De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

4 plaatsers

Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van joeri wilmssen do 22 okt - 3:20

Hallo,

Is er ondertussen al één of andere oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van mijn HDS Gen2 Touch met de zelfgemaakte AT5 zeekaarten? Heb al eens met de medium en de kleine AT5 kaart geprobeerd maar dit blijkt evenzo niet werkzaam (te weinig detail en toestel reboot nog steeds af en toe).



Met vriendelijke groeten, Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Fredje do 22 okt - 8:05

Ik ben er gelukkig van af die hds van mij deed het ook steeds opnieuw.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van joeri wilmssen vr 23 okt - 6:33

Hallo,

Goeds dit te horen Fredje.

Ik had eerder gehoopt dat er iemand zou antwoorden dat het met een software update verholpen kan worden of dat je met enkele 'kunstgrepen' dit probleem kan oplossen.

Zoals al vermeld in originele post is de 'medium' en 'kleine' kaart niet bruikbaar wegens veel te weinig detail. Dan kan ik evengoed de ingebouwde wereldkaart gebruiken...

Is er een mogelijkheid om de grote zeekaart te verkleinen naar een kleiner gebied (ik heb bvb het gebied vd Waddeneilanden enz...niet nodig) zodat de file-grootte flink kan verkleind worden. Ik heb namelijk het idee dat het de filegrootte is dewelke mijn unit laat crashen. Dit komt er natuurlijk van wanneer je een spreekwoordelijke vooroorlogse microcontroller/processor in een nieuw en modern toestel stopt. :-)

Met vriendelijke groeten,    Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Fredje za 24 okt - 7:37

Haha de processor is wel wat te traag dat klopt maar wat mij op viel na veel dingen geprobeerd heb is dat de HDS gevoelig is voor de sd kaarten heb er vijf geprobeerd waarvan er twee het redelijk deden.
En wat mij op viel de werk spanning 12 volt is wel minimaal gaat het iets onder de 12 volt begon die vast te lopen en starte die opnieuw op.
Ik heb nu vijf kaarten en een lijst met alle telefoon nummers erop staan en hou de spanning rond de 14 volt en werkt tot heden goed.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Danny Geysen zo 1 nov - 22:20

Joeri,

Waar heb je de kaarten vandaan? Zij het rasterkaarten? Vectorkaarten? of gemengd? Hoe groot is het gebied dat je op de SD-kaart hebt? Kan je wat meer detail geven over de kaarten zelf. Er zijn inderdaad limieten om een systeem draaiende te houden ...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van joeri wilmssen zo 8 nov - 6:36

Hallo Danny,

Ik gebruik de recente Benelux kaarten die ik enkele weken geleden gedownload heb. (zie onderstaande knipsel)
Ik zet ook wel steeds de drie formaten op de SD-kaart....

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  5fgfwx

Daarvoor gebruikte ik de volgende:

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  2rz5u37

Ik merk eigenlijk weinig verschil in dit hinderlijke rebooten tussen de twee verschillende versies.
Ik werk wel steeds met de "grote kaarten" omdat de medium en kleine weinig meerwaarde bieden tov de ingebouwde Lowrance wereldkaart.
Ik zou heel blij zijn mocht dit constante hinderlijke rebooten opgelost raken? (occasioneel rebooten heb ik geen probleem mee maar de twee vistrips de voorbije week rebootte de unit zowat elke 2 minuten. Op die manier kan je niet van navigeren spreken...)

Hier nog een knipsel van de bestandslocatie zoals ze  op de SD-kaart staan die uit mijn HDS Gen 2 touch unit komt:

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Qosrci

Mvg,   Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Danny Geysen zo 8 nov - 8:23

Joeri,

Het constant rebooten van het toestel ligt niet aan het toestel zelf, maar aan de verschillende AT5 files.
Ik vermoed dat je AT5-files van verschillende bronnen samengevoegd hebt. Soms zijn die gewoonweg niet compatibel met elkaar en doen ze het toestel crashen.

Ik vermoed dat dit ook verschillende lagen zijn, met steeds andere informatie. Is er een laag bij met gebouwen, enz.... Heb je die echt nodig op de waterkaart? M.a.w. kan je bepaalde lagen, die je niet echt nodig hebt, verwijderen? Dat zal zeker ten goede komen aan de stabiliteit van het toestel.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van joeri wilmssen za 21 nov - 8:14

@ Danny,

Welke open source zeekaarten voor de Nederlandse of Belgische kust (met redelijk wat detail) raad je me dan aan? Ik heb precies wel de indruk dat mijn toestel met de laatste Benelux kaarten veel vaker vastloopt al is de grootte van de 'large' file bijna de helft kleiner...

mvg, Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Peter W za 21 nov - 23:32

Ik heb ook problemen gehad met opnieuw opstarten, sinds ik bepaalde AT5 files weg laat, heb ik geen problemen meer.
(en dit zelfs met een HDS 3)

Je zou misschien kunnen proberen welke open sea map files je weg kan laten, waarbij je toch een kaart naar wens overhoud.

Wat ik doe ik is een basiskaart uit open street map gebruiken, , met daarbij AT5 files uit open sea map.

Zo heb ik bijvoorbeeld alleen de NL_V2_OpenSeaMap_ files gebruikt.
Als ik daarnaast ook de NL-V2B_ files toevoeg, krijg ik problemen met spontaan opstarten.

Bovendien gaven de NL-V2B_ files ook een conflict in Reefmaster.
Voor mij (binnenwater), Heb ik aan NL_V2_OpenSeaMap_  genoeg. Dit zijn boeien.


Als je wat dingen wilt proberen:

Atlas 12 open street Nederland:
https://www.dropbox.com/sh/f9ht3462rloshe9/AAAFqwWBVUWrcAKl28udbGyda?dl=0

Download deze drie AT5 files voor alle drijvende markeringen (boeien) van Nederland.
Getest en werkend op HDS Gen2 (firmware 2.1 of hoger) en HDS Gen3
https://www.dropbox.com/sh/prcvqeq2j42e6c9/AADh_VmPCIRNGt90UMYvp4t_a?dl=0

Acknowledgement:
Data by OpenStreetMap.org Contributors under CC BY-SA license.
http://www.openstreetmap.org/#map=5/51.500/-0.100
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van joeri wilmssen za 21 nov - 23:58

hallo Peter,
Allereerst bedankt voor het snelle antwoord.
Moet je de drie AT5 files voor de drijvende markeringen alle drie op je toestel zetten of volstaat de grootste file?
Dus wat jij voorstelt is de large-file van de atlas 12 te gebruiken met de open-sea map voor de markeringen.

Ps. Ik vermoed ook wel dat een Gen3 een veel recentere processor heeft die hopelijk wat meer op de toekomst berekent is...

MVG,      Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Peter W zo 22 nov - 2:30

Gewoon de large, medium en small van Nederland en de large, medium en small van de boeien.

Diverse malen switchen kaart naar splitscreen, in,- en uitzoomen en kijken of je toestel stabiel is.

Eventueel dan meerdere files van open sea map toevoegen en wederom kijken of alles stabiel is.
Maar misschien geven meer files helemaal geen meerwaarde op je kaart, dus waarom deze dan opnemen.

Zelf heb ik thuis een voeding en extra voedingskabel, dan gaat dat uitproberen allemaal wat sneller.

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Danny Geysen zo 22 nov - 7:53

Dit is net wat ik bedoel. Deze kaarten zijn gemaakt door (handige) hobbyisten, maar ze zijn niet geoptimaliseerd. Door een bepaalde laag weg te laten, die je toch niet echt behoeft, kan alles ineens veel vlotter draaien.

Een bepaalde combinatie van kaarten kan misschien nog wel goed draaien op een HDS Gen3, maar niet meer op een HDS Gen2 touch. Ook de hoeveelheid vrij interne geheugen speelt een grote rol. Zeker bij een Gen2 Touch kan het belangrijk zijn of er niet te veel sporen op je toestel staan; of je niet per ongeluk een (klein stukje sonarlog op je interne geheugen hebt enz...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van joeri wilmssen za 9 jan - 9:46

Hallo Peter,

Ik heb uw advies uit vorige post opgevolgd en enkele files weggelaten. Ik moest alleen nog even wachten voor ik het kon testen op mijn HDS gen2 touch.
Net voor kerstmis heb ik me in de VS een blauwe Lowrance voedingskabel cadeau gedaan (een heel stuk goedkoper dan hier).
Tijdens de kerstvakantie heb ik dan mijn unit enkele uren op laten staan, ik heb gezoomd, menu's ge-opend, gesplitscreened en geprutst en de unit bleef mooi werken.
Het enige minpuntje is dat het land en de zee dezelfde kleuren hebben en dat er dus enkel een lijntje loopt tussen water en land.

Binnenkort kan ik alles terug gaan uittesten op het water.

Met vriendelijke groeten,   Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??  Empty Re: is er al een oplossing voor het constant hinderlijke rebooten van AT5 kaarten??

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum