De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lege navionics kaart

3 plaatsers

Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Lege navionics kaart

Bericht van Fredje za 7 feb - 11:54

Hoi ik heb bij mijn HDS7 een lege navionics kaart gekregen die ik kan updaten na de + of gold tegen betaling uiteraad.
Maar ik weet nu als ik van iemand een kopie kan krijgen dat de kaart dan ook werkt omdat de beveiliging op de kaart zit en niet de software.

Dus wie heeft er voormij een kopie zodat ik het kan proberen of het werkt

Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van Danny Geysen zo 8 feb - 8:36

Fred,

Je kunt van Navionics-kaarten geen backups of kopieën maken. die werken gewoon weg niet.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van Fredje zo 8 feb - 11:43

Ik had ergens gelezen dat het kon op een orginele lege navionics sd kaart.
Omdat de software alleen op de orginele navionics sd kaart werkt dat daar een beveiliging in zit.
Geen idee hoor maar had het ergens gelezen op een forum ben druk aan het zoeken waar het ook alweer was.

Als ik zo denk zou het best eens kunnen omdat ik met deze lege navionics sd kaart ook de gold versie kan downloaden tegen betaling en deze lege sd kaart kost 190 euro van navionics.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van joeri wilmssen za 14 maa - 22:46

Hallo,

Ik heb me daar verleden jaar ook eens een tijdje mee zoet gehouden en op een bepaald moment dacht ik een oplossing gevonden te hebben. Moest achteraf toegeven dat ik er naast zat.
Je kan (op dit moment) geen werkende kopietjes maken van je Navionics-kaartjes. Wettelijk mag je echter 1 kopietje maken voor eigen gebruik terwijl je origineel veilig thuis kan blijven. Zo lang de "S" van de SD-kaart niet bekend is zal het niet gaan. Sommige data die naar de SD-kaart wordt geschreven passeert eerst een algoritme om deze data te versleutelen. Dit algoritme is tot op heden nog niet vrijgegeven (= logisch) noch gekraakt. Vroeg of laat echter wordt dit algoritme echter gekraakt en dan........
Op mijn job is een IT-bedrijf ondertussen met een project bezig ivm versleutelde data op SD-kaarten. Na enkele maanden samenwerken ga ik daar eens voorzichtig polsen of ze voor mij eens kunnen proberen zo'n werkend Navionics kopietje (voor eigen gebruik) kunnen maken...

Nog een prettige dag,       Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van Fredje zo 15 maa - 1:07

Zoiets had ik ook gelezen op internet er komt een tijd dat het mogelijk wordt dan is iedereen blij haha.
Ben zelf al in contact met navionics omdat ik gewoon de kaarten teduur vind van hun en ze proberen uit teleggen hoe het anders kan zodat het voor iedereen goedkoper wordt en dat hun meer producten verkopen.
Maar ga zelf nog bezig met het kaartje hopen dat het lukt.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van joeri wilmssen zo 15 maa - 4:01

hallo,

Ofwel verkoop je weinig voor veel geld ofwel verkoop je veel voor weinig geld...
Commercieel gezien is de eerste optie aantrekkelijker.

Naar mijn persoonlijk idee hebben Navionics en Lowrance hetzelfde probleem, namelijk duurder dan de concurrentie en nadien nog eens moeten bijbetalen voor updates en/of extra modules. Voor Lowrance gaat dit (mijn gedacht) in de toekomst geen problemen geven omdat mensen af en toe toch een nieuw toestel of hardware nodig hebben maar voor Navionics gaat dit vroeg of laat wel zuur opbreken wanneer de zelfbouwkaarten nog een beetje beter worden en iedereen met een beetje computerkennis zelf zijn kaarten kan gaan maken.
Net een beetje zoals de gouden tijden bij Tom Tom en andere GPS-fabrikanten ook voorbij zijn omdat GPS nu bijna standaard in auto's zit.

vang ze,    Joeri

joeri wilmssen

Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 29-05-14
Woonplaats : Lille

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van Fredje zo 15 maa - 6:21

Inderdaad helemaal met je eens
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Lege navionics kaart Empty Re: Lege navionics kaart

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum