De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI? Empty Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

Bericht van Roy Noom wo 13 feb - 20:58

Goedemorgen heren,

Momenteel in het bezit van een X125/200khz transducer en wil de Elite 7 HDI met een keuze transducer aanschaffen voor op onze 19ft boot.
De X125 willen we voorin de boot plaatsen en de Elite 7 HDI achterin.
-Graag verneem ik hoe de transducers zich onderling gaan gedragen ivm storingen en/of andere problemen?
-Welke (dual beamer) transducer is aan te raden voor de Elite 7 HDI icm X125?

Heb deze vraag ook al bij R. Nautic shop uitstaan via de mail, maar krijg hier nog geen antwoord op. Helaas.
Graag verneem ik hier een reactie.

Met vriendelijke groet,

Roy Noom
SiluresTeamHolland


Laatst aangepast door Roy Noom op do 14 feb - 2:03; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : extra info)

Roy Noom
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 14-05-11
Woonplaats : Zaanstad

http://www.siluresteamholland.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI? Empty Re: Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

Bericht van Danny Geysen do 14 feb - 19:40

Roy, Ik zou de standaardtransducer gebruiken, die meegeleverd wordt met de Elite 7 HDI.
Voor de klassieke 2D-sonarbeelden, kan je gebruik maken van de 200 kHz en 83 kHz frekwentie. Voor de downimaging heb je de 455 en 800 kHz frekwentie ter beschikking.

Als je de Elite 7 HDI op dieper water op 200 kHz gaat gebruiken, bestaat de kans dat de X125 en de Elite 7 HDI elkaar gaan storen. In dat geval kan je overschakelen naar de 83 kHz of naar de downimaging 455/800 kHz. (of beiden op 200kHz gebruiken, maar dan met een verschillende pingsnelheid; soms wil dat ook wel eens helpen.)

Veel succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI? Empty Re: Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

Bericht van Roy Noom do 14 feb - 20:38

Bedankt voor je antwoordt Danny.

Nu heb ik nog 2 vragen.
Voor ons is het soms erg belangrijk om het aas in beeld te hebben tijdens het meervalvissen, kwakhoutvisserij. Met de X125 hebben we het aas perfect in beeld en zien we de mee zwemmende meervallen ook. Wat zijn jou ervaringen qua beeld met 83/200 transducer?
En wat is het wezenlijke verschil tussen de 50 en 83 kHz frequentie qua registratie?

Met vriendelijke groet,

Roy Noom
SiluresTeamHolland

Roy Noom
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 14-05-11
Woonplaats : Zaanstad

http://www.siluresteamholland.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI? Empty Re: Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

Bericht van marcel oomen do 14 feb - 21:29



Roy,

ikzelf ben in het bezit van een hds 7 en heb er ook een 83/200 transducer opstaan.
doe zelf ook aan meervalvisserij met kwakhout en heb de ervaring dat je met de 83 khz frequentie gewoon meer vis ziet, dit is ook logisch want de kegel is breder.
zet je hem op 200 khz dan zul je dus minder vis zien, maar als je recht onder de transducer vist, weet je wel heel zeker dat de vis die je dan ziet ook daadwerkelijk bij je aas zit...
toch vis ik liever met de 83 khz, (tenminste met meerval/kwakhout), omdat de vis die al naar boven is gekomen en daar toch rondzwemt toch een mogelijke beet oplevert.
je staat dus eerder 'op scherp'. .
en je weet zelf wel, dat de meeste aanbeten snel en toch bijna onverwacht komen ( snelle stijgers en dunne strepen)
bovendien word de kegel bij ondiep water( bv. 6-8 mtr.) wel heel erg klein met 200 hz.
vis je dan 2 mtr. naast de transducer zie je je aas niet meer hangen op 3 mtr.
uiteraard is met de downimaging ( 455/800 khz) de kegel nóg kleiner.
daarom gebruik ik de downimaging naast de sonar, en heb dan twee beelden om te vergelijken, de sonar op 83 khz en de downimaging op 800, dit levert leuke 'plaatjes' op, soms registreert de downimaging meer als de sonar , soms ook andersom, maar je kunt dan toch mooi vergelijken. Wink

succes, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI? Empty Re: Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

Bericht van Roy Noom vr 15 feb - 0:51

Klinkt goed Marcel, dan heb ik mijn keuze zo goed als gemaakt.
Nogmaals bedankt heren.

Met vriendelijke groet,

Roy Noom
SiluresTeamHolland

Roy Noom
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 14-05-11
Woonplaats : Zaanstad

http://www.siluresteamholland.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance X125 icm Elite 7 HDI? Empty Re: Lowrance X125 icm Elite 7 HDI?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum