De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

X135

2 plaatsers

Ga naar beneden

X135 Empty X135

Bericht van Carel za 13 maa - 23:05

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn Lowrance X135, als ik tot 5 meter diepvaar heb ik een goed zicht van de bodem. Maar bij grotere dieptes komt de bodem niet meer in zicht en de aangegeven diepte veranderd niet meer.
Heb getracht dit met het instructieboek op te lossen, maar zelfs na het terug zetten naar de fabrieks instellingen veranderd er niets.

Groet Carel

Carel

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 13-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

X135 Empty Re: X135

Bericht van Danny Geysen za 13 maa - 23:51

Carel,

Ik veronderstel dat je al gecheckt hebt of de transducer nog mooi horizontaal hangt?
Heb je de transducer onderaan al eens schoon gemaakt?

Als dat niet helpt is er mogelijk een defect aan je transducer of aan je toestel zelf.

Dat kan je testen door een ander toestel aan je transducer aan te sluiten en/of een (tijdelijke) transducer aan jou toestel aan te sluiten.

Maar alvorens dit te doen, kan je eerst een soft en/of hard reset uitvoeren. Misschien zijn de problemen daarmee al verholpen. Maar eerlijk gezegd geloof ik er zelf niet zo erg in.
Bij een hard reset wel eerst je waypoints en routes backuppen, anders gaan die verloren.


Soft Reset (Does not delete Data)----------Hard Reset (Deletes stored data)
1. Turn unit OFF-------------------------------------------------------1.. Turn unit OFF
2. Press and hold the PAGES key-----------------------------2. Press and hold the ZIN&ZOUT Keys at the same time
3. Press and hold the PWR key-------------------------------- 3. Press and hold the PWR key
4. Release both buttons when the unit powers up------- 4. Release both buttons when the unit powers up.


Laatst aangepast door Danny Geysen op zo 14 maa - 0:04; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

X135 Empty Re: X135

Bericht van Carel za 13 maa - 23:59

Danny,

Bedankt voor snelle reaktie, ik ga het zo spoedig mogelijk uit proberen.

Groet carel

Carel

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 13-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

X135 Empty X135

Bericht van Carel wo 17 maa - 8:17

Goede avond Danny

Ik ben zondagmiddag nog het water op gegaan en ik heb de Soft en Hard reset toegepast op mijn X135, maar helaas zonder resultaat.
Gisteren bij de Lowrance dealer in Middelburg een nieuwe transducer gekocht, na het aansluiten van de nieuwe transducer bleek deze veel harder te tikken dan oude.
Vanavond een proefvaart gemaakt en de X135 werkt weer als vanouds.

groet Carel

Carel

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 13-03-10

Terug naar boven Ga naar beneden

X135 Empty Re: X135

Bericht van Danny Geysen wo 17 maa - 8:21

Hartellijk dank voor het seintje Carel.

Jammer dat hij stuk gegaan is, maar dat gebeurt soms ...

Gelukkig kan je terug het water op met een goed werkend toestel.

Succes nog,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

X135 Empty Re: X135

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum