De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

3 plaatsers

Ga naar beneden

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x Empty Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

Bericht van Tim zo 21 jun - 9:41

Ik ben nu in het bezit van een X96 en ben er niet tevreden over. De X135 is wat ik wil, maar voor iets meer geld kan ik de nieuwe HDS-5x kopen.

Kan iemand me vertellen wat de nieuwe HDS-5x zoveel beter maakt en of de HDS-5x het geld waard is?

Tim

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 21-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x Empty Re: Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

Bericht van Frenk Elings zo 21 jun - 19:36

Tim, er zijn nogal wat verschillen tussen beide toestellen. Zo is de HDS een kleuren unit en de 135 niet. Kleuren werken toch echt prettiger in het onderscheiden van vis en obstakels. Mocht je ooit een tweede toestel willen aanschaffen kun je beter met de HDS uit de voeten omdat deze een netwerkfunctie heeft.

Het beeldscherm van de HDS is beter afleesbaar (zon) door het gebruik van Solarmax. De HDS heeft meer keuze in de aanschaf van frequenties ( 50/200 of 83/200 kHz ) en 1 van de belangrijkste dingen vindt ikzelf dat de "spooking-factor" met de komst van de HDS serie volledig is teruggebracht naar practisch nul. Wat wil dit zeggen:

De HDS serie heeft een opgeschroefd vermogen t.o.v. voorgaande serie's, daardoor zijn ze veel krachtiger. Je zou dus verwachten dat de "puls" die de transducer uitstoot dat ook doet. (als je ooit je hand op/onder de transducer hebt gehouden weet je wat ik bedoel...je voelt dan een krachtige TIK). Nu is het zo dat de HDS serie wel veel krachtiger is geworden, maar door het signaal dusdanig om te vormen, de puls haast niet voelbaar/hoorbaar meer is. Dit is dus vooral in ondiep water een heel groot pluspunt.

De X135 is al jaren (samen met de 125) het best verkochte toestel van Lowrance en absoluut een topper. Het is dan ook aan jezelf om uit te maken of al deze verschillen, het verschil in prijs waard zijn.

succes met je keuze...
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x Empty Re: Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

Bericht van Tim ma 22 jun - 8:46

Frenk,
Voor iets meer geld krijg ik dus een veel beter toestel.
Ik ga voor de HDS-5X.
Dank je wel voor je reactie.
Tim

Tim

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 21-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x Empty Re: Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

Bericht van Tim ma 22 jun - 8:48

Wat doet de netwerkfunctie precies?
Tim

Tim

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 21-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x Empty Re: Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

Bericht van Danny Geysen ma 22 jun - 8:59

Tim,

Als je 2 toestellen (of meer) in je boot hebt met de NMEA 2000 netwerkfunctie kan je zaken gaan delen: bijvoorbeeld één externe (of zelfs interne GPS antenne) gebruiken op 2 toestellen, of waypoints delen op de 2 toestellen enz...

Dit is dus enkel van belang als je minimum 2 NMEA 2000 toestellen in de boot hebt.

Als je bovendien ook nog een ethernetverbinding maakt (gele stekkers), kan je ook nog kiezen welke transducer je wilt gebruiken (in de veronderstelling dat je 2 transducers op de boot hebt - bijv. links en rechts)
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil tussen de X135 en de HDS-5x Empty Re: Verschil tussen de X135 en de HDS-5x

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum