De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geluid transducer

3 plaatsers

Ga naar beneden

geluid transducer Empty geluid transducer

Bericht van rana za 19 sep - 10:42

ik heb een vraag.

Klopt het dat ik de transducer hoor tikken.
Ik heb een x510c unit.
Ik stoor me een beetje aan het geluid. Transducer is achter op de boot bevestigd. Maar als ik met mijn electromotor vaar is het sonar geluid duidelijk hoorbaar. Is dit te verhelpen. of is dit normaal?

gr martijn

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

geluid transducer Empty Re: geluid transducer

Bericht van Frenk Elings zo 20 sep - 0:07

Martijn dit is normaal, wat je hoort is inderdaad de sonarpuls die uit je transducer komt. Wellicht heb je je ping snelheid te hoog staan en komen de tikken te snel achter elkaar waaardoor het irritant kan worden.....ff spelen met je ping dus...........
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

geluid transducer Empty Re: geluid transducer

Bericht van Daan Verbruggen ma 21 sep - 8:40

Hoi Martijn,

Wat Frenk zegt klopt de pulsen die jouw transducer uitzend zul je altijd blijven horen maar je kunt het geluid wel verminderen door je pingsnelheid terug te brengen. je pingsnelheid is niets meer als het aantal pulsen dat naar de bodem wordt gestuurd op ondiep water breng ik het aantal pulsen altijd terug en op dieper water voer ik het vaak wat op. ik ben er echter van overtuigd dat deze pulsen de vis op een gegeven echt gaan verstoren dus ik zou zeggen experimenteer hier een beetje mee.

Daan

Daan Verbruggen
Prostaffer
Prostaffer

Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 12-12-08
Leeftijd : 53
Woonplaats : Purmerend

http://www.gosnoekbaars.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

geluid transducer Empty Re: geluid transducer

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum