Re: Mark 5 X Pro settings voor kanalen

Bericht van Danny Geysen ma 6 sep - 10:08

Juno,

Ik zou eerst beginnen met de standaard-instellingen en kijken hoe het loopt. Normaal gezien zou dat op een kanaal tussen 1m en 5 m al heel behoorlijk moeten zijn. Best geen gebruik maken van de fishd-id-functie, maar wel de echte echo's.

Als je op een diepte van 4 tot 4,5 m aangekomen bent, zal het toestel waarschijnlijk al verspringen naar een range van 10 m. Waardoor je het scherm niet optimaal benut. In dat geval zou ik de range manueel instellen, bijvoorbeeld tussen 1 m en 6 m. Op die manier benut je niet alleen het beeldscherm op optimale wijze, maar ben je ook nog ineens van (een deel) van de oppervlakteruis verlost.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Mark 5 X Pro settings voor kanalen Empty Re: Mark 5 X Pro settings voor kanalen

Bericht van juno ma 6 sep - 10:55

Hallo Danny,

bedankt voor jouw reactie.

Ik ben vandaag voor het eerst met de Mark 5 pro op pad gegaan en had de instellingen gewijzigd in "Langzaam trollen". Zonder fish-id zag ik wel *heel* veel ruis (dus met echte echo's). Zodanig dat ik er niks uit op kon maken.
Met fish-id aan kon ik wel heel duidelijk de bodem onderscheiden en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Maar misschien heeft eea ook met de (on)diepte te maken van max. 3 meter?
Hoe dieper hoe nauwkeuriger de echo's worden toch?

Morgen ga ik weer een paar uur trollen en zal dan eens de standaardinstellingen gebruiken.

juno

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 03-09-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mark 5 X Pro settings voor kanalen Empty Re: Mark 5 X Pro settings voor kanalen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum