De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met Navionics Platinum Plus? Empty Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

Bericht van Juan Gonzalez za 18 jun - 6:37

Beste (HDS) gebruikers,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Navionics Platinum Plus kaart. Voor de volledigheid gaat het om het volgende kaartje:
Hamburg/Dunkerque PL
+/XL MSD
MSD/5P398XL

Misschien naïef maar ik heb mij bij de aankoop een beetje laten leiden door de mooie 3D beelden waarmee geadverteerd wordt. Misschien dat in de States de beelden op een andere manier tot stand komen (??) maar eigenlijk vind ik het een beetje tegenvallen hetgeen 'beloofd' wordt, nl.
- verbeterde 3D view
- high-res top-down photo overlay
- panoramic port photographs
- enz. enz.

Je moet wel heel ver uitzoemen wil je het beeld scherp krijgen. Een beetje inzomen betekent automatisch dat je ernstig inlevert t.a.v. de beeldscherpte. De pixels zijn gewoonweg te grof om dan nog details te herkennen.

Wat zijn jullie ervaringen? Heeft dit kaartje voor jullie een toegevoegde waarde? Zo ja, in welke omstandigheden gebruik je de 'beloofde' toepassingen?

Ben benieuwd naar de reacties.

Bedankt alvast!

Vr. grt,

Juan Gonzalez

Ps. Het kaartje zit in de HDS 7.
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Navionics Platinum Plus? Empty Re: Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

Bericht van Danny Geysen za 18 jun - 6:53

Juan,

Misschien niet direct een antwoord op je vraag, maar als je de topics op het Forum doorneemt, zal je snel merken dat wij op de Helpdesk die Navionics Platinum Plus kaart niet echt aanbevelen, en zeker niet voor zoetwatervissers.

Niet omdat die kaart slecht zou zijn, integendeel. Maar ze biedt gewoon te weinig toegevoegde waarde voor onze manier van vissen op zoet water. Het is soms mooi om zien, maar meer ook niet ...

Maar ik kan me wel voorstellen dat zij voor zeilers en plerziervaarders aan de kust wel een toegevoegde waarde heeft om een eerste indruk te krijgen van een nieuwe jachthaven, aanlegplaats enz... Maar dat is dan weer een ander verhaal.

Misschien dat ook 'zeevissers' er wel voordeel bij hebben, maar dan lees ik uiteraard ook graag op welke manier zij daar extra informatie uit halen?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Navionics Platinum Plus? Empty Re: Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

Bericht van Juan Gonzalez za 18 jun - 7:14

Hey Danny,

Ik ben niet zo thuis in de zeil -en pleziervaart voor wat betreft de kustgebieden maar begrijp wat je bedoelt. Het doel waar deze gebruikers dit kaartje voor hebben aangeschaft verschilt natuurlijk t.o.v. het doel dat wij zoetwatervissers voor ogen hebben. Wij (zoetwatervissers) zijn op zoek naar taluds, platen, vaargeulen ed. Ik had een beetje gehoopt dat er wat meer details zichtbaar zouden zijn bij ingangen van havens, bruggen, kribvakken ed.

Wellicht kunnen we nog iets leren van de zeevissers.

Bedankt weer voor je reactie Danny.

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Navionics Platinum Plus? Empty Re: Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

Bericht van solid zo 19 jun - 1:43

Juan,
Ik heb hetzelfde kaartje als jij, en heb de extra opties, tot nu toe, nog niet gebruikt. Gebruik de HDS5 pas kort dus ben ook nog niet echt bekend met de vele opties, en gebruik apparaat ook niet voor het vissen. Mij was echter voor da aankoop wel duidelijk dat de mooie 3D beelden voor Nederland niet van toepassing zijn. Heb voor de platinum+ kaart gekozen omdat deze er als leuke aanbieding bijzat en mijn vaargebied voorlopig toch niet groter zal zijn dan Nederlandse binnenwateren. Mensen die groter vaargebied heeft met name zee kunnen denk ik beter kiezen voor de gold versie.

gr Solid

solid

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 23-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Navionics Platinum Plus? Empty Re: Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

Bericht van Juan Gonzalez zo 19 jun - 8:11

Hoi Solid,

Verwacht ook niet teveel van de opties hoor. Wat wel aardig is dat je de 'photo transparency' kunt instellen. Hiermee maak je een mix van de foto en het 'traditionele' waterkaartje. Uiteraard kun je het beeld in 3D weergeven. Lijkt nog het meest op Google Earth. Uiteraard is ook de optie Camera Pan en Kaart Rotatie aanwezig. Met wat fantasie kun je de ondiepere platen zien. Die kleuren nl. lichtblauw op tegen een donkerblauwe kleur die de meer diepere delen laten zien. Voor mij als roofvisser (snoek) relevant. Maar inzoomen...no way. De platinum plus zit in de HDS 7. De Gold in de HDS 5. Maar kan natuurlijk de kaartjes ook wisselen...

Vr. grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Navionics Platinum Plus? Empty Re: Ervaringen met Navionics Platinum Plus?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum