De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS 4.0 patch beschikbaar

5 plaatsers

Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser wo 15 jun - 9:15

De patch voor de 4.0 HDS update staat online!

Release notes:
http://www.lowrance.com/upload/Lowrance/Documents/Software_Updates/HDS_Software_Update_release_notes.pdf

• Corrected issue with Weather Watchbox not scrolling
• Corrected issue with Watchbox Alarms causing unit reboot under when in non‐chart mode
• StructureScan range no longer restricted in Shallow Water mode
• StructureScan image restores properly after use of Zoom feature
• Times for Tides & Currents corrected
• Early production 5x units now upgradeable

Echter geen woord over een 2D sonar fix.

Downloaden kan via:
http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/HDS-Software-Update

Zal hem van het weekend eens installeren en testen....

Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Frenk Elings wo 15 jun - 9:22

Boot....die fix zit waarschijnlijk pas in de volgende update.....kan elk moment uitkomen.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser wo 15 jun - 19:37

Frenk Elings schreef:Boot....die fix zit waarschijnlijk pas in de volgende update.....kan elk moment uitkomen.

Dat hoop ik toch van harte, want ik heb er toch veel last van. Ik had eigenlijk verwacht dat dat in deze patch verwerkt was omdat er zoveel mensen
zijn die hier problemen mee hebben.
Enig idee wat "binnenkort" is in dit geval? Weken of maanden?
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Juan Gonzalez do 16 jun - 8:22

Bootvisser schreef:De patch voor de 4.0 HDS update staat online!

Release notes:
http://www.lowrance.com/upload/Lowrance/Documents/Software_Updates/HDS_Software_Update_release_notes.pdf

• Corrected issue with Weather Watchbox not scrolling
• Corrected issue with Watchbox Alarms causing unit reboot under when in non‐chart mode
• StructureScan range no longer restricted in Shallow Water mode
• StructureScan image restores properly after use of Zoom feature
• Times for Tides & Currents corrected
• Early production 5x units now upgradeable

Echter geen woord over een 2D sonar fix.

Downloaden kan via:
http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/HDS-Software-Update

Zal hem van het weekend eens installeren en testen....


Hey Bootvisser,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen m.b.t. deze update. Ik wacht nog heel even. Zit ook te wachten op die 2D Sonar fix.

Hopelijk toch weer een kleine verbetering t.o.v. de vorige versie.

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser do 16 jun - 19:12

Juan,

Ziet er naar uit dat het testen niks wordt van het weekend met de weerswaarschuwingen die men gisteren afgegeven heeft. Mij niet gezien dan op het water!
Zal dus minimaal tot volgend weekend moeten wachten.

Wat ik echter op een ander forum lees is dat Lowrance het 2D sonar probleem helemaal niet erkent en de schuld geeft aan de ingebouwde trollmotor transducer.
Dan zouden dus hele volksstammen ineens een defecte TM transducer hebben?
Terwijl ik niet eens een TM transducer heb maar heb toch die problemen sinds 4.0
Slechte reactie van Lowrance wat mij betreft en hopelijk blijven zich meer mensen melden zodat Lowrance niet meer onder dit probleem uit kan en er een degelijke fix voor komt.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Juan Gonzalez do 16 jun - 23:01

Bootvisser schreef:Juan,

Ziet er naar uit dat het testen niks wordt van het weekend met de weerswaarschuwingen die men gisteren afgegeven heeft. Mij niet gezien dan op het water!
Zal dus minimaal tot volgend weekend moeten wachten.

Wat ik echter op een ander forum lees is dat Lowrance het 2D sonar probleem helemaal niet erkent en de schuld geeft aan de ingebouwde trollmotor transducer.
Dan zouden dus hele volksstammen ineens een defecte TM transducer hebben?
Terwijl ik niet eens een TM transducer heb maar heb toch die problemen sinds 4.0
Slechte reactie van Lowrance wat mij betreft en hopelijk blijven zich meer mensen melden zodat Lowrance niet meer onder dit probleem uit kan en er een degelijke fix voor komt.

Hoi Bootvisser,

Klopt, morgen aan de kust 7 Bft. Dan kan het op mijn thuiswater (Maas) ook flink spoken.

Interessant hetgeen je te melden hebt m.b.t. de 2D sonar problemen. Als ik je verhaal goed begrijp zouden de horizontale strepen die ik op de HDS zie veroorzaakt worden door de ingebouwde trolling transeducer. Ik gebruik de Universal Sonar 2 van mijn Terrova. Als ik mijn Lowrance HST-WSBL transeducer zou gebruiken dan zou ik van mijn 2D probleem verlost zijn. Ik maak dan immers geen gebruik van de ingebouwde transeducer. Interessante theorie die ik zeker in de praktijk ga uitproberen. Maar eigenlijk zeg jij dat het ene los staat van het ander. Jij gebruikt immers een losse transeducer en ondervindt hetzelfde 2D probleem.

Ik heb op Amerikaanse forums wat rondgeneust. Aan de andere kant van de plas dezelfde problematiek. Vanaf versie 4.0 ruis en verticale strepen. Dit bij gebruik van verschillende type transeducers in diverse omstandigheden. Lijkt toch steeds meer een software probleem. Het zou, maar het is maar een theorie, kunnen dat binnen versie 4.0 elke transducer die je op de unit aansluit zorgt voor ruis of verticale strepen. Op mijn beeldscherm zie je om de 2 cm een verticale streep verschijnen. Misschien moet ik wat pielen met de pingsnelheid om te kunnen zien of het 'tijdsinterval' verandert. Zo ja, dan lijken die verticale strepen gerelateerd te zijn aan de pulserende werking van de transeducer.

Tja, en mocht toch blijken dat e.e.a. veroorzaakt worden door een TM transeducer dan ben ik benieuwd wie de verantwoordelijkheid op zich neemt om dit op te lossen.

We volgen de ontwikkelingen nauwlettend!

Vr. grt,

Juan


Laatst aangepast door Juan Gonzalez op do 16 jun - 23:23; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : taalvoud)
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser do 16 jun - 23:53

Hoi Juan,

Ik heb zelf ook de hst-wsbl transducer. Met de ping snelheden heb ik ook al ge-experimenteerd maar geen verbetering helaas.
Eigenlijk al vanalles gedaan wat ook gesuggereerd werd op de ander fora. Dus ook de freshwater optie, tevens ook met andere settings als gevoeligheid, chartspeed, ruisonderddrukiing, colorsetting etc.
You name it, heb het allemaal al geprobeerd afgelopen weekend echter allemaal zonder noemenswaardige verbetering!
Ligt duidelijk ergens in de software.

Hopelijk wordt dit wel binnen afzienbare tijd opgelost want vind het 100x niks zo!
Terug naar 3.5 wil ik eigenlijk ook niet omdat de 4.0 aan de andere kant een hoop mooie dingen met zich meebrengt zoals 3 schermen op de hds5 & 7 en het blauwe palette op de SS.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van marcel oomen vr 17 jun - 1:46

ikzelf heb de HST-WSBL transeducer en heb nergens geen last van..
zal wel geluk hebben.

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Danny Geysen vr 17 jun - 6:44

Blijkbaar heerst er een hoop onduidelijkheid i.v.m. het 2D-sonar ruisprobleem na de oorspronkelijke 4.0 (versie 4.0.36.56) update en zelfs nu nog na de patch (versie 4.0.36.59)

Niet alle gebruikers ondervinden de gemelde problemen, sommige wel, anderen niet.

Daarom is het misschien best om nog enkele dagen geduld te oefenen; ik ben er van overtuigd dat er ernstig aan gewerkt wordt om op te sporen wat er juist aan de hand is en mogelijke oplossingen uit te werken..
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Danny Geysen zo 19 jun - 21:40

Misschien een tip voor diegenen, die wel 2-D sonarproblemen ondervinden na de 4.0 update:

Indien mogelijk, sluit uw HDS eens aan op de transducer van iemand die geen moeilijkheden ondervindt.

Misschien is er een probleem met de 4.0 software in combinatie met sommige transducers ? (verschil tussen oudere en meer recente transducers ?)
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van marcel oomen do 23 jun - 2:19

marcel oomen schreef:ikzelf heb de HST-WSBL transeducer en heb nergens geen last van..
zal wel geluk hebben.

grts, marcel.

moet hier toch van terugkomen...
ben vandaag een uurtje op het zoetwater geweest en alles zit ook vol ruis.
heeft dus niks met de transducer te maken, maar misschien met de heldeheid van het water.
ik denk dat de nieuwe update te gevoelig is, en alles maar dan ook alles wil registreren.
hopenlijk snel een oplossing,

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Juan Gonzalez do 23 jun - 5:24

marcel oomen schreef:
marcel oomen schreef:ikzelf heb de HST-WSBL transeducer en heb nergens geen last van..
zal wel geluk hebben.

grts, marcel.

moet hier toch van terugkomen...
ben vandaag een uurtje op het zoetwater geweest en alles zit ook vol ruis.
heeft dus niks met de transducer te maken, maar misschien met de heldeheid van het water.
ik denk dat de nieuwe update te gevoelig is, en alles maar dan ook alles wil registreren.
hopenlijk snel een oplossing,

grts, marcel.

Dus ook bij jou heeft het '4.0 Sonar 2D virus' toegeslagen. Wellicht heb je gelijk en is de nieuwe opdate te gevoelig. Heb jij ook van de verticale strepen op je beeld? Ik heb enkele screensots gepost onder de topic Sonar.

Eigenlijk zou ik voor de 'grap' versie 3.5 weer op de HDS willen zetten en kijken hoe groot het verschil is. Kun je i.p.v. upgraden ook downgraden? Dus van 4.0 terug naar 3.5?

En...gedeelde smart is halve smart Sad

Grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser do 23 jun - 5:50

Juan Gonzalez schreef:Eigenlijk zou ik voor de 'grap' versie 3.5 weer op de HDS willen zetten en kijken hoe groot het verschil is. Kun je i.p.v. upgraden ook downgraden? Dus van 4.0 terug naar 3.5?

Yup, dat is mogelijk! Cool

Je kan de 3.5 software via onderstaande link downloaden mocht je hem niet meer hebben;
http://www.lowrance.com/Products/Marine/HDS-High-Definition-System/HDS-3
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van marcel oomen do 23 jun - 5:56

ja, hij geeft ook vertikale strepen, allen niet zoveel als op de foto.
maar er zijn veel schuine dikke strepen, die ik niet kan plaatsen , en hij geeft wel erg veel dikke vissen aan, het zou er moeten stikken van de meervallen, haha.
en dan nog ruis, hé.
kan dit idd weg krijgen met de gevoeligheid te veranderen, maar denk niet dat dat de oplossing is.
dus we wachten gewoon nog effe af,

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Juan Gonzalez do 23 jun - 6:12

Aankomend weekend dus verschillende transeducers uitproberen (HST-WSBL versus US 2 van Terrova en daarnaast een SD-kaartje met versie 3.5 mee.

Wordt vervolgd.

Vr. grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser za 25 jun - 22:31

Nou mensen, gisteren wezen vissen en natuurlijk gelijk de nieuwe patch getest.
Ben zowat verzopen met al die regen die ik over me heen kreeg, niet normaal meer zeg, er kwam maar geen einde aan! Shocked
Zat helemaal in m`n pak weggekropen en dacht maar de hele dag God waar ben ik toch weer aan begonnen.
Na afloop op de helling bleven de liters.....en liters......en liters buiswater maar uit de stop lopen. Ik dacht nog als ik Limburg maar niet blank zet dalijk haha!

Anyway, de hamvraag is nu natuurlijk of ik significante verbetereingen op de 2D sonar had? Hier kan ik héél kort over zijn: NEEN!
Alle rotzooi/ruis en verticale strepen zaten er nog steeds in, net zoals ik al vermoeedde. Ging ook niet weg na van allerlei instellingen weer uitgeprobeerd te hebben....

Wilde er screenshots van maken maar dat lukte helaas niet.
De 7M zag om een of andere reden de sonar van de 5X niet en gaf "No Source" aan terwijl ik de sonar zowel op de 5X als ook op de 7M op Global had staan.
De sonar op de 5X werkte wel maar daar heb je dan, zoals bekend, weer geen kaartslot op zitten en heb je dus niks aan screenshots. Nog wat instellingen na gelopen maar niet kunnen
ontdekken waarom de 7M "No Source" aangaf. Iemand een idee?
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Danny Geysen za 25 jun - 23:53

Bootvisser schreef:Wilde er screenshots van maken maar dat lukte helaas niet.
De 7M zag om een of andere reden de sonar van de 5X niet en gaf "No Source" aan terwijl ik de sonar zowel op de 5X als ook op de 7M op Global had staan.
De sonar op de 5X werkte wel maar daar heb je dan, zoals bekend, weer geen kaartslot op zitten en heb je dus niks aan screenshots. Nog wat instellingen na gelopen maar niet kunnen
ontdekken waarom de 7M "No Source" aangaf. Iemand een idee?

De eerste optie onder SONAR is Netwerk. Deze stond geselecteerd ?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Bootvisser zo 26 jun - 0:06

Bedoel je of die op Global stond? Voor zowat ik weet heb ik alle netwerk opties op beide units op global gezet.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 4.0 patch beschikbaar Empty Re: HDS 4.0 patch beschikbaar

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum