De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez vr 1 jul - 7:52

Hallo allen,

Gisteren het water opgeweest. Op zowel mijn HDS 7 als HDS 5m zit nu versie 4.0.36.59

Ik heb getest met de ingebouwde transeducer van mijn Terrova (US 2) en de Lowrance transeducer (HST-WSBL). Ik heb weinig verschil kunnen bemerken tussen de verschillende transeducers. De Lowrance transeducer laat ook geregeld diagonale strepen zien. Verder van alles geprobeerd: scrolsnelheid, gevoeligheid, kleurlijn, ping, ruisonderdrukking etc.

Hieronder wederom een aantal screenshots.

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot1hds5mversie4
Screenshot 1 HDS 5m versie 4.0.36.59. icm HST-WSBL

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot2hds5mversie4
Screenshot 2 HDS 5m versie 4.0.36.59. icm HST-WSBL

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot3hds7versie40
Screenshot 3 HDS 7 versie 4.0.36.59. icm HST-WSBL

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot4hds7versie40
Screenshot 4 HDS 7 versie 4.0.36.59. icm HST-WSBL

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot5hds7versie40
Screenshot 5 HDS 7 versie 4.0.36.59. icm US 2

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot6hds7versie40
Screenshot 6 HDS 7 versie 4.0.36.59. icm US 2

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Screenshot7hds7versie40
Screenshot 7 HDS 7 versie 4.0.36.59. icm US 2

De volgende test doe ik zondag as. Ik ga downgraden naar versie 3.5 en test deze icm de Terrova US 2. Ik zal weer screenshots maken. Ik ga steeds meer de mening van andere forumgebruikers delen dat de laatste upgrade wel heel erg gevoelig reageert, vandaar de downgrade.

Reacties, altijd welkom!

Daarnaast een vraag van een hele andere orde. Mijn HDS 7 en HDS 5m zijn via een netwerkkabel op elkaar aangesloten. De HDS 7 heeft temperatuurweergave, de HDS 5m geeft geen teperatuurweergave. Ook hier heb ik een screenshotje van gemaakt (zie onder). De 'gegevensbron' is de HDS 7, in dat geval geen temp op HDS 5. Wanneer ik de HDS 5 selecteer als 'bron' dan geeft vervolgens de HDS 7 geen temp aan.

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Shot3y


Komt dit bij andere HDS gebruikers ook voor?

Vr. grt,

Juan Gonzalez


Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Danny Geysen vr 1 jul - 8:31

Juan Gonzalez schreef:

Daarnaast een vraag van een hele andere orde. Mijn HDS 7 en HDS 5m zijn via een netwerkkabel op elkaar aangesloten. De HDS 7 heeft temperatuurweergave, de HDS 5m geeft geen teperatuurweergave. Ook hier heb ik een screenshotje van gemaakt (zie onder). De 'gegevensbron' is de HDS 7, in dat geval geen temp op HDS 5. Wanneer ik de HDS 5 selecteer als 'bron' dan geeft vervolgens de HDS 7 geen temp aan.

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Shot3y


Komt dit bij andere HDS gebruikers ook voor?

Vr. grt,
Juan Gonzalez


Juan,

Volgens mij wordt deze data geshared via het NMEA2000 netwerk en ik vermoed dat jij enkel beschikt over het Ethernet netwerk? Vandaar de foutmelding ...

Zie uitleg hieronder over Temperatuur bronnen:

HDS will choose water temp. source as:
–NMEA2000 device. If not available then…
–HDS Sonar transducer. If not available then…
–Local sonar transducer.

Mvg,
Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez vr 1 jul - 8:53

Hallo Danny,

Ik beschik idd over een Ethernet netwerk. Wat ik niet begrijp is het feit dat bijvoorbeeld 'DEPTH' op beide units dezelfde informatie geeft. WTRTMP alleen op één van de units.

Hier raak ik het spoor bijster:
Zie uitleg hieronder over Temperatuur bronnen:

HDS will choose water temp. source as:
–NMEA2000 device. If not available then…
–HDS Sonar transducer. If not available then…
–Local sonar transducer.


Komt het er op neer dat WTRTMP alleen op beide units getoond worden wanneer je gebruik maakt van een NMEA 2000 netwerk? Of ligt het aan mijn instelling wat maakt dat ik maar op één unit WTRTMP kan aflezen?

Grt, Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Bootvisser za 2 jul - 0:01

Juan,

De storingen op je 2D sonar komen overeen met mijn beelden. Ook ih heb last van verticale strepen en andere troep door het beeld.
Mijn 2D sonar is sinds de 4.0 software eigenlijk zo goed als onbruikbaar geworden.
Ik wacht nog heel even af of er een nieuwe fix komt en anders ga ik onherroepelijk, hoe erg ik het ook vind, terug naar 3.5

Wat ik mij tevens nog afvraag is of onze bevindingen hier ook doorgestuurd worden naar Lowrance? Of worden deze alleen voor lief worden genomen hier en wordt er buiten dit forum verder niks mee gedaan?
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez za 2 jul - 0:19

Hoi Bootvisser,

Mee eens dat de 2D Sonar momenteel té veel troep laat zien. Ik krijg het beeld redelijk schoon met de functie 'gevoeligheid' maar ben dan alle vissymbolen ook kwijt.

Ik heb daarnet op mijn units versie 3.5 geinstalleerd. Morgen testen...Wanneer dit een verbetering oplevert hou ik het voorlopig bij 3.5, hoe spijtig ik dit ook vind.

Het lijkt mij sterk dat jij en ik de enige zijn met dit probleem. Ik kan niet beoordelen of er teruggekoppeld wordt door de helpdeskmedewerkers. Wel schat ik in dat in de VS dit probleem bekend is en dat de softwareontwikkelaars aan een oplossing werken. Ik heb een lijntje uitliggen in die richting en zal eens een balletje opgooien.

Wordt wederom vervolgd.

Grt,

Juan


Laatst aangepast door Juan Gonzalez op za 2 jul - 0:38; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : taalfout)
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Bootvisser za 2 jul - 7:18

Hoi Juan,

Op een Amerikaans forum (zie onderstaande link) heeft een prostaffer een oproep gedaan aan iedereen die problemen heeft met de 2D sonar sinds 4.0 om screenshots en settings te plaatsen.
Deze resultaten rapporteert hij rechtstreeks naar Lowrance zodat ze daar mee aan de slag kunnen.
Misschien zinvol dat je jouw screenshots en verhaal daar ook plaatst!

http://www.bbcboards.net/zerothread?id=698654
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez za 2 jul - 7:35

Bootvisser schreef:Hoi Juan,

Op een Amerikaans forum (zie onderstaande link) heeft een prostaffer een oproep gedaan aan iedereen die problemen heeft met de 2D sonar sinds 4.0 om screenshots en settings te plaatsen.
Deze resultaten rapporteert hij rechtstreeks naar Lowrance zodat ze daar mee aan de slag kunnen.
Misschien zinvol dat je jouw screenshots en verhaal daar ook plaatst!

http://www.bbcboards.net/zerothread?id=698654

Hoi Bootvisser,

Ik zal vandaag of morgen onze/mijn bevindingen posten op die Amerikaanse link. Ik heb vandaag ook nog wat navraag gedaan maar ben vooralsnog niet veel wijzer geworden. Maar ik ga zo dadelijk nog wat rondmailen...

Ik hou je op de hoogte!

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez za 2 jul - 8:26

Hoi Bootvisser,

Ik heb mij aangemeld bij BBC Boards. Jij ook Very Happy ?

Geen idee hoe ik daar de screenshots krijg geuploaded. Jij enig idee?

Wel een heel actief forum. Te gek dat er zoveel shots getoond worden. Veel info ook. Helemaal mijn ding (bassboats).

Grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Danny Geysen za 2 jul - 8:33

Juan,

Je leest hier bijna alleen maar zaken van mensen die problemen hebben met de 4.0; de anderen laten zich meestal niet horen.
Om je te bewijzen dat niet iedereen 'getroffen' is door deze minderwaardige 2-D sonarbeelden, post ik hier enkele screenshots van mezelf vandaag. De software versie is 4.0.36.59 en ik gebruik de externe Lowrance transducer HST-WSBL.

Zoals je kunt zien staat de Sensitivity op AUTO -2 , voor het overige zijn er geen aanpassingen gebeurd.
Wat mij betreft zien deze beelden er vrij goed uit. Het kan dus wel.

Helaas blijkt dit niet bij iedereen zo te zijn. Waarom is op dit ogenblik nog onduidelijk. Hopelijk komt er snel een oplossing voor deze HDS-gebruikers zodat iedereen weer 100% kan genieten van zijn gevavanceerde toestel(len).

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Th_shot9
Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Th_shot8
Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Th_shot7-1
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez za 2 jul - 8:58

Danny Geysen schreef:Juan,

Je leest hier bijna alleen maar zaken van mensen die problemen hebben met de 4.0; de anderen laten zich meestal niet horen.
Om je te bewijzen dat niet iedereen 'getroffen' is door deze minderwaardige 2-D sonarbeelden, post ik hier enkele screenshots van mezelf vandaag. De software versie is 4.0.36.59 en ik gebruik de externe Lowrance transducer HST-WSBL.

Zoals je kunt zien staat de Sensitivity op AUTO -2 , voor het overige zijn er geen aanpassingen gebeurd.
Wat mij betreft zien deze beelden er vrij goed uit. Het kan dus wel.

Helaas blijkt dit niet bij iedereen zo te zijn. Waarom is op dit ogenblik nog onduidelijk. Hopelijk komt er snel een oplossing voor deze HDS-gebruikers zodat iedereen weer 100% kan genieten van zijn gevavanceerde toestel(len).

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Th_shot9
Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Th_shot8
Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Th_shot7-1

Hoi Danny,

Zoals ik begrijp van het Amerikaanse forum heeft 80% geen last. 'Slechts' 20% ondervindt hinder na de upgrade van 3.5 naar 4.0.....Zoals ik al eerder meldde probeer ik morgen de 3.5 versie icm de US 2 en de HST-WSBL. Jouw beelden komen overeen met de mijne toen ik nog versie 3.5 gebruikte. Alleen ik zit met die verticale strepen na de upgrade.

Ook kwam ik onderstaande matrix tegen. De temperatuurweergave waar ik het eerder over had zou dus volgens deze matrix via ethernetwerk op beide units zichtbaar moeten worden, althans zo intepreteer ik het. Ik krijg het maar niet voor elkaar...Wat zie ik over het hoofd? Help scratch

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Matrixvn


Grt,

Juan


Laatst aangepast door Juan Gonzalez op za 2 jul - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : taalfout)
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Danny Geysen za 2 jul - 9:05

Juan Gonzalez schreef:

Ook kwam ik onderstaande matrix tegen. De temperatuurweergave waar ik het eerder over had zou dus volgens deze matrix via ethernetwerk op beide units zichtbaar moeten worden, althans zo intepreteer ik het. Ik krijg het maar niet voor elkaar...Wat zie ik over het hoofd? Help

Grt,

Juan

Juan,
Kijk eerst eens of het onder 3.5 wel lukt via Ethernet.

Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Bootvisser za 2 jul - 20:54

Juan Gonzalez schreef:Geen idee hoe ik daar de screenshots krijg geuploaded. Jij enig idee?


Juan,

Dat is toch heel simpel? Je doet het exact hetzelfde als hier en je copieert vervolgens de link in je reactie! Cool

@Danny, mooie sonarbeelden! Zo heb ik ze al een tijdje niet meer gezien!
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van marcel oomen zo 3 jul - 0:39

heb dezelfde beelden als danny,
bij troebel zoetwater willen er wel dikke diagonale strepen doorlopen, maar van verticale strepen geen last.
toch vind ik de ' vlekken' wat groot, mochten iets minder groot zijn.
paar dagen geleden op helder zoetwater geweest en toen ging het ook weer prima, net als op zee dus.
zo'n dag dat het hele plaatje klopte, de beelden van dr.depth, de taluds opgezocht en vis op de bodem, 5 s.b. mogen pakken binnen twee uurtjes en dit op de maasplassen.heerlijk gewoon.
het hele probleem ( bij mij dus dikke diagonale strepen) heeft dus met de helderheid van het water te maken, en dit heeft weer verband met de gevoeligheid van de hds na de update.
ik denk dat we steeds op hetzelfde terug blijven komen, de hds is te gevoelig op het moment.
lowrence zal er wel hard aan het werken zijn.
bootvisser, je woont bij mij in de buurt,
zouden we mijn hds eens in jou boot proberen?
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Juan Gonzalez ma 4 jul - 7:32

Bootvisser schreef:
Juan Gonzalez schreef:Geen idee hoe ik daar de screenshots krijg geuploaded. Jij enig idee?


Juan,

Dat is toch heel simpel? Je doet het exact hetzelfde als hier en je copieert vervolgens de link in je reactie! Cool

@Danny, mooie sonarbeelden! Zo heb ik ze al een tijdje niet meer gezien!

Hey Bootvisser,

Is idd simpel. In eerste intantie kon ik wel berichten posten maar de upload-functie voor beelden werd niet weergegeven scratch . Later opnieuw ingelogd. Toen verscheen het menubalkje met de verschillende opties zoals ook op dit forum.

Grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Bootvisser wo 6 jul - 18:46

marcel oomen schreef:
bootvisser, je woont bij mij in de buurt,
zouden we mijn hds eens in jou boot proberen?
grts, marcel.

Marcel, lees net pas je uitnodiging! Cool
Een keer samen vissen lijkt me leuk, laat maar wat horen je weet me te vinden...
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59 Empty Re: Nieuwe Sonarbeelden HDS versie 4.0.36.59

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum