De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Instellingen Mark-5x DSI

5 plaatsers

Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Flip za 20 aug - 23:42

Hoi,

Ik heb onlangs een Mark-5x DSI gekocht. Volgens de handleiding zou ik ook toegang moeten hebben tot het "advanced menu".
Ik heb al vanalles geprobeerd maar dat kan ik niet vinden. Crying or Very sad
Kan iemand me vertellen hoe ik daar in kom?

grtz. Flip

En als niemand het antwoord weet, kan iemand me dan vertellen wat de hard reset is voor deze unit?


Laatst aangepast door Flip op ma 22 aug - 0:04; in totaal 1 keer bewerkt

Flip

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 20-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Flip zo 21 aug - 0:31

Even ter aanvulling:

Volgens de gebruiksaanwijzing zou ik alles terug moeten zetten op "default" en dan zou gevraagd worden of ik een advanced user ben.
Ik heb de unit al 2x terug gezet op default, en het enige wat dan gevraagd wordt is welke taalinstelling ik wil.

Dus dat is niet het antwoord dat ik zoek.

grtz. Flip

Flip

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 20-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Flip ma 22 aug - 2:05

Heb net met de winkelier gebeld die me de Lowrance DSI heeft verkocht, die snapte ook al niet waarom dat dat niet gaat, hij dacht dat er iets in de software niet klopte.
Dus als ik hem niet aan werken krijg kan ik hem ruilen voor een andere fishfinder.. ;-)

Btw, het is GEEN grijze import !!!!

Flip

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 20-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Danny Geysen ma 22 aug - 3:38

Flip,

Later op de avond mag je nog een seintje verwachten Nog even geduld. Smile
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Danny Geysen ma 22 aug - 6:35

Filip,

Hierbij de reset codes voor de Mark-5x DSI:
Instellingen Mark-5x DSI ResetMark5enElite5DSI
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Flip ma 22 aug - 7:06

Ten eerste; de Mark 5x DSI heeft geen GPS......

Ten tweede; heb het 5x geprobeerd maar het enige wat ik krijg is alles terug op fabrieksinstellingen en de unit vraagt welke taal ik wil.

Wat is er met deze unit aan de hand ?!?

Flip

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 20-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Flip ma 22 aug - 11:13

Kan hier iemand mij vertellen of je met zo'n DSI model ook de stijgers(meerval) kunt zien.... mij lijkt van wel omdat ie een vrij goed beeld heeft hoe het er onder water uit ziet onder je boot, maar heeft iemand deze al geprobeerd bij het meervallen (of bij iemand gezien)

Hoorde wel al van iemand dat je op 83khz beter de stijgers (meerval) krijgt te zien als op 200khz, maar de DSI modellen werken allemaal met 455khz en 800khz dus zie ik er dan uberhaupt wel met zoveel khz...??

Pfff word er een beetje leip van........ eigenlijk moest ik dat ding gratis krijgen om er wat reviews over te geven, dan weten we allen wat meer van de laatste nieuwe snufjes van Lowrance af..... nu blijft het gissen.........

Grt Flip

Flip

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 20-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Juan Gonzalez di 23 aug - 0:01

Flip schreef:Kan hier iemand mij vertellen of je met zo'n DSI model ook de stijgers(meerval) kunt zien.... mij lijkt van wel omdat ie een vrij goed beeld heeft hoe het er onder water uit ziet onder je boot, maar heeft iemand deze al geprobeerd bij het meervallen (of bij iemand gezien)

Hoorde wel al van iemand dat je op 83khz beter de stijgers (meerval) krijgt te zien als op 200khz, maar de DSI modellen werken allemaal met 455khz en 800khz dus zie ik er dan uberhaupt wel met zoveel khz...??

Pfff word er een beetje leip van........ eigenlijk moest ik dat ding gratis krijgen om er wat reviews over te geven, dan weten we allen wat meer van de laatste nieuwe snufjes van Lowrance af..... nu blijft het gissen.........

Grt Flip

Mijn persoonlijke kijk op jouw vragen Flip:
1. Of je stijgers gaat zien is van veel factoren afhankelijk. Er zijn nogal wat omstandigheden die het beeld kunnen beinvloeden, zowel in positieve als negatieve zin. Denk aan de mate van helderheid van het water, stroming en turbulentie, vegetatie, diepte, structuren, ruis enz. Daarnaast moet ook je bekabeling, accu en transducer op orde zijn. Ook zal je moeten leren hoe je de beelden dient te intepreteren. Dat kost tijd.

Maar persoonlijk denk ik dat het de gebruiker zelf is die wel/niet in staat is hetgeen te zien wat hij graag wilt zien, met in achtneming van de (on)mogelijkheden van het toestel. Uit ervaring weet ik dat je best wat tijd, energie en geduld in deze units moet stoppen. Maar de ervaring heeft mij ook geleerd dat het de moeite waard is om in deze nieuwe technologie te duiken en het onderste uit de kan probeert te halen. Op dit forum zijn altijd mensen bereid jou te helpen. Maar deze mensen zijn ook kritisch. Zo stel ik mij de vraag: hoeveel tijd heb je er inmiddels aan besteed om de unit in de vingers te krijgen? Waar zit de transducer? In welke omstandigheden heb je getest? Wat zijn je verwachtingen? Heb je wel de juiste unit voor het doel dat je voor ogen hebt of zou je niet een stapje 'hoger' moeten gaan (HDS)?

2. Je gaat zeker wat zien bij 455 of 800 kHz mits je settings en de eerder genoemde zaken op orde zijn. Deze frequenties horen nu eenmaal bij de Structurescan technologie. Bekijk de Structurescan beelden maar eens die in de diverse topics geplaatst zijn. Zitten toch hele aardige shots tussen

3. ??? scratch

Succes!

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van JuanP di 23 aug - 2:35

Meerval zit overag vaak op de bodem net als aal (paling), of vlak langs de oever in een hol. Pas als het schemer is gaan ze op pad. Als je ze echt wilt zoeken moet je in het donker op pad! Overigens kunnen de meervallen erg goed "horen" . Misschien dat ze schrikken van de sonar ping?
JuanP
JuanP

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Flip wo 24 aug - 3:41

Heb inmiddeld de unit teruggestuurd naar de dealer.
Het zou hier gaan om een fout in de software.

Krijg een nieuwe toegestuurd. Very Happy

Is me hier op het forum wel een beetje opgevallen dat eigenlijk niemand veel van de dsi-serie afweet, en dat is wel jammer. Lijkt wel alsof het merendeel gefocused is op de HDS.
Voor een HDS is mijn budget helaas niet toereikend.

Flip

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 20-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Danny Geysen do 25 aug - 0:06

Flip schreef:
Is me hier op het forum wel een beetje opgevallen dat eigenlijk niemand veel van de dsi-serie afweet, en dat is wel jammer. Lijkt wel alsof het merendeel gefocused is op de HDS.
Voor een HDS is mijn budget helaas niet toereikend.

Flip,

We zullen uw opmerking aankaarten bij Holland Nautic ...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Jepper do 13 sep - 21:44

O dear...
Nu bijna een jaar later heb ik precies het zelfde als hierboven geschetst. Is er inmiddels een oplossing gevonden of moet mijn unit ook terug?

Met groet,
Jep

Jepper

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 13-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Danny Geysen do 13 sep - 22:36

Je zult het toestel terug naar de dealer moeten sturen of tenminste toch contact moeten opnemen met je dealer.
Voor zover ik weet is er momenteel nog geen andere oplossing.

Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Jepper do 13 sep - 23:05

Danny Geysen schreef:Je zult het toestel terug naar de dealer moeten sturen of tenminste toch contact moeten opnemen met je dealer.
Voor zover ik weet is er momenteel nog geen andere oplossing.


Ok heb inmiddels al een mail gestuurd naar Holland nautic (??) zover ik weet zijn zij de importeur....

Thanks,
Jep

Jepper

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 13-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen Mark-5x DSI Empty Re: Instellingen Mark-5x DSI

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum