kaarten binnenwateren Nederland?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
kaarten binnenwateren Nederland?
Hallo,
zijn er ook kaarten te krijgen die je kan gebruiken in een HDS touch toestel voor de Nederlandse binnenwateren?
Groeten,
Andries.
zijn er ook kaarten te krijgen die je kan gebruiken in een HDS touch toestel voor de Nederlandse binnenwateren?
Groeten,
Andries.
Avrieswijk- Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 26-12-12
Re: kaarten binnenwateren Nederland?
Andries,
Bedoel je de commerciële kaarten zoals Navionics en C-Map met alle mogelijke navigatie info? Wat Navionics betreft kan je hier eens kijken wat er te zien is op de binnenwateren, die voor jou belangrijk zijn.
http://webapp.navionics.com/?lang=en
Bedoel je de commerciële kaarten zoals Navionics en C-Map met alle mogelijke navigatie info? Wat Navionics betreft kan je hier eens kijken wat er te zien is op de binnenwateren, die voor jou belangrijk zijn.
http://webapp.navionics.com/?lang=en
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Ja Danny, deze kaart is voor mijn vader in zijn HDs Touch. Ik heb zelf de Navionics kaarten voor de Nederlandse kust in de Gold versie.
Ik neem aan dat die uitgebreide kaart voor dat grote gebied waaronder Nederlandse binnenwateren van dezelfde kwaliteit is als de kleinere kaart die ik gebruik?
Andries.
Ik neem aan dat die uitgebreide kaart voor dat grote gebied waaronder Nederlandse binnenwateren van dezelfde kwaliteit is als de kleinere kaart die ik gebruik?
Andries.
Andries,
Dat zijn inderdaad dezelfde kaarten.
Als de kaart gebruikt wordt om te vissen, zou ik kiezen voor een Navionics+ kaart, omdat die veel meer dieptelijnen bevatten; zo niet zou ik kiezen voor de Navionics Gold 28 XL9 of de 46 XL9.
Dat zijn inderdaad dezelfde kaarten.
Als de kaart gebruikt wordt om te vissen, zou ik kiezen voor een Navionics+ kaart, omdat die veel meer dieptelijnen bevatten; zo niet zou ik kiezen voor de Navionics Gold 28 XL9 of de 46 XL9.
Bedankt Danny, als we kiezen voor de Navionics+ kaart, krijg je dan ook dat hele gebied, zelfde als die Gold kaarten of krijg je een gedeelte daarvan. Ik keek even op youtube en daar kozen ze om een gedeelte van die Navionics kaart te downloaden.
Andries.
Andries.
Andries, bij een Navionics+ moet je eerst een keuze maken tussen
Nederland+ Engeland
of Nederland + deel van West en Centraal Europa.
Binnen dat gebied moet je dan zelf selecteren wat je op de kaart wilt. Je kunt maximaal 2 Gigabyte uitkiezen. Maar de webapplicatie geeft al netjes aan hoeveel MB de huidige selectie bevat. Op die manier kan je bijvoorbeeld Nederland selecteren en een stukje van Frankrijk en een stukje van Duitsland en ... (waar je bijvoorbeeld met vakantie gaat).
Nederland+ Engeland
of Nederland + deel van West en Centraal Europa.
Binnen dat gebied moet je dan zelf selecteren wat je op de kaart wilt. Je kunt maximaal 2 Gigabyte uitkiezen. Maar de webapplicatie geeft al netjes aan hoeveel MB de huidige selectie bevat. Op die manier kan je bijvoorbeeld Nederland selecteren en een stukje van Frankrijk en een stukje van Duitsland en ... (waar je bijvoorbeeld met vakantie gaat).
Ah, nu snap ik het Danny. En bij de XL Gold kaarten heb je wel gewoon het hele gebied.
Bedankt,
Andries.
Bedankt,
Andries.
Klopt Andries.
Bij de Gold maak je bij de aankoop van de kaart een keuze welk gebied je wilt en dat staat al op de SD (of MicroSD) voorgeïnstalleerd. Dat kan je niet meer wijzigen nadien. Je kunt wel een jaar lang online de updates binnenhalen van dat gebied. Maar nogmaals, een Gold-kaart bevat veel minder dieptelijnen, wat wel erg belangrijk is voor vissers.
Bij de Gold maak je bij de aankoop van de kaart een keuze welk gebied je wilt en dat staat al op de SD (of MicroSD) voorgeïnstalleerd. Dat kan je niet meer wijzigen nadien. Je kunt wel een jaar lang online de updates binnenhalen van dat gebied. Maar nogmaals, een Gold-kaart bevat veel minder dieptelijnen, wat wel erg belangrijk is voor vissers.
Bedankt Danny, duidelijk.
Soortgelijke onderwerpen
» kaart voor de binnenwateren
» Waterkaart Nederland voor in HDS 7
» hallo allemaal. Ik heb van iemand een anwb waterkaart van nederland gekregen. Nu wil ik die op mijn lnx 15mt (zetten kan dit?)
» Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!
» kaarten bij HDS Touch
» Waterkaart Nederland voor in HDS 7
» hallo allemaal. Ik heb van iemand een anwb waterkaart van nederland gekregen. Nu wil ik die op mijn lnx 15mt (zetten kan dit?)
» Elite 7 HDI en het maken van kaarten, hulp gezocht!
» kaarten bij HDS Touch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: