De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59

3 plaatsers

Ga naar beneden

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Empty Sreenshots HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez wo 29 jun - 2:36

Hallo allen,

Afgelopen weekend weer het water op geweest. Ik heb onlangs de upgrade naar versie 4.0.36.59 gemaakt. Ik was benieuwd of e.e.a. veranderd/verbeterd zou zijn t.o.v. versie 4.0.

Ik heb geen verschil kunnen ontdekken. Wel lukt het mij steeds beter om het beeld vrij te krijgen van de verticale strepen/ruis waar ik reeds eerder melding van maakte.

Mijn vragen:
1. Hoe beoordelen jullie de kwaliteit van de beelden/screenshots in zijn algemeenheid?
2. De rood/geel/blauwe 'wolk' van shot nr.12 en 15; wat zou dat kunnen zijn?
3. Idem voor wat betreft de blauw/rode 'wolk' van shot nr. 14 die tegen het talud aan ligt.
4. De rode vlek, links van het midden, op shot nr. 16; zou dat vis kunnen zijn?

URL=https://2img.net/r/ihimizer/i/shot12.png/]Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Shot12[/URL]
Shot nr. 12

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Shot15b
Shot nr. 15

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Shot14
Shot nr. 14

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Shot16
Shot nr. 16



Daarnaast een vraag van een hele andere orde. Mijn HDS 7 en HDS 5m zijn via een netwerkkabel op elkaar aangesloten. De HDS 7 heeft temperatuurweergave, de HDS 5m geeft geen teperatuurweergave. Ook hier heb ik een screenshotje van gemaakt (shot 3). De 'gegevensbron' is de HDS 7, in dat geval geen temp op HDS 5. Wanneer ik de HDS 5 selecteer als 'bron' dan geeft vervolgens de HDS 7 geen temp aan.

Komt dit bij andere HDS gebruikers ook voor?

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Shot3d
Shot nr. 3

Veel vragen en hopelijk nog meer stof tot discussie.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Vr. grt,

Juan Gonzalez

Ps. Morgen de volgende test: Lowrance HST-WSBL transeducer i.c.m. versie 4.0.36.59
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Sreenshots HDS versie 4.0.36.59

Bericht van marcel oomen wo 29 jun - 4:33

hoi juan,

heb dezelfde grote rode vlekken,
en moet eerlijk zijn,
dat ik mijn twijfels erbij heb.
het zou in principe een school vis moeten zijn, maar het is teveel van het goede.
ik denk nog steeds dat door de update de apparaten veel te gevoelig zijn, maw ze geven veel te snel/teveel grote rood/blauwe vlekken aan.
normaal, in het geval van een grote school vis, waren de vlekken niet zo 'vast' aan elkaar.
we komen gewoon aan het wachten totdat er een nieuwe update is.
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Sreenshots HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Danny Geysen do 30 jun - 9:36

Juan,

Zijn deze beelden afkomstig van je MinnKota US2 transducer of van de Lowrance transducer?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Sreenshots HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez do 30 jun - 10:01

Danny Geysen schreef:Juan,

Zijn deze beelden afkomstig van je MinnKota US2 transducer of van de Lowrance transducer?

Hoi Dannay,

Bovenstaande beelden zijn afkomstig van de US 2 transeducer i.c.m. de laatste update 4.0.36.59

Vandaag heb ik om en om de US 2 gebruikt en de HST-WSBL Lowrance transeducer. Ook geswitched tussen Generic 200/83 kHz en HST-WSBL / HST-WSU.
De screenshots zal ik morgen posten maar heb eigenlijk nauwelijks verschil gezien tussen beide transeducers. Wel gaf de Lowrance transeducer naast de verticale strepen ook diagonale strepen weer. Verder van alles en nog wat geprobeerd: gevoeligheid, scrolsnelheid, ping enz. enz.

De volgende test: De US 2 en de HST-WSBL gebruiken met versie 3.5. Zal er ook weer screenshots van maken.

Vr. grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Sreenshots HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Sreenshots HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum