De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI

2 plaatsers

Ga naar beneden

Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI Empty Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI

Bericht van Floris0162 wo 23 maa - 2:25

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort problemen met mijn Elite 5 HDI unit met 83/200khz transducer. Op het moment dat ik hem opstart geeft hij een diepte aan van 0.5m en hierbij ook meten het ondiep alarm. Dit doet hij of het water nu 1m of 20m diep is. De enige manier of het weer goed te krijgen is meerdere keren de unit afsluiten en opnieuw opstarten of de stroom er af te halen en er weer op te zetten. Dit is meestal een keer of 3/4 maar kan oplopen tot een keer of 10/15 wat erg irritant is tijdens het vissen. De software is geupdate en werkt prima nadat ik hem meerdere keren heb afgesloten en weer opgestart. Terug zetten naar fabrieksinstelling helpt ook niet en ik heb ook alle bekabeling opnieuw aangesloten zonder verbetering.  confused

Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Mvg,
Floris.

Floris0162

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI Empty Re: Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI

Bericht van marcel oomen wo 23 maa - 19:19

heeft je transducer geen last van caviatie (luchtbellen) van je schroef.?
maw zit je transducer wel op de goede plek.?
probeer eens zonder draaiende motor of die het dan wel goed doet na opnieuw opstarten.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI Empty Re: Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI

Bericht van Floris0162 vr 22 apr - 4:31

Beste Marcel,

Hartelijk bedankt voor je antwoord en excuus voor mijn late reactie. De transducer zit op goede plek onder aan mijn spiegel gemonteerd en het probleem doet zich zowel voor tijdens het varen als wanneer de motor uit staat. Aangezien alles wel perfect werkt na het afsluiten en opstarten neem ik aan dat het niet aan de transducer ligt maar aan de unit zelf of de communicatie tussen de unit en de transducer. Ik kan er alleen niet bij waarom hij het wel doet na het meerdere malen opnieuw opstarten terwijl er fysiek niks is veranderd.

Groet,
Floris


Laatst aangepast door Floris0162 op vr 22 apr - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : extra toevoeging)

Floris0162

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI Empty Re: Storing diepte Lowrance Elite 5 HDI

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum