hds10
+2
Arie de Lange
henkieb
6 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
hds10
Hallo mensen ik ben in het bezit van de hds 10 en ben er bijna gelukkig mee.
Ik heb al veel geprobeerd maar krijg de instelling niet goed ,
Is er iemand die hier verstand van heeft ?
er is geen storing van andere apparaten , laatste x stond gevoeligheid op 75% kleurlijn op 60% en ik heb gespeeld in het met nu met helderheid
off , low en medium en high , nog nooit een banaantje gezien op t scherm ?
Veel storing heb ik nu en als ik dan denk dat ie goed staat kom ik iets op ondieper water dan is het scherm weer helemaal vol met kleur ,,
wie zou hier een oplossing voor weten?
mvg henk
Ik heb al veel geprobeerd maar krijg de instelling niet goed ,
Is er iemand die hier verstand van heeft ?
er is geen storing van andere apparaten , laatste x stond gevoeligheid op 75% kleurlijn op 60% en ik heb gespeeld in het met nu met helderheid
off , low en medium en high , nog nooit een banaantje gezien op t scherm ?
Veel storing heb ik nu en als ik dan denk dat ie goed staat kom ik iets op ondieper water dan is het scherm weer helemaal vol met kleur ,,
wie zou hier een oplossing voor weten?
mvg henk
henkieb- Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-09-13
Re: hds10
hallo Henk
Alle begin is moeilijk maar gebruik je de HDS-10 op zout of zoet water ?
Als het op zout water s kan je de "banaantjes"wel vergeten.
Heb je al eens geprobeerd om een ander palet te gebruiken= menu-echolood opties-palet.
Ook maak het nog verschil welke frequentie je gebruikt.
Voor vis signaal wordt vooral de 200 Khz gebruikt.
Je kan met de HDS-10 de keuze frequentie met behulp van voorkeur knop zelf bepalen.
Keuze: 200-83 of 50 khz
Zelf heb ik mijn instelling ( op zee) kleurlijn 43% en gevoeligheid 17%
Helaas kan ik je geen advies geven over de kleurlijn en gevoeligheid voor binnenwater daar ik enkel
met mijn HDS-10 op zee komt.
Hopelijk succes want het is een geweldig apparaat.
Arie de Lange
Heb je al eens geprobeerd om een ander palet te gebruiken= menu-echolood opties-palet.
Je kan met de HDS-10 de keuze frequentie met behulp van voorkeur knop zelf bepalen.
Helaas kan ik je geen advies geven over de kleurlijn en gevoeligheid voor binnenwater daar ik enkel
Arie de Lange
Arie de Lange- Gold Member
- Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
de beste tip is dat je de gevoeligheid zó moet zetten dat het scherm nét niet volloopt.
succes, marcel.
succes, marcel.
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Henk,
Heb je in het sonarmenu de correcte transducer gekozen? Op de bedrading van de transducer vind je normaal een zilveren label, met het type van transduder. Je kunt best in het sonar menu dezelfde transducer kiezen.
Staat de gevoeligheid en kleurlijn op automatisch? Zo niet moet je telkens zelf manueel bijregelen.
Heb je in het sonarmenu de correcte transducer gekozen? Op de bedrading van de transducer vind je normaal een zilveren label, met het type van transduder. Je kunt best in het sonar menu dezelfde transducer kiezen.
Staat de gevoeligheid en kleurlijn op automatisch? Zo niet moet je telkens zelf manueel bijregelen.
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Tot 5 meter diepte heb ik m op 200khz staan ik vis op zoet water ik heb gewoon palet 1 ervoor staan .Arie de Lange schreef:hallo Henk
Arie de Lange
Ik heb de gevoeligheid op automatisch staan nu maar al ik van diep naar ondiep ga loopt t scherm vol.
ik heb er een lowrance naast staan en die geeft keurig gele bodem aan en vis ,
Ik heb de transducer aangemeld die het dichtst in de buurt kwam qua tekens, de exacte stond niet in de lijst.Danny Geysen schreef:Henk,
dehst-wsbl hebben ze erbij geleverd .
Tot 20 meter gewoon op 200 kHz laten staan lijkt me.
Heb je watertype op ondiep-shallow waters staan=
Peter W- Bronze member
- Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Ja daar staat ie wel op , dit is wat de importeur tegen mij heeft gezegd .Peter W schreef:Tot 20 meter gewoon op 200 kHz laten staan lijkt me.
Henk,
Zou je enkele screenshots kunnen posten van je sonarscherm?
Dan kunnen we beter inschatten wat er eventueel fout gaat, of tenminste toch meer gerichte vragen kunnen stellen.
Dan kunnen we beter inschatten wat er eventueel fout gaat, of tenminste toch meer gerichte vragen kunnen stellen.
ik heb nog wel foto,s maar hoe ga ik die uploaden?Danny Geysen schreef:Henk,
henkieb schreef:ik heb nog wel foto,s maar hoe ga ik die uploaden?Danny Geysen schreef:Henk,
Henk,
Voor dergelijke uploads heb ik bij Photobucket ( http://photobucket.com/ ) een account aangemaakt, waar ik mijn screenshots kan uploaden. Photobucket voorziet voor elke foto of screenshot een link, die je dan kunt kopiëren in je bericht op deze helpdesk.
Als laatste redmiddel kan je de foto's ook naar mij toesturen, dan publiceer ik ze wel.
Voor dergelijke uploads heb ik bij Photobucket ( http://photobucket.com/ ) een account aangemaakt, waar ik mijn screenshots kan uploaden. Photobucket voorziet voor elke foto of screenshot een link, die je dan kunt kopiëren in je bericht op deze helpdesk.
Als laatste redmiddel kan je de foto's ook naar mij toesturen, dan publiceer ik ze wel.
ik ga t nu proberen hoor als t niet lukt sorry .Danny Geysen schreef:Henk,
Henk is het nog gelukt? Zit namelijk met hetzelfde probleem
woutervanolm- Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 20-08-13
henk,
het is heel normaal dat je op een ánder' water ( denk dan aan: zoet/zout water, diep/ondiep water, vuil/helder water, zelfs stroming mee of tegen of bv. bij de ingang van een grote plas op de rivier zelf of op de plas en dat verschil is bv. maar 100 mtr.) ook een andere gevoeligheid hebt.
stel dus je gevoeligheid handmatig in en niet op automatisch en dan komt het vanzelf goed.
blijkbaar houd de automatische gevoeligheid het niet bij.
je moet gewoon even wennen aan dit overigens geweldige apparaat,
grts, marcel.
het is heel normaal dat je op een ánder' water ( denk dan aan: zoet/zout water, diep/ondiep water, vuil/helder water, zelfs stroming mee of tegen of bv. bij de ingang van een grote plas op de rivier zelf of op de plas en dat verschil is bv. maar 100 mtr.) ook een andere gevoeligheid hebt.
stel dus je gevoeligheid handmatig in en niet op automatisch en dan komt het vanzelf goed.
blijkbaar houd de automatische gevoeligheid het niet bij.
je moet gewoon even wennen aan dit overigens geweldige apparaat,
grts, marcel.
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Soortgelijke onderwerpen
» hds10 gen 2 lvr-880
» Problemen geheugen HDS10 na meest recente update
» HDS8 en HDS10 - meer nuttige vertikale pixels
» Problemen geheugen HDS10 na meest recente update
» HDS8 en HDS10 - meer nuttige vertikale pixels