geluid transducer
3 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
geluid transducer
ik heb een vraag.
Klopt het dat ik de transducer hoor tikken.
Ik heb een x510c unit.
Ik stoor me een beetje aan het geluid. Transducer is achter op de boot bevestigd. Maar als ik met mijn electromotor vaar is het sonar geluid duidelijk hoorbaar. Is dit te verhelpen. of is dit normaal?
gr martijn
Klopt het dat ik de transducer hoor tikken.
Ik heb een x510c unit.
Ik stoor me een beetje aan het geluid. Transducer is achter op de boot bevestigd. Maar als ik met mijn electromotor vaar is het sonar geluid duidelijk hoorbaar. Is dit te verhelpen. of is dit normaal?
gr martijn
rana- Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09
Re: geluid transducer
Martijn dit is normaal, wat je hoort is inderdaad de sonarpuls die uit je transducer komt. Wellicht heb je je ping snelheid te hoog staan en komen de tikken te snel achter elkaar waaardoor het irritant kan worden.....ff spelen met je ping dus...........
Re: geluid transducer
Hoi Martijn,
Wat Frenk zegt klopt de pulsen die jouw transducer uitzend zul je altijd blijven horen maar je kunt het geluid wel verminderen door je pingsnelheid terug te brengen. je pingsnelheid is niets meer als het aantal pulsen dat naar de bodem wordt gestuurd op ondiep water breng ik het aantal pulsen altijd terug en op dieper water voer ik het vaak wat op. ik ben er echter van overtuigd dat deze pulsen de vis op een gegeven echt gaan verstoren dus ik zou zeggen experimenteer hier een beetje mee.
Daan
Wat Frenk zegt klopt de pulsen die jouw transducer uitzend zul je altijd blijven horen maar je kunt het geluid wel verminderen door je pingsnelheid terug te brengen. je pingsnelheid is niets meer als het aantal pulsen dat naar de bodem wordt gestuurd op ondiep water breng ik het aantal pulsen altijd terug en op dieper water voer ik het vaak wat op. ik ben er echter van overtuigd dat deze pulsen de vis op een gegeven echt gaan verstoren dus ik zou zeggen experimenteer hier een beetje mee.
Daan
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: