De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

diepte kwijt

3 plaatsers

Ga naar beneden

diepte kwijt Empty diepte kwijt

Bericht van Rweijman vr 20 feb - 5:02

Geachte heren,

Voor ons werk gebruiken we momenteel de LCX-19C. Vaak gebeurt het dat we tijdens het varen (vaak als de bodem plots oploopt) de sonar de diepte kwijt is. Het diepte getal blijt dan (vaak op 2 meter) hangen en gaat knipperen. Ik heb al geprobeerd om de wisselen tussen 200 en 50 khz maar dit maakt niet uit. Na ongeveer 15 tot 30 seconden (of bij gelijke diepte) pakt de sonar de diepte weer op. Ik denk dat het ergen aan de instellingen ligt maar kan niet vinden wat het moet zijn. Hebben jullie een suggestie wat ik kan proberen?

BTW- de transducer zit netjes horizontaal achter de boot en steekt ongeveer 20-30 cm diep

Alvast bedankt voor jullie reactie

Vriendelijke groet,

Robert Weijman <*))))))><

Rweijman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Frenk Elings vr 20 feb - 6:45

Hallo Robert, hebben jullie de unit al eens een software update gegeven ? kun je misschien even je software versie vermelden ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Rweijman zo 22 feb - 21:28

Hallo Frenk,

Bedankt voor je reactie. Momenteel staat de standaard software vanuit de fabriek geïnstalleerd. Het gaat hier om versie 1.3.0
Kan je me vertellen hoe zo'n update werkt? En zou je me nog tips kunnen geven hoe ik het met instellingen zou kunnen verhelpen?

Vriendelijke groet

Robert Weijman

Rweijman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Frenk Elings zo 22 feb - 21:55

Hoi Robert, je loopt wel wat achter met je update's affraid . Persoonlijk denk ik niet dat het aan je instellingen ligt. Ik heb dat probleem destijds ook met mijn 19 gehad en het werd verholpen met een software update. Laten we hopen dat dat ook bij jou het geval zal zijn.

Ga naar http://www.lowrance.com/en/Products/Marine/Large-Screen-SonarGPS-Chartplotter-Combos/LCX-19C/Downloads/LCX-19C-Software-Update/

en volg de aanwijzingen op het scherm. Je zult wel gebruik moeten maken van een (leeg) MMC/SD kaartje. Gebruik in eerste instantie de (vet gedrukte) installer en als dat niet lukt gebruik je diegene (licht grijs gedrukt) die eronder staat.

Als de software erop staat stop je de SD in de (uitgeschakelde) 19. Zet de unit aan en hij zal automatisch beginnen met updaten.....thats all !

suc6.... Very Happy
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Rweijman di 24 feb - 5:02

Hallo Frenk,

De update is gelukt, bedankt voor je uitleg. We hebben vandaag getest. Het lijkt beter maar helaas begint de diepte onder de 1.2 meter weer te knipperen. We gebruiken de LCX 19c om dieptekaarten te maken. Daarvoor wil ik ook de ondiepe plekken kunnen registreren. Als je nog tips hebt graag. Op mn X125 kan ik namelijk wel 0.3 en 0.5 meter zien. Maar die heeft geen NMEA uitgang.

Volgende probleem waar ik tegenaan loop na de update is dat ik geen sonar log meer kan maken. De optie is geheel uit mijn menu verdwenen Sad . In de oude softwareversie 13.0 kon ik gewoon een "data sonar log" maken en ging er een record teken bovenin mijn scherm knipperen. Deze wil ik weer graag kunnen gebruiken. Kan je me hier aan helpen?

Vriendelijke groet

Robert Weijman
06-29248834

Rweijman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Danny Geysen di 24 feb - 8:38

Robert,

Je zou kunnen proberen manueel de sensitivity te verlagen. De LCX 19 is een krachtig toestel; het zou kunnen dat autosensitivity niet voldoende compenseert voor zulk ondiep water.

Wat de sonar log betreft. Weet je zeker dat je in het sonar scherm gekeken hebt en niet in het Map of Navigation scherm?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Frenk Elings di 24 feb - 22:28

Robert, heb je zoals Danny al aangeeft wel in het goede scherm (het sonar menu) gekeken ? In de regel is een update voor de verbetering van het toestel en haalt het geen functies weg.............
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Rweijman vr 27 feb - 2:27

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik zat in het verkeerde menu te kijken. Onder de knop "pages" moet je het "sonar" menu selecteren waardoor de mogelijkheid verschijnt om een sonar log te maken. Bedankt!

Toch blijven we op ondiep water het signaal verliezen. Zou het helpen om er een andere tranceducer op te zetten?

Groet Robert

Rweijman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Frenk Elings vr 27 feb - 3:49

Heel prettig als je als adviserend orgaan ook daadwerkelijk gelijk hebt Very Happy, daar zitten we tenslotte voor.

Minder gelukkig ben ik met het feit dat de update het "ondiep water" probleempje niet heeft opgelost. Ik geloof overigens niet dat een nieuwe transducer (met dezelfde specs) uitkomst zal bieden. Verder denk ik ook niet dat het aan je instellingen ligt, anders zou je op andere diepten ook al problemen hebben moeten ondervinden.

Heb je al geprobeerd wat Danny voorstelde om de sensitivity aan te passen ? (zie enkel berichten hierboven) en wat is de gemiddelde diepte die jullie altijd varen ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte kwijt Empty Re: diepte kwijt

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum