De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Elite-5x DSI

3 plaatsers

Ga naar beneden

Elite-5x DSI  Empty Elite-5x DSI

Bericht van Nick33 do 11 aug - 10:10

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe dieptemeter, mijn oog is gevallen op de Elite 5x dsi.
Ik ga hem bijna uitsluitend gebruiken voor de karpervisserij op grote en kleine meren, kanalen en rivieren. Diepters varieren van zo'n 1meter tot max 20meter
Mijn vorig toestel was heel basic ik zoek nu 1 die wat meer kan zoals meer gedetailleerd bodemgesteldheid/opstakels/wierbedden/spronglaag etc weergeven.

Zou dit een goede keuze zijn?

Mvg
Nick


Nick33

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite-5x DSI  Empty Re: Elite-5x DSI

Bericht van Bootvisser za 13 aug - 1:40

Ik heb zelf dan geen enkele ervaring met dit toestel maar het toeval wil dat ik gisteren
de nieuwste nieuwsbrief ontving van Doctor Sonar waar een stukje en wat pics over de DSI in staat. Ook in de vorige nieuwsbrief stond een stukje hierover. Hij is ook bezig met een dvd
over de DSI toestellen, kan misschien interessant voor je zijn. Ik heb zelf de HDS dvd`s en kan alleen maar zeggen dat die meer dan de moeite waard zijn!
Ik zal uit beide nieuwsbrieven zijn bevindingen hieronder plaatsen. Hopelijk ben je daar al iets mee geholpen, het lijken me geen verkeerde toestellen zo te zien.
Je kan hieronder mooi de vergelijkingen met de HDS toestellen zien, naar wat ik zo zie slaat de Elite DSI geen gek figuur.


Deel I , ik citeer;

Lowrance Elite DSI Review

I am testing the Lowrance Elite DSI and collecting data for a DVD on the Elite Series.
I collected images from the HDS using splitscreen sonar/DownScan on 455 kHz and the DSI at 800 kHz to minimize crosstalk.
The second image is short weeds with some tall ones using the DSI. The short weeds are the fuzzy layer on the bottom. The last image is from the HDS.
My first impression of the Elite DSI is comparable to the HDS DownScan in shallow water.


AquaVue pic
Elite-5x DSI  Dsi5

Elite DSI pic
Elite-5x DSI  Dsi6

HDS + Sturcture Scan pic
Elite-5x DSI  Dsi7

--------------------------------------------

Deel II , ik citeer;


Lowrance Elite DSI 2nd Impression

The Elite DSI performs better than I expected. I collected screenshots on my HDS and Elite DSI of the same targets taken simultaneously for comparison.
I have heard reports the DSI doesn't work unless you are moving, these images prove otherwise.
Take a look and make your own opinion.


Elite DSI, Baitfish
Elite-5x DSI  Dsi1v

HDS, Baitfish
Elite-5x DSI  Dsi2

Elite DSI at anchor
Bluegills and bass over weeds, water depth 15 feet weeds 12 feet
Elite-5x DSI  Dsi3

HDS
Elite-5x DSI  Dsi4n








Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite-5x DSI  Empty Re: Elite-5x DSI

Bericht van Nick33 wo 17 aug - 10:12

Bedankt Bootvisser, ik weet al weer iets meer.

Kan er iemand mij zeggen hoe ik eigenlijk de bodemhardheid moet aflezen/interpreteren op deze toestellen?

Nick33

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite-5x DSI  Empty Re: Elite-5x DSI

Bericht van JuanP do 18 aug - 7:21

Bij mijn LCX is geel hard, rood zachter, blauw nog zachter. Maar of de bodem van zand is of van klei etc kun je niet aflezen omdat de sonar alleen een verschil in hardheid laat zien.

Ik heb wel eens wat kaartjes gemaakt mer dr depth bottom type, aan aanrader!

Gr JuanP
JuanP
JuanP

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Elite-5x DSI  Empty Re: Elite-5x DSI

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum