De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Log sonar voorbeeld

2 plaatsers

Ga naar beneden

Log sonar voorbeeld Empty Log sonar voorbeeld

Bericht van Arie de Lange vr 15 jul - 8:26

Ondanks dat ik nog veel te leren heb om mooie screenshots te maken ben ik toch weer een stapje verder gegaan.
Ik heb de log sonar eens aan het werk gezet en daar val ik bijna van mijn stoel wat je daar ziet.
Als je normaal de log sonar afdraait kan je kiezen uit drie verschillende beelden: grijs-kleur- en structure
Je kan er weg klikken maar ook alle drie tegelijk afdraaien.
Ga dan naar window en klik daarna op Tile horizontal.
Ook zie je met behulp van de cursor waar je hem ook wilt zetten de positie, diepte, koers, snelheid en afstand van middellijn
Hier zomaar wat voorbeelden

Arie

Log sonar voorbeeld Logsonar01.th


Log sonar voorbeeld Logsonar03.th


Arie de Lange
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
Woonplaats : Zoutelande

Terug naar boven Ga naar beneden

Log sonar voorbeeld Empty Re: Log sonar voorbeeld

Bericht van Danny Geysen za 16 jul - 0:07

Dag Arie,

De Lowrance Sonar Viewer 2.1.0 (gratis) is inderdaad een heel handig stukje software.
http://www.lowrance.com/Downloads/Sonar-Log-Viewer-SLV/

In de eerste plaats om eerder opgenomen beelden te herbekijken en zoals je zelf al geeft, zowel het klassieke 2D-Sonarbeeld, als het Downscan- als het Sidescanbeeld. En indien gewenst alle 3 tegelijk, naast elkaar of onder elkaar. Bovendien zie je op een groot computerscherm één en ander nog duideljker dan op het (beperkt) beeldscherm van je Lowrance-toestel.

Daarnaast biedt het kleine gele pop-upscherm met informatie, zoals positie, diepte, enz ... nog bijkomende mogelijkheden. Jammer genoeg kan je van hieruit niet rechtstreeks waypoints creëren van interessante plaatsen, maar via een omweg kan het natuurlijk wel.

Het meest voor de hand liggende is de posities van interessante vis-stekken te noteren en rechtstreeks in je Lowrance-toestel in te geven, of onrechtstreeks via een computer waypointmanager. Zoals daar zijn: GDM 6 (gratis) http://www.lowrance.com/Downloads/GPS-Data-Manager-GDM/ , of waypoinfuncties in software zoals Navplanner, Oziexplorer, Fugawi, enz ... Vanuit deze programma's kan je exporteren naar het Lowrance USR-formaat en op deze manier de waypoints importeren in je toestel.

Enkele waypoints manueel ingeven is nog te doen, maar tientallen en zeker honderden waypoints is heel tijdrovend en bovendien ook erg foutgevoelig.

Dit hoeft echter niet allemaal manueel ... Met een beetje computercreativiteit kan je één en ander automatiseren. Dat is dan weer voer voor een handige tip, die ik één van de volgende dagen op de Helpdesk zal publiceren ...

Very Happy
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum