De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Instellingen X510c

3 plaatsers

Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Instellingen X510c

Bericht van Dennad do 21 mei - 20:24

Hallo,

Ik ben in het bezit van een X510c maar krijg geen mooi beeld op mijn scherm. Het scherm loopt snel vol en de bodem ziet er heel harkerig uit. Het is moeilijk om te omschrijven maar de bodem is niet mooi egaal. Heb alle instellingen al geprobeerd, gevoeligheid, ruis, oppervlakte, alles eigenlijk maar geen resultaat. Vaar op hetzelfde water als met mijn oude X125 dus daar kan het niet aan liggen.
Zeker 30% van mijn scherm is gevuld met oppervlakteruis. Het maakt weinig verschil of ik de oppervlakteklaarheid uit doe of hoog zet.

Wat zijn globaal de standaardinstellingen waarop de dieptemeter een juist beeld zou moeten geven?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,
Dennis

Dennad

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 21-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Re: Instellingen X510c

Bericht van Frenk Elings do 21 mei - 21:11

Hallo Dennis, kun je misschien een (duidelijke) scherm afbeelding plaatsen ? dan krijgen we een betere indruk van wat je precies bedoelt....
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Re: Instellingen X510c

Bericht van Danny Geysen vr 22 mei - 0:56

Dennis,

Over welke diepte hebben we het dan? Tot 2 m ? of dieper?

Mvg,
Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Re: Instellingen X510c

Bericht van Dennad vr 22 mei - 1:56

Hallo Frenk en Danny,

Ik heb wat foto's gemaakt om te laten zien hoe het beeld is. Na nog wat instellingen te hebben geprobeerd lijkt de bodem nu redelijk goed te zijn alleen loopt het scherm af en toe vol.

Danny, het ging voornamelijk onder de 2 meter diepte.
Heb vanmiddag tot 3,2 meter kunnen varen maar daar af en toe hetzelfde resultaat.

Als ik de foto's upload zijn ze van mega formaat dus geef hierbij even de links naar 2 foto's.

https://2img.net/r/ihimizer/img269/8035/afbeelding004.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img269/8035/afbeelding004.jpg

Dennad

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 21-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Re: Instellingen X510c

Bericht van Danny Geysen vr 22 mei - 10:27

Dennis,

Ik zou de auto-gevoeligheid uit zetten en proberen de gevoeligheid manueel te verminderen. Ondertussen ook eens kijken of via de oppervlakteruis instelling (hoog, medium) een beter resultaat te bereiken is.

Als dat niet voldoende is, zou ik auto-dieptebereik uitschakelen. Manueel instellen naar 5 m (of eventueel 10 feet, maar dan zit je met de 'feet' i.p.v. meters) en dan de sonar kaart limieten instellen (boven 1 m; onder bv. 3 m) Dan ben je in ieder geval een groot deel van de oppervlakteruis kwijt.

Je zou ook contact kunnen opnemen met de dealer/verkoper van het toestel en vragen of er een recentere firmware versie door de X510 C voor handen is.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Re: Instellingen X510c

Bericht van Dennad vr 22 mei - 19:36

Hallo Danny,

Zodra ik het water op ga zal ik weer een beetj egaan spelen met de instellingen.

Bedankt!

Groet,
Dennis

Dennad

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 21-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellingen X510c Empty Re: Instellingen X510c

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum