Lowrance stuurautomaat
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Lowrance stuurautomaat
Hallo,
Net een nieuwe boot gekocht, gelijk een moeilijke vraag over de stuurautomaat.
Boot is een barracuda 9 met yamaha buitenboord 350pk.
Op de boot staat standaard een HDS10Gen2 en ik wil een stuurautomaat van lowrance laten monteren.(000-117-48001).
De verkoper beweert nu na kontakt met de hoofddealer dat deze stuurautomaat in deze configuratie niet goed werkt
bij lage trolsnelheden ( 2,5 - 3,8 knopen ), gezien wij veel trollen aan deze snelheid op volle zee is dit wel een probleem.
De verkoper raad mij aan om simrad AP te monteren.
Kan dit kloppen of probeert deze (raymarine dealer) mij gewoon een simrad aan te smeren
Bedankt voor jullie reaktie.
Net een nieuwe boot gekocht, gelijk een moeilijke vraag over de stuurautomaat.
Boot is een barracuda 9 met yamaha buitenboord 350pk.
Op de boot staat standaard een HDS10Gen2 en ik wil een stuurautomaat van lowrance laten monteren.(000-117-48001).
De verkoper beweert nu na kontakt met de hoofddealer dat deze stuurautomaat in deze configuratie niet goed werkt
bij lage trolsnelheden ( 2,5 - 3,8 knopen ), gezien wij veel trollen aan deze snelheid op volle zee is dit wel een probleem.
De verkoper raad mij aan om simrad AP te monteren.
Kan dit kloppen of probeert deze (raymarine dealer) mij gewoon een simrad aan te smeren
Bedankt voor jullie reaktie.
BARRACUDA- Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 10-07-15
Re: Lowrance stuurautomaat
Wat is niet goed werken?
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Lowrance stuurautomaat
De boot zou volgens de dealer niet koersvast varen.
De engelse term hiervoor is "hunting", de boot zoekt dan steeds opnieuw de juiste koers en wijkt enkele tot
10 of meer graden af van de heading.
Bij het trollen is dit nogal vervelend daar de lijnen dan steeds in de war raken;
Mijn huidige boot heeft een raymarine AP en vaart ook op lage snelheid kaarsrecht ( wel met veel correcties van de hydraulische pomp )
Ik wil echter liever bij Lowrance blijven omdat dan de AP kan bediend worden vanop de GPS
De engelse term hiervoor is "hunting", de boot zoekt dan steeds opnieuw de juiste koers en wijkt enkele tot
10 of meer graden af van de heading.
Bij het trollen is dit nogal vervelend daar de lijnen dan steeds in de war raken;
Mijn huidige boot heeft een raymarine AP en vaart ook op lage snelheid kaarsrecht ( wel met veel correcties van de hydraulische pomp )
Ik wil echter liever bij Lowrance blijven omdat dan de AP kan bediend worden vanop de GPS
Lowrance stuurautomaat
onderwerp mag afgesloten worden.
zelfde vraag gesteld aan
lowrance USA : geen antwoord
lowrance Spanje (navico) : "pilot would work fine at low speed" ( = als heel kort antwoord vrij kort door de bocht)
lowrance NL : geen antwoord.
Heb dan maar Simrad AP24 besteld - spijtig, was liever bij lowrance gebleven.
zelfde vraag gesteld aan
lowrance USA : geen antwoord
lowrance Spanje (navico) : "pilot would work fine at low speed" ( = als heel kort antwoord vrij kort door de bocht)
lowrance NL : geen antwoord.
Heb dan maar Simrad AP24 besteld - spijtig, was liever bij lowrance gebleven.
Ach, de meeste onderdelen zijn gelijk moet je maar denken.
Een Simrad NSS9 Evo2was dan mooier geweest in de combi, dan had je de stuurknop meteen in de plotter gehad. Maar nu heb je weer het voordeel dat je geen AP gegevens in je scherm hebt.
Het hunten blijft toch wel met een diep V schip, ligt ook een beetje aan de headingsensor of GPS maar de stuurreacties zijn best goed te finetunen.
Een Simrad NSS9 Evo2was dan mooier geweest in de combi, dan had je de stuurknop meteen in de plotter gehad. Maar nu heb je weer het voordeel dat je geen AP gegevens in je scherm hebt.
Het hunten blijft toch wel met een diep V schip, ligt ook een beetje aan de headingsensor of GPS maar de stuurreacties zijn best goed te finetunen.
hjkeizer- Gold Member
klopt, is ook een mooi ding, maar de HDS10gen2 staat standaard gemonteerd in de barracuda, vandaar dat ik liever bij lowrance wou blijven, de VHF is trouwens ook lowrance.
Nu,... de dealer belooft dat met de Simrad AP de boot op lage snelheid wel zijn koers zou houden....,voor lowrance kan hij geen garanties geven, vandaar toch maar voor Simrad gekozen.
Nu,... de dealer belooft dat met de Simrad AP de boot op lage snelheid wel zijn koers zou houden....,voor lowrance kan hij geen garanties geven, vandaar toch maar voor Simrad gekozen.
Veel plzier der van.
Wat is je uitvalsbasis?
Wat is je uitvalsbasis?
hjkeizer- Gold Member
Crevillente - nabij Alicante (Spanje)
Ik baat daar een B&B uit....samen met de gasten op zee vissen
als ex delta visser....Leuk
Ik baat daar een B&B uit....samen met de gasten op zee vissen
als ex delta visser....Leuk
Aha, en dan op de little
hjkeizer- Gold Member
Klopt, palometones, mahi-mahi ( kleine ), bacoretas, tonijntjes, enz.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: