De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitrbeiding apparatuur

3 plaatsers

Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Theo van Houwelingen za 9 nov - 0:18

Met volle tevredenheid heb ik jarenlang gevist met een X-125 en een losse gps Geonav Sunshine-6.
Nu heb ik een Lowrance Hds7 gen2 aangeschaft en dit bevalt redelijk.
Ik wil het nog verder uitbreiden met een Lowrance plotter en een structuurscan set, zodat ik alles aan elkaar kan koppelen.
Welk toestel moet ik erbij kopen om weer jarenlang optimaal te kunnen genieten op het water?
Ik dacht zelf aan een 7M of 8M.

Theo van Houwelingen

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 08-11-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Danny Geysen zo 10 nov - 9:48

Dag Theo,
Zowel een HDS 7M Gen 2 als een HDS 8M Gen2 kunnen.  De 8 heeft extra bedieningsknoppen, die het allemaal wat eenvoudiger maken en beschikt over 2 kaartsloten. Het scherm is daarbij ook één inch groter (diagonaal).  Dat alles maakt dat de 8 toch merkelijk duurder is dan de 7.
Bovendien, als je kiest voor één van beide toestellen, moet je ook nog een Structurescanbox + transducer bij aankopen.
Je  zou ook kunnen opteren voor een HDS7 Gen2 Touch of een HDS9 Gen2 Touch. Zoals de naam het al zegt zijn dit touchscreens, met de voor-en nadelen van dergelijke schermen. Maar daarbij is de Structurescanmodule al ingebouwd en moet je enkel nog die extra transducer bij aankopen.
Welk van beide oplossingen je ook kiest, je kunt altijd een Ethernetverbinding maken, zodat de toestellen in netwerk gekoppeld zijn.
Ik zou je willen voorstellen alles eens rustig te bekijken  bij één van de gereputeerde dealers en dan pas een keuze te maken.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Guido Steijaert ma 11 nov - 4:53

Beste Theo,

Ik sta helemaal achter de adviezen van Danny. Je kunt je eigen HDS 7 meenemen. En ik kan je bij ons op de zaak de mogelijkheden in proefopstellingen met je eigen apparaat icm nieuwe apparatuur laten zien.

MVG

Guido Steijaert

Guido Steijaert

Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 10-10-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Amersfoort

http://www.dieperzicht.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Theo van Houwelingen ma 11 nov - 8:01

Goedenavond heren,

Ik vind de keuze van een touch niet zo'n goed idee omdat ik heb gehoord dat deze in de winter met handschoenen aan nauwelijks is te bedienen.
Bedankt voor de adviezen en zal mij eerst nog verder laten informeren bij Ribbink.

Theo van Houwelingen

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 08-11-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Danny Geysen ma 11 nov - 8:18

Dag Theo,

Vandaar dat ik ook zei 'met de voor-en nadelen van touchscreen'. Er zijn wel degelijk speciale handschoenen in de handel, waarmee je het scherm kan bedienen, maar het blijft natuurlijk een beetje behelpen en werkt minder nauwkeurig.

Veel succes met je keuze.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Theo van Houwelingen zo 15 dec - 3:03

Goedemiddag Danny,

Ik heb inmiddels de uitbreiding gedaan en het is een HDS-7M gen2 geworden en een LSS-2 structuurscan.
Alles is ingebouwd bij Guido van Ribbink Nautic.
Gisteren voor het eerst het water op gegaan en alles werkt naar behoren.
Er moeten nog wat kleine instellingen veranderd worden maar dat komt nog wel als ik met Guido het water op ga om e.e.a. te proberen en de apparatuur onder die knie te krijgen.
Ik wil wel even melden dat de service bij Ribbink fantastisch is en Guido geeft de juiste adviezen en vond het niet nodig om een HDS-8M te plaatsen.




Theo van Houwelingen

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 08-11-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Danny Geysen zo 15 dec - 7:59

Mooi dat je netjes geholpen bent.
Veel succes verder met je Lowrance configuratie.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitrbeiding apparatuur Empty Re: Uitrbeiding apparatuur

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum