De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lss-1 blackbox probleem

2 plaatsers

Ga naar beneden

lss-1 blackbox probleem Empty lss-1 blackbox probleem

Bericht van Maarten ma 15 jun - 20:36

Hallo,

Ik heb problemen met m'n lss-1 blackbox. Als ik hem aansluit gaat na een x-tijd (kan vrij kort zijn) de powerled op rood en dan blijft hij dat. Als ik de stroom er af haal en er weer op zet, dan blijft de led rood. Als de stroom er +/- 5 minuten af is geweest en er weer op zet, dan start de lss1 weer op (powerled groen en beeld op de hds2).

Dit is overigens alleen als ik mijn lss2 transducer heb aangesloten, zonder transducer blijft de powerled gewoon groen.

Ik dacht eerst dat de accu spanning misschien te laag was voor de lss-1 box, dus heb ik hem op de 100ah accu aangesloten die ik normaal gesproken gebruik voor de electro bb motor, maar na even gewerkt te hebben, klapte de 3a zekering er uit die ik tussen de lss1 en de accu heb zitten.
Als ik het amperage meet van de werkende situatie is dit van de lss-1 box zo'n 0.6 / 0.7 ah, dit is volgens de gebruiksaanwijzing normaal.

Setup recent aangeschaft:
HDS 5 gen 2 (gloed nieuw)
LSS-2 transducer (gloed nieuw)
LSS-1 blackbox (tweedehands)

Overigens heb ik er 1 dag zonder problemen gebruik van kunnen maken.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik denk zelf dat het mogelijk zit in de interne spanningsregelaar van de lss-1 box, misschien een condensator die op springen staat.
Ik vind het opmerkelijk dat de lss-1 box blijft werken zolang ik de lss-2 transducer niet heb aangesloten, misschien vraagt deze net iets te veel stroom van de lss-1 voeding. De box wordt ook niet warm.

Na op het water problemen te hebben gehad, test ik de setup thuis. Ik heb de transducer in een emmer water zitten, met het idee dat de piezo die in de transducer zit mogelijk een bepaalde weerstand moet hebben om niet kapot te klapperen, ik weet niet of dit nodig is of zelfs kwaad kan.

Met vriendelijke groet,

Maarten

Maarten

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 06-03-14

Terug naar boven Ga naar beneden

lss-1 blackbox probleem Empty Re: lss-1 blackbox probleem

Bericht van hjkeizer di 16 jun - 7:01

Lijkt op een zieke blackbox

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum